Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - MH RYZ warmloper?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 998 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #57294 - MH RYZ warmloper?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 608 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Streethonda 20-6-2009 12:11 Print topicpost

Posts: 2114
af en toe als ik mijn MH ryz flink doortrek (als hij goed warm is) lijkt het net of hij een warmloper krijgt

ik kan dan niet of nauwelijks in mijn powerband komen.
als ik dan even stop en in zijn neutraal gas geef, komt hij er gewoon weer makkelijk in. en als ik dan weer verder rijd doet hij het gewoon weer normaal.

dit komt af en toe voor als ik een tijdje op top heb gereden of als ik hem eens flink door de versnellingen door trek.

iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn ?

en is het normaal als mijn koppeling/koppelings deksel super heet word? (zo heet dat als ik het oliedopje eraf draai dat er een beetje "rook" uit komt.

mijn koppeling slipt ook als hij warm is, binnenkort vervangen voor nieuwe platen.
 

jan-dx11 20-6-2009 13:17 Print reply

Posts: 4931
aafstellen doet wonderen
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
Jasper Strahiem 20-6-2009 13:19 Print reply

Posts: 1950
Je koppelings deksel moet niet super heet worden, hij mag wel warm worden, maar niet zodat je hem niet eens vast kan pakken/aanraken.
 
Make the most of now
Streethonda 20-6-2009 14:38 Print reply

Posts: 2114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
aafstellen doet wonderen


hij staat goed afgesteld....

koppelings deksel kun je wel vasthouden, maar niet te lang anders verbrand je je :P

iemand anders nog ideeën?
 
Toettoet 21-6-2009 8:58 Print reply
Posts: 780
Zit er wel genoeg olie in je blok want als hij na het warm worden slipt lijkt het me gewoon er te weinig olie in zit en dat daardoor de platen te warm worden waardoor ze hun grip verliezen. Als ze grip verliezen gaan ze slippen en dat levert nog meer warmte op en misschien wel de rook, anders is het de resterende olie die verdampt door de hitte die vrijkomt van de slippende koppeling?

En over dat hij na doortrekken niet meer in ze powerband kan komen.. trekt hij misschien je vlotter leeg?

En anders is het ding wel goed afgesteld en niet een beetje te arm?

Edit: Spelvauten er uit gehaalt..

Dit bericht is gewijzigd door Toettoet op 21-6-2009 om 8:59 uur.
 
Streethonda 21-6-2009 23:13 Print reply

Posts: 2114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Toettoet
Zit er wel genoeg olie in je blok want als hij na het warm worden slipt lijkt het me gewoon er te weinig olie in zit en dat daardoor de platen te warm worden waardoor ze hun grip verliezen. Als ze grip verliezen gaan ze slippen en dat levert nog meer warmte op en misschien wel de rook, anders is het de resterende olie die verdampt door de hitte die vrijkomt van de slippende koppeling?

En over dat hij na doortrekken niet meer in ze powerband kan komen.. trekt hij misschien je vlotter leeg?

En anders is het ding wel goed afgesteld en niet een beetje te arm?

Edit: Spelvauten er uit gehaalt..

Dit bericht is gewijzigd door Toettoet op 21-6-2009 om 8:59 uur.


olie ga ik morgen verwisselen, kijk ik tegelijk even de platen en koppelingshuis na.

lijkt me sterk dat hij de vlotter leeg trekt, ik had voorheen een 21mm carb en die deed het ook gewoon mooi.
nu een 24 vlakschuif, en hij staat net iets te rijk. voorheen had ik dit niet met dezelfde carb, dus vond het wel beetje raar.

 

Dit topic is 608 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved