Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Gat in NIEUW prox zuiger. na 10 km rijden

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1191 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57301 - Gat in NIEUW prox zuiger. na 10 km ...
Pagina 2 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6350 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joel_koningslust 20-6-2009 18:57 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koekie
[...]



Ik vind je uitspraak nogal kort door de bocht..
Je moet met me eens zijn dat er een laagje olie tegen de cilinderwand aan zit toch?

Als dan de benzine de cilinder koelt, moet die koeling toch echt door het laagje olie heen.

Daarom zei ik ook, MEDE door het laagje olie.. ik zei niet dat alleen de olie voor de koeling zorgt.



tuurlijk gaat de warmte door die olie, maar zonder die olie gaat de warmte ook gewoon over naar de cilinderwand. de olie voegt niks toe qua koeling. enkel minder wrijving-->minder warmte. zo zou je het dan wel kunnen zien

@biet. daar kun je ook wel gelijk in hebben. maar zoveel zal die kop niet gevlakt zijn denkz
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
BIET 20-6-2009 18:59 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



tuurlijk gaat de warmte door die olie, maar zonder die olie gaat de warmte ook gewoon over naar de cilinderwand. de olie voegt niks toe qua koeling. enkel minder wrijving-->minder warmte. zo zou je het dan wel kunnen zien

@biet. daar kun je ook wel gelijk in hebben. maar zoveel zal die kop niet gevlakt zijn denkz

Ik denk dat je net zo goed weet als ik om wat voor precisie squis draait
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
koekie - Administrator 20-6-2009 19:00 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



tuurlijk gaat de warmte door die olie, maar zonder die olie gaat de warmte ook gewoon over naar de cilinderwand. de olie voegt niks toe qua koeling. enkel minder wrijving-->minder warmte. zo zou je het dan wel kunnen zien

@biet. daar kun je ook wel gelijk in hebben. maar zoveel zal die kop niet gevlakt zijn denkz



Daar zijn we het dan gelukkig over eens
 
Haaks de hoek om!
Joel_koningslust 20-6-2009 19:03 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

Ik denk dat je net zo goed weet als ik om wat voor precisie squis draait


tuurlijk, maar daar houden ze dus in de fabriek totaal geen rekening mee. zon ding wordt origineel geleverd met een squis van 1.5mm ofzo
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
honda cr mt 80 20-6-2009 19:05 Print reply
Posts: 694
afstelen komt alles weer goed
 
BIET 20-6-2009 19:08 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


tuurlijk, maar daar houden ze dus in de fabriek totaal geen rekening mee. zon ding wordt origineel geleverd met een squis van 1.5mm ofzo

Ten eerste heb je te maken met productietoleranties. De ene cil staat met de originele zuiger op 1,1 te andere op 1.6. Zal je nog verbazen wat voor verschillen erin zitten.

Ten tweede is er een andere zuiger gemonteerd, De zuigerhoogte kan heel anders zijn .

Ten derde is het tenslotte afgevlakt.

Door spullen te monteren en gewoon aannames te doen gaat het vaak fout , zorgvuldig monteren door dingen na te meten is belangrijk, nog belangrijker wanneer er bewerkte onderdelen gemonteerd worden.


@bovenstaande poster:
Hahaha, jij grappig

Dit bericht is gewijzigd door BIET op 20-6-2009 om 19:09 uur.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
R.uben 20-6-2009 19:12 Print reply
Posts: 436
Honda cr mt 80, met afstellen maak je de zuiger niet.
 
mtx_owned 20-6-2009 19:16 Print reply

Posts: 2183
ontopic misschien handig, deze discussie lost het probleem van de TS niet op

Geef eens je hele setup, inc. wat voor onsteking en hittegraad bougie je hebt, en hoeveel voorontsteking enz. dan weten we iig iets meer.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
BIET 20-6-2009 19:18 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
ontopic misschien handig, deze discussie lost het probleem van de TS niet op

Geef eens je hele setup, inc. wat voor onsteking en hittegraad bougie je hebt, en hoeveel voorontsteking enz. dan weten we iig iets meer.

Heb je het tegen mij? Als je denkt dat die discussie niet van belang is voor de oplossing volg je het niet helemaal?
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
banus19 20-6-2009 19:22 Print reply

Posts: 425
je bougie te warm voor deze zuiger?
 
Honda's are like: Rawr
st.nyksterdriver 20-6-2009 19:29 Print reply
Posts: 3376
niet toevallig een lang bougie ingedaan ?
heeft mijn broer ook eens gehad met zijn mb
 
jan-dx11 20-6-2009 20:13 Print reply

Posts: 4931
Ik had het al na 3km! Ik weet niet wat ik verkeerd deed. Mijn orginele was hem genakt, proxje besteld, er in gedouwt, en gaan rijden. daarnas het zelfde verhaal als jou.

Was een am6, dus de ontsteking stond goed, bougie was hittegraad 8 (orginele cilinder met yasuni cross hm) Mischien dat hij nog niet goed was afgesteld, maar dat weet ik niet, ik had nog maar 3km gemaakt!

Maar ik d8 ook dat het wel weer aan mij zou liggen, maar nu lees ik dit.....
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
BIET 20-6-2009 20:17 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
Ik had het al na 3km! Ik weet niet wat ik verkeerd deed. Mijn orginele was hem genakt, proxje besteld, er in gedouwt, en gaan rijden. daarnas het zelfde verhaal als jou.

Was een am6, dus de ontsteking stond goed, bougie was hittegraad 8 (orginele cilinder met yasuni cross hm) Mischien dat hij nog niet goed was afgesteld, maar dat weet ik niet, ik had nog maar 3km gemaakt!

Maar ik d8 ook dat het wel weer aan mij zou liggen, maar nu lees ik dit.....

Genakt met gat in de zuiger ook?

Hoe concludeer je btw dat je ontsteking doet stond.

Zelf zou ik er een 9 ingedraaid hebben, maar ik ben niet zo heel erg thuis in dat soort setupjes .
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Rieju_Stefan 20-6-2009 20:21 Print reply

Posts: 1146
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
er is zowiezo wat anders aan de hand. iig geen productiefout, prox zuigers zijn prima qualiteit


Als het normaal goeie kwaliteit is kan er nu toch ook wel een productiefout inzitten?
 
Joel_koningslust 20-6-2009 20:22 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

Genakt met gat in de zuiger ook?

Hoe concludeer je btw dat je ontsteking doet stond.

Zelf zou ik er een 9 ingedraaid hebben, maar ik ben niet zo heel erg thuis in dat soort setupjes .


am6 ontsteking is niet te verstellen


wss is het bij jan dan ook squis/compressieverhouding geweest waardoor hij te warm is geweest

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanBooyink
[...]

Als het normaal goeie kwaliteit is kan er nu toch ook wel een productiefout inzitten?


die post is ook wat gaar geformuleerd. door een productiefout heb je echt niet opeens een gat in de zuigert. daar gaat het om



Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 20-6-2009 om 20:23 uur.
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.

Dit topic is 6350 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved