Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #57301 - Gat in NIEUW prox zuiger. na 10 km ...
|
Pagina 2 van 6
|
Dit topic is 6350 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Joel_koningslust |
20-6-2009 18:57 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koekie
[...]
Ik vind je uitspraak nogal kort door de bocht..
Je moet met me eens zijn dat er een laagje olie tegen de cilinderwand aan zit toch?
Als dan de benzine de cilinder koelt, moet die koeling toch echt door het laagje olie heen.
Daarom zei ik ook, MEDE door het laagje olie.. ik zei niet dat alleen de olie voor de koeling zorgt.
tuurlijk gaat de warmte door die olie, maar zonder die olie gaat de warmte ook gewoon over naar de cilinderwand. de olie voegt niks toe qua koeling. enkel minder wrijving-->minder warmte. zo zou je het dan wel kunnen zien
@biet. daar kun je ook wel gelijk in hebben. maar zoveel zal die kop niet gevlakt zijn denkz
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
BIET |
20-6-2009 18:59 |
Posts: 22355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
tuurlijk gaat de warmte door die olie, maar zonder die olie gaat de warmte ook gewoon over naar de cilinderwand. de olie voegt niks toe qua koeling. enkel minder wrijving-->minder warmte. zo zou je het dan wel kunnen zien
@biet. daar kun je ook wel gelijk in hebben. maar zoveel zal die kop niet gevlakt zijn denkz
Ik denk dat je net zo goed weet als ik om wat voor precisie squis draait
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
koekie - Administrator |
20-6-2009 19:00 |
Posts: 12588 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
tuurlijk gaat de warmte door die olie, maar zonder die olie gaat de warmte ook gewoon over naar de cilinderwand. de olie voegt niks toe qua koeling. enkel minder wrijving-->minder warmte. zo zou je het dan wel kunnen zien
@biet. daar kun je ook wel gelijk in hebben. maar zoveel zal die kop niet gevlakt zijn denkz
Daar zijn we het dan gelukkig over eens
|
|
Haaks de hoek om! |
|
Joel_koningslust |
20-6-2009 19:03 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]
Ik denk dat je net zo goed weet als ik om wat voor precisie squis draait
tuurlijk, maar daar houden ze dus in de fabriek totaal geen rekening mee. zon ding wordt origineel geleverd met een squis van 1.5mm ofzo
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
honda cr mt 80 |
20-6-2009 19:05 |
Posts: 694 |
afstelen komt alles weer goed
|
|
|
|
BIET |
20-6-2009 19:08 |
Posts: 22355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
tuurlijk, maar daar houden ze dus in de fabriek totaal geen rekening mee. zon ding wordt origineel geleverd met een squis van 1.5mm ofzo
Ten eerste heb je te maken met productietoleranties. De ene cil staat met de originele zuiger op 1,1 te andere op 1.6. Zal je nog verbazen wat voor verschillen erin zitten.
Ten tweede is er een andere zuiger gemonteerd, De zuigerhoogte kan heel anders zijn .
Ten derde is het tenslotte afgevlakt.
Door spullen te monteren en gewoon aannames te doen gaat het vaak fout , zorgvuldig monteren door dingen na te meten is belangrijk, nog belangrijker wanneer er bewerkte onderdelen gemonteerd worden.
@bovenstaande poster:
Hahaha, jij grappig
Dit bericht is gewijzigd door BIET op 20-6-2009 om 19:09 uur.
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
R.uben |
20-6-2009 19:12 |
Posts: 436 |
Honda cr mt 80, met afstellen maak je de zuiger niet.
|
|
|
|
mtx_owned |
20-6-2009 19:16 |
Posts: 2183 |
ontopic misschien handig, deze discussie lost het probleem van de TS niet op
Geef eens je hele setup, inc. wat voor onsteking en hittegraad bougie je hebt, en hoeveel voorontsteking enz. dan weten we iig iets meer.
|
|
Vrijheid is een volgetankte Mercedes |
|
BIET |
20-6-2009 19:18 |
|
banus19 |
20-6-2009 19:22 |
Posts: 425 |
je bougie te warm voor deze zuiger?
|
|
Honda's are like: Rawr |
|
st.nyksterdriver |
20-6-2009 19:29 |
Posts: 3376 |
niet toevallig een lang bougie ingedaan ?
heeft mijn broer ook eens gehad met zijn mb
|
|
|
|
jan-dx11 |
20-6-2009 20:13 |
Posts: 4931 |
Ik had het al na 3km! Ik weet niet wat ik verkeerd deed. Mijn orginele was hem genakt, proxje besteld, er in gedouwt, en gaan rijden. daarnas het zelfde verhaal als jou.
Was een am6, dus de ontsteking stond goed, bougie was hittegraad 8 (orginele cilinder met yasuni cross hm) Mischien dat hij nog niet goed was afgesteld, maar dat weet ik niet, ik had nog maar 3km gemaakt!
Maar ik d8 ook dat het wel weer aan mij zou liggen, maar nu lees ik dit.....
|
|
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden. |
|
BIET |
20-6-2009 20:17 |
Posts: 22355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
Ik had het al na 3km! Ik weet niet wat ik verkeerd deed. Mijn orginele was hem genakt, proxje besteld, er in gedouwt, en gaan rijden. daarnas het zelfde verhaal als jou.
Was een am6, dus de ontsteking stond goed, bougie was hittegraad 8 (orginele cilinder met yasuni cross hm) Mischien dat hij nog niet goed was afgesteld, maar dat weet ik niet, ik had nog maar 3km gemaakt!
Maar ik d8 ook dat het wel weer aan mij zou liggen, maar nu lees ik dit.....
Genakt met gat in de zuiger ook?
Hoe concludeer je btw dat je ontsteking doet stond.
Zelf zou ik er een 9 ingedraaid hebben, maar ik ben niet zo heel erg thuis in dat soort setupjes .
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
Rieju_Stefan |
20-6-2009 20:21 |
Posts: 1146 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
er is zowiezo wat anders aan de hand. iig geen productiefout, prox zuigers zijn prima qualiteit
Als het normaal goeie kwaliteit is kan er nu toch ook wel een productiefout inzitten?
|
|
|
|
Joel_koningslust |
20-6-2009 20:22 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]
Genakt met gat in de zuiger ook?
Hoe concludeer je btw dat je ontsteking doet stond.
Zelf zou ik er een 9 ingedraaid hebben, maar ik ben niet zo heel erg thuis in dat soort setupjes .
am6 ontsteking is niet te verstellen
wss is het bij jan dan ook squis/compressieverhouding geweest waardoor hij te warm is geweest
Quote: Oorspronkelijk gepost door: StefanBooyink
[...]
Als het normaal goeie kwaliteit is kan er nu toch ook wel een productiefout inzitten?
die post is ook wat gaar geformuleerd. door een productiefout heb je echt niet opeens een gat in de zuigert. daar gaat het om
Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 20-6-2009 om 20:23 uur.
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Dit topic is 6350 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 6
|
|