Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - cilinder bewerken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 773 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57300 - cilinder bewerken
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1305 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

yzanthoondt 20-6-2009 17:36 Print topicpost

Posts: 470
ik wil mijn 60cc cilinder tunen van mijn yamaha dt 50 mx

weet iemand hoeveel mm ik van de uitlaatpoort af kan halen en of ik mijn cilinderkop ook af kan draaien en hoeveel mm er van het vliegwiel af kan

dit is het poortmapje van mijn cilinder ik heb het zo goed mogelijk geprobeert op te meten het is allemaal vanaf de buitenkant gemeten dus zo zeg maar>[]<



het is een 2w1 cilinder

weet ook iemand hoe je fluitpoortjes kan maken ?

ik heb de beschikking over draai en frees banken!

alvast bedankt
 
yamahadt50.webs.com haters groet je met de midelvinger!

BIET 20-6-2009 17:38 Print reply

Posts: 22355
Wat zijn de afstanden van de bovenkant van de poort naar de bovenkant van de cil?

Wat is de boring? Edit: Euw die staat er wel

Wat is de squisruimte in je kop?


Dit bericht is gewijzigd door BIET op 20-6-2009 om 17:39 uur.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
yzanthoondt 20-6-2009 17:41 Print reply

Posts: 470
de squis ruimte weet ik zo niet ik zal de maten even meten


uitlaatpoort: 23.04

spoelpoort links van de uitlaatpoort : 33.33

spoelpoort rechts van de uitlaatpoort : 33.33

spoelpoortjes boven de inlaat : 33.45

inlaat : 52.87


Dit bericht is gewijzigd door yzanthoondt op 20-6-2009 om 17:47 uur.
 
yamahadt50.webs.com haters groet je met de midelvinger!
BIET 20-6-2009 17:43 Print reply

Posts: 22355
Mooi.

Maar je hebt dit dus nog nooit eerder gedaan? Je bent bereid je cil te verkloten?. Whewhe, misschien is het beter eerst wel ff te oefenen op een genakte cil oid
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
yzanthoondt 20-6-2009 17:50 Print reply

Posts: 470
ik heb al wel een x op een 80 cc cil de uitlaat poort wat opgehoogt maar ik had toen ook een voorbeeld van een bewerkte dus was in prenciepe gewoon namaken

maar het liefst houd ik hem heel maar als hij wel naar de kloten gaat is het ook niet zo`n ramp want ik wil het toch proberen
 
yamahadt50.webs.com haters groet je met de midelvinger!
Niek de Wildt 20-6-2009 20:07 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yzanthoondt
de squis ruimte weet ik zo niet ik zal de maten even meten


uitlaatpoort: 23.04

spoelpoort links van de uitlaatpoort : 33.33

spoelpoort rechts van de uitlaatpoort : 33.33

spoelpoortjes boven de inlaat : 33.45

inlaat : 52.87


Dit bericht is gewijzigd door yzanthoondt op 20-6-2009 om 17:47 uur.


vergeet de deckheight niet.

 
yzanthoondt 20-6-2009 22:04 Print reply

Posts: 470
oke en weet ook iemand hoeveel mm je van het vliegwiel af kunt draaien

 
yamahadt50.webs.com haters groet je met de midelvinger!
BenjaminDG 22-6-2009 15:10 Print reply

Posts: 4605
Hangt er van af watvoor een vliegwiel je hebt, dat je zeker niet door je magnietisch gedeelt zit (dit wordt vast gehouden dor kleine boutjes meestal) en ook je moet dan terug je vliegwiel balanceren.

Hoe dit moet weet ik niet juist? misschien net als een band van een auto, dus kleine stukjes lood aan de binnenkant van de velg (vliegwiel) plakken?

Groeten,
Benjamin

Dit bericht is gewijzigd door mb1979 op 22-6-2009 om 15:12 uur.
 
Vlaanderen vrij!
BIET 22-6-2009 15:11 Print reply

Posts: 22355
Had je de squisruimte in je kop al gemeten, dan kan ik een berekening voor je maken .
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
yzanthoondt 22-6-2009 23:25 Print reply

Posts: 470
nee sorry

euh hoe moet dit ik had een keer wat gelezen over een stukje tin door de bougiegat en dan aan t vliegwiel draaien en dan de hoek weten of
van dezijkant van de zuiger tot de toprand meten?
 
yamahadt50.webs.com haters groet je met de midelvinger!
thunderbird - Forum en Sales Moderator 22-6-2009 23:26 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yzanthoondt
nee sorry

euh hoe moet dit ik had een keer wat gelezen over een stukje tin door de bougiegat en dan aan t vliegwiel draaien en dan de hoek weten of
van dezijkant van de zuiger tot de toprand meten?

dat met die tin heb je goed begrepen. maar als je hem hebt plat geduwd tussen je zuiger en je kop moet je dus de dikte van die tin meten; dat is je squish
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!

Dit topic is 1305 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved