Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Tomos uitlaat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1154 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #57289 - Tomos uitlaat
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4250 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Daaaan 19-6-2009 22:49 Print topicpost
Posts: 225
ik heb even een vraagje voor een vriend van me.

die heeft een tomos flexer, en die loopt precies 45 en wil hem harder laten lopen.

de brommerboer bij ons in de buurt zegt dat je een tomos niet veel harder dan 50-55 kan laten lopen maar dat leek me nogal onzin.

weet iemand misschien met wat voor uitlaat dit wel kan?

Mvg,

Daan
 

Tim-gpr99 19-6-2009 22:52 Print reply

Posts: 841
Er zijn zat uitlaatjes, bijvoorbeeld technigas teruglopers alleen dat ziet er niet uit vind ik persoonlijk. Ik weet niet hoe dat bij de bromuitvoering zit maar bij een snor is het luchtfilter begrenst en daar gaat hij gelijk 10km harder door....
 
GPR50 '99 streetfightert
jan-dx11 19-6-2009 23:04 Print reply

Posts: 4931
gianelli conti doen
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
konterbonker 19-6-2009 23:06 Print reply
Posts: 460
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
gianelli conti doen


en gelijk een MHR team eropgooien

en klaar is jan
 
Banaan 19-6-2009 23:07 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
gianelli conti doen


Op een tomos ja
 
Mikf 19-6-2009 23:07 Print reply

Posts: 1295
Heel erg snel gaan tomosjes niet nee. Ga eens kijken naar een DMP of Airsal 65cc, deze heb ik ook op mn Tomos snor zitten.

Gaat nu 46 met wat overtoeren, maar verder wel met ori uitlaat (Dikke bocht) en 14/12 carburateur. Daarmee zijn snelheden van 60 a 70 veel makkelijker te behalen.

Voordeel van zo'n 65cc is, dat je ook voorlopig nog met de ori uitlaat kan rijden, maar toch snel zijn. Hierdoor ziet de brommer er een heel stuk origineler uit dan met een terugloop uitlaat oid.
 
Daaaan 19-6-2009 23:19 Print reply
Posts: 225
ja er is een klein probleempje met die vriend van me, en dat is dat hij een fucking gier is, hij wil niet meer dan 100 euro uitgeven ofzo
 
Mikf 19-6-2009 23:31 Print reply

Posts: 1295
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Daaaan
ja er is een klein probleempje met die vriend van me, en dat is dat hij een fucking gier is, hij wil niet meer dan 100 euro uitgeven ofzo

http://www.euroscoot...d-quadro-p-2541.html


 
Tycho 20-6-2009 2:16 Print reply
Posts: 168
Weet niet wat voor tomos jij hebt, maar een A35 met een 4P uitlaat doet het wel goed. Dan rijd je ongeveer 65 mits je hem goed afstelt
 
Daantjees 20-6-2009 13:35 Print reply
Posts: 26
En het ligt er natuurlijk ook weer aan welke twv je hebt, als hij een std. snor verhouding heeft, is het atw 33, of 31 tandjes groot, die kun je beter naar 28 veranderen omdat wanneer je een snellere uitlaat eronder legt dat ding overtoeren gaat maken met dat tandwiel.

@TimDapp
Wanneer jij een luchtfilter begrenzer uit je snor tomos haalt, zonder dat je de inlaat van je carb. vergroot, dus een 14/12 erop zet ipv 14/9 gaat je brommer alleen maar slechter lopen, en niet 'meteen' 10km/u harder.

begrenzers van een tomos snorfiets zijn:

twv
Snorzuiger ipv bromzuiger, snorzuiger is zonder gaten, brom met.
uitlaat van een snor is begrenst door de rare S bocht die eronder zit.
Carbarateur van een snorfiets is 14/9 van een brom is 14/12
Luchtfilter zit een slangetje in, waardoor hij minder lucht doorlaat.
Spruitstuk is begrenst met een busje, waardoor de doorlaat maar 9mm word, wanneer je deze eruit haalt zonder je carb. te vergroten gaat je brommer bagger lopen, omdat je brommer meer benzine/lucht vraagt als je carb. kan leveren.
En de kop van een snor tomos is 'begrenst' verbrandings kamer is vele malen groter als een brom-kop.

Wat ik zou doen om deze brommer goedkoop wat sneller te maken.
Allereerst tw 28 achter monteren, een bullet uitlaatje, of een ander goedkope expansie uitlaat (qua prestatie zit tussen die goedkope niet veel verschil) evt. een grotere carb, dit scheelt vooral veel in gasreactie en optrekken, en wanneer dat allemaal niet hard genoeg gaat, kun je altijd een nog kleiner atw monteren, maar dan kun je toch het beste zoals Mikf zegt een dmp of airsal 65cc erop zetten, en daarbij meteen een 15/15 carb of groter en je spruitstuk ontgrensen, want met een std. 14/9 of 14/12 carb. want dan begrens je de brommer daar weer op.

 
ErikVerkade 21-6-2009 11:14 Print reply

Posts: 980
alleen de uitlaat al een technokrul das goedkoop en erg goed de mijneliep er 65 mee
 
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig
markhispania3 21-6-2009 12:38 Print reply

Posts: 1971
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: spartamet1992
alleen de uitlaat al een technokrul das goedkoop en erg goed de mijneliep er 65 mee


met tellertuning, berg af en wind mee zeker. een tomos met alleen een snelle uitlaat loopt 55/60 op de teller.

Dit bericht is gewijzigd door markhispania3 op 21-6-2009 om 12:38 uur.
 
Daantjees 21-6-2009 23:00 Print reply
Posts: 26
'op de teller'
wat dus een snelheid is van net 50.
als zo'n ding op de teller 45 gaat, gaat ie 40.
Ze zijn traag zonder aanpassingen, maar met kunnen ze snel zijn.
mits je het goed doet. probeer maar een techno cc, die dingen trekken lekker op, en hebben aardige top.
65 zul je niet halen met std. twv en setup, als ie nu 45 loopt, zal die dan wel rond de 55 gaan.

Dit bericht is gewijzigd door Daantjees op 21-6-2009 om 23:00 uur.
 

Dit topic is 4250 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved