Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - schakelstang stand yamaha tzr veranderen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 993 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57297 - schakelstang stand yamaha tzr veran...
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3324 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

YZ50crosser 21-6-2009 13:24 Print reply

Posts: 2241
www.bxteamlg.tk
Freddy-fish 22-6-2009 16:12 Print reply

Posts: 2129
focking ruig, kga dat is proberen denk, ff een schakelpookje ergens opzoeken, zit er nog veel verschil in de lengte van die dinge en moet het persé van een am6'je zijn?
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
Razor 22-6-2009 16:24 Print reply

Posts: 1554
leuk en aardig maar het schakelprobleem van een am6 ga je hier niet mee oplossen hoor.

Bovendien kan je niet meer per se meer kracht zetten nu want met normaal schakelen omhoog wordt met veel kracht je hiel als het ware in je steuntje gedrukt. Wanneer je met de onderkant van je schoen dus moet gaan schakelen moet je het puur uit spierkracht/gewicht doen, want zodra je meer kracht gaat zetten vanuit je hiel, duw je je hiel weer omhoog en verlies je daar dus grip.

Lastig verhaal maar denk dat je met wat denkwerk ook zal kan bedenken dat je niet per se meer kracht kan zetten op jouw nieuwe manier van schakelen.

Wil niet zeggen dat het niet leuk is, en dat (mits het soepel schakelt) je niet sneller kan schakelen.


Am6 schakelprobleem zijn al diverse ideeën voor geweest maar imo heeft nog nooit iemand de oplossing bedacht.
Die TP schakelwals is nu ook niet echt een oplossing heb ik vernomen van mensen die hem hebben gebruikt. Bovendien is de kwaliteit om te huilen want je ziet al snel slijtagesporen erin staan.

Ook andere oplossingen zoals gaatjes boren in de hollingen van je schakelwals waarin de olie weggedrukt kan worden, zou helpen maar nooit iemand gehoord die het getest heeft.
Sterkere schakelwals veer zou ook helpen maar helaas ook weer geen concrete resultaten gehoord/gezien.

en zo zijn er nog wel wat 'oplossingen' geweest
 
blowdown en een powerband te koop!
Freddy-fish 22-6-2009 21:58 Print reply

Posts: 2129
Haha naja van dat probleem heb ik nou ook weer niet zoveeeel last maar sneller schakele zit er denk wel in en me schoene gaan niet zo snel naar de klote
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
Royal Club 22-6-2009 22:01 Print reply

Posts: 60390
schoenen naar de klote van schakelen?
ongeloveloos, hoe doe je dat? en zoals lennart verteld. sneller schakelen ervan zul je niet
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
mtx freak 22-6-2009 22:02 Print reply

Posts: 2711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fedor-tzr
Haha naja van dat probleem heb ik nou ook weer niet zoveeeel last maar sneller schakele zit er denk wel in en me schoene gaan niet zo snel naar de klote



je moet toch ook echt terug schakelen, dus je schoenen slijten nog steeds even hard
 
jan-dx11 22-6-2009 22:09 Print reply

Posts: 4931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razor
leuk en aardig maar het schakelprobleem van een am6 ga je hier niet mee oplossen hoor.

Am6 schakelprobleem zijn al diverse ideeën voor geweest maar imo heeft nog nooit iemand de oplossing bedacht.

Ook andere oplossingen zoals gaatjes boren in de hollingen van je schakelwals waarin de olie weggedrukt kan worden, zou helpen maar nooit iemand gehoord die het getest heeft.
Sterkere schakelwals veer zou ook helpen maar helaas ook weer geen concrete resultaten gehoord/gezien.

en zo zijn er nog wel wat 'oplossingen' geweest


Barry kwam ook met dit ID aanzetten, dus ik heb het ff geprobeerd, hij schiet minder snel uit de versnelling, misschakelen lukt echter nog steeds, en het schakelen gaat nou niet bepaald soepel (echt best zwaar, dus als je versleten schoenen wilt)

Ik heb er gewoon 3 sluitringetjes m3 (van die hele dunnen kleine ringetjes) in gedouwt, dat paste precies mooi.


 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
Razor 22-6-2009 22:29 Print reply

Posts: 1554
ja dat van die ringetjes eronder leggen is ook een goede optie. Datzelfde wordt ook wel eens toegepast bij je koppelingsveren, echter is daar een niet werkende oplossing. Hier werkt dit echter wel net zo goed als idd een stuggere veer.

Maar je merkt dus dat hij door die extra ringetjes, zwaarder schakelt als vroeger?


En verder heb je er niets aan aangepast? (geen andere wals, of gaatjes erin geboord, of..?)


Dit bericht is gewijzigd door Razor op 22-6-2009 om 23:15 uur.
 
blowdown en een powerband te koop!
Freddy-fish 23-6-2009 11:45 Print reply

Posts: 2129
maaruh ff tusse verslete schoene en m3-ringetjes door, ik kan gewoon een universele am6 cross pook erop knalle? van een rieju rr ofzo
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
Freddy-fish 23-6-2009 20:54 Print reply

Posts: 2129
tsjah lamaar zitte want die hoerige kut dealers hiero verkope van alle merke schakelbrommers maar een goeie schakelpook , Ho maar!, klaat ze lekker sterve en blijf zo wel verder rijde
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
Royal Club 23-6-2009 20:55 Print reply

Posts: 60390
lol. omdat ze niet verkopen wat jij wil hebben moeten ze maar sterven?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
YZ50crosser 23-6-2009 20:58 Print reply

Posts: 2241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fedor-tzr
maaruh ff tusse verslete schoene en m3-ringetjes door, ik kan gewoon een universele am6 cross pook erop knalle? van een rieju rr ofzo

ja kan
 
www.bxteamlg.tk
Royal Club 23-6-2009 20:59 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YZ50crosser
[...]

ja kan


past dat gewoon met het frame dan?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
jan-dx11 23-6-2009 21:23 Print reply

Posts: 4931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razor
ja dat van die ringetjes eronder leggen is ook een goede optie. Datzelfde wordt ook wel eens toegepast bij je koppelingsveren, echter is daar een niet werkende oplossing. Hier werkt dit echter wel net zo goed als idd een stuggere veer.

Maar je merkt dus dat hij door die extra ringetjes, zwaarder schakelt als vroeger?


En verder heb je er niets aan aangepast? (geen andere wals, of gaatjes erin geboord, of..?)


Dit bericht is gewijzigd door Razor op 22-6-2009 om 23:15 uur.

schakeld idd wel zwaarder, maar schiet er helemaal niet ui.

Verder is alles gelijk. Toch vindt ik het wel een aanrader. Je kan het zelf zo zwaar en strak maken als je zelf wilt door de hoeveelhied ringetjes
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
YZ50crosser 23-6-2009 21:27 Print reply

Posts: 2241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


past dat gewoon met het frame dan?



denk het wel, weet niet zeker
anders koop je toch eentje van ijzer en dan zou je eventueel iets bij kunnen buigen/lassen
 
www.bxteamlg.tk

Dit topic is 3324 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved