Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Kymco vonkt niet goed

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1148 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57290 - Kymco vonkt niet goed
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 7092 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sherwin 19-6-2009 23:56 Print topicpost

Posts: 561
Hey,

ik ben een probleemje met een Kymco Agility 50 (4takt)
hij rijd goed, helemaal standaard ontgrensd (gladde variobus en snelle cdi) maar hij start moeilijk, ookal is hij warm

en met moeilijk starten bedoel ik... 5 minuten lang de electra start laten ronddraaien, en tussendoor staan kicken.

ik heb al eerder iets vernomen van de pickup spoel...,,, kan iemand mij vertellen of het daar aan ligt, of het aan iets anders ligt, en hoe ik deze bij een kymco goed moet stellen... o.i.d.

(used the search button)

alvast bedankt!

(btw hij is niet van mij!XD)
 

Kurzel 19-6-2009 23:58 Print reply

Posts: 2369
ff kijken of je strator nog goed is, had er op t werk laatst ook eentje waar de spoel van beschadigd was.

voordeel van kymco is dat de ontsteking maar op 1 manier past, dus hoef je niet opnieuw af te stellen enzo
 
][ Yamaha YZF R6 ][ Mazda 323Coupé ][
Sherwin 20-6-2009 0:12 Print reply

Posts: 561
strator... sorry weet daar echt geen hol vanaf... kan je dat ff toelichten?(A) en hoeduur is daar een nieuwe van

oh en heb je een plaatje van dat ding?


thanks voor de snelle reactie
 
Sherwin 20-6-2009 0:19 Print reply

Posts: 561
het is btw alleen met het starten, want voor derest rijd hij perfect!!!!

geen dip helemaal niks aan te merken, hij trekt lekkerop en gaat in 1 keer door naar de 75 op de teller.. dus dat is heel mooi

maar de scooter is van een meisje, en die kan niet echt goed kicken...
en dus wil k hem graag werkend krijgen met de electrische start, de estart draait gewoon goed rond, maar het lijkt alsof hij niet goed vonkt aangezien hij soms ff een slagje maakt en dan weer uit is... (met het gas spelen scheeld bijna niks)
 
tsxhunter 20-6-2009 0:19 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sherwin
het is btw alleen met het starten, want voor derest rijd hij perfect!!!!

geen dip helemaal niks aan te merken, hij trekt lekkerop en gaat in 1 keer door naar de 75 op de teller.. dus dat is heel mooi

maar de scooter is van een meisje, en die kan niet echt goed kicken...
en dus wil k hem graag werkend krijgen met de electrische start, de estart draait gewoon goed rond, maar het lijkt alsof hij niet goed vonkt aangezien hij soms ff een slagje maakt en dan weer uit is... (met het gas spelen scheeld bijna niks)


en je hand voor het luchtfilter?
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Kurzel 20-6-2009 0:20 Print reply

Posts: 2369
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sherwin
strator... sorry weet daar echt geen hol vanaf... kan je dat ff toelichten?(A) en hoeduur is daar een nieuwe van

oh en heb je een plaatje van dat ding?


thanks voor de snelle reactie

aan de kant van je vliegwiel, (waar je uitlaat zit zegmaar),
kapje eraf halen, vliegwiel eraf, doe je t makkelijkst met een luchtsleutel, en anders een buzetti sleutel op de vario, (dan moet ook de carterkap eraf), vario blokkeren is wel beter.

dan is het een kwestie van met een poelietrekker (kymco is aparte maat) je vliegwiel eraf halen en kijken of je geen beschadigingen aan de spoelen ziet. strator kost uit mn hoofd ongeveer ¤80,-


als er een beschadiging opzit is het een kwestie van alle boutjes losdraaien en stekkertjes losklikken, en nieuwe monteren. (alles terugzetten in de volgorde waarop je het eraf hebt gehaald, kan er niets misgaan).

zitten er geen beschadigingen op, alles weer terugzetten, (vliegwiel met luchtsleutel vastzetten en anders op moment met varioblokkering),
en dan moet je je CDI en Bobine doormeten. (ff googlen, en anders ff langs lokale sleutelboer hoe dat moet.

als je er niet uitkomt weer ff hier posten






EDIT:
reactie op jou post:
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sherwin
het is btw alleen met het starten, want voor derest rijd hij perfect!!!!

geen dip helemaal niks aan te merken, hij trekt lekkerop en gaat in 1 keer door naar de 75 op de teller.. dus dat is heel mooi

maar de scooter is van een meisje, en die kan niet echt goed kicken...
en dus wil k hem graag werkend krijgen met de electrische start, de estart draait gewoon goed rond, maar het lijkt alsof hij niet goed vonkt aangezien hij soms ff een slagje maakt en dan weer uit is... (met het gas spelen scheeld bijna niks)

haal eerst ff de bougie eruit, houd deze tegen t carter(met het onderste pinnetje) en kijk of je een regelmatige, duidelijke blauwe vonk hebt, istie gelig of onregelmatig kan het idd aan je strator liggen. probeer anders ff een nieuwe bougie. kost niet veel, en zou zomaar de oplossing kunnen zijn.

Dit bericht is gewijzigd door Kurzel op 20-6-2009 om 0:22 uur.
 
][ Yamaha YZF R6 ][ Mazda 323Coupé ][
Sherwin 20-6-2009 0:25 Print reply

Posts: 561
ja, dat is inderdaad een goeie! XD want heb iets over een pickup spoel gehoord dus was de bougie vergeten, weet jij misschien uit je hoofd welke erop hoort?

Edit:

zou de beschadiging van de Stator ook tijdens het rijden te merken moeten zijn, want hij start moeilijk, en verder is hij tip top in orde qua rijden ook vergeleken met andere agilitys!

Dit bericht is gewijzigd door Sherwin op 20-6-2009 om 0:29 uur.
 
Kurzel 20-6-2009 0:26 Print reply

Posts: 2369
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sherwin
ja, dat is inderdaad een goeie! XD want heb iets over een pickup spoel gehoord dus was de bougie vergeten, weet jij misschien uit je hoofd welke erop hoort?

dezelfde als die er al inzat?
ff kijken wat erop staat, is het makkelijkst
 
][ Yamaha YZF R6 ][ Mazda 323Coupé ][
Sherwin 20-6-2009 0:36 Print reply

Posts: 561
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sherwin
Edit:

zou de beschadiging van de Stator ook tijdens het rijden te merken moeten zijn, want hij start moeilijk, en verder is hij tip top in orde qua rijden ook vergeleken met andere agilitys!

Dit bericht is gewijzigd door Sherwin op 20-6-2009 om 0:29 uur.


 
Kurzel 20-6-2009 0:39 Print reply

Posts: 2369
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sherwin
ja, dat is inderdaad een goeie! XD want heb iets over een pickup spoel gehoord dus was de bougie vergeten, weet jij misschien uit je hoofd welke erop hoort?

Edit:

zou de beschadiging van de Stator ook tijdens het rijden te merken moeten zijn, want hij start moeilijk, en verder is hij tip top in orde qua rijden ook vergeleken met andere agilitys!

Dit bericht is gewijzigd door Sherwin op 20-6-2009 om 0:29 uur.

beetje geduld mag wel hoor
beschadiging van de strator ligt er maar net aan welke spoelen/hoeveel, en hoe erg. kan vanalles zijn. als bougie verwisselen niet werkt, en je hebt het gereedschap om ff de strator te bekijken, plaats dan ff foto's over hoetie erbij staat. kunnen we altijd nog kijken of het daaraan ligt.
 
][ Yamaha YZF R6 ][ Mazda 323Coupé ][
Sherwin 20-6-2009 0:42 Print reply

Posts: 561
kan dat ook door, vliegwiel eraf te plukken en dan foto te maken, vn als hij er nog op zit?(A)

Thanks guys
 
Kurzel 20-6-2009 0:44 Print reply

Posts: 2369
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sherwin
kan dat ook door, vliegwiel eraf te plukken en dan foto te maken, vn als hij er nog op zit?(A)

Thanks guys

kan in princiepe wel, maar dan weet je niet hoe de achterkant eruit ziet.

als je je vliegwiel eraf hebt is het totaal geen probleem om de strator los te halen, zijn 2 boutjes M6 met 8mm kop, voor het loshalen van de magneet voor de timing (kastje wat er bovenop zit met dat magneet-puntje wat er onderuit steekt), en 2 M6 boutjes met 8mm kop om de strator zelf op zn plek te houden.
 
][ Yamaha YZF R6 ][ Mazda 323Coupé ][

Dit topic is 7092 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved