Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - na revisie maakt blok veel toeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 633 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57280 - na revisie maakt blok veel toeren
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1343 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TSX-man 19-6-2009 12:09 Print topicpost

Posts: 376
Ik heb het blok van mijn tsx gereviseerd (nieuwe keeringen en nieuwe lagers) en nu probeer ik (met dezelfde afstelling) weer te rijden.
Het probleem is: als ik de brommer start (met aanlopen) en dan wat gas geef, klimt de brommer snel in toeren, het valt te vergelijken met gewoon gas blijven geven.
Omdat het mij niet zo goed voor de nieuwe lagers lijkt, als ze meteen veel toeren maken. Vraag ik mij af waar dit aan kan liggen?
Het is in ieder geval niet de gaskabel die blijft hangen.
 

der Chef 19-6-2009 12:10 Print reply

Posts: 3265
valse lucht?
 
Makrolon 19-6-2009 12:12 Print reply

Posts: 6733
gasschuif er verkeerd om in?
 
KTM 525 EXC Supermoto
marcel112 19-6-2009 12:14 Print reply
Posts: 74
lijkt idd veel op valse lucht. Maar kijk eerst ff alles na in je carb enzo. Miss de keerringen niet goed gemonteerd?
 
TSX-man 19-6-2009 12:17 Print reply

Posts: 376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard-gpr
valse lucht?

Ja, daar zat ik dus ook aan te denken, maar is dit typisch een symptoom voor valse lucht? En ik heb nu juist mijn blok gereviceerd om de valse lucht die de brommer misschien trok weg te krijgen (linker krukaskeerring).

 
TSX-man 19-6-2009 12:20 Print reply

Posts: 376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcel112
lijkt idd veel op valse lucht. Maar kijk eerst ff alles na in je carb enzo. Miss de keerringen niet goed gemonteerd?

carburateur heb ik niets aan veranderd en kan bij mijn weten maar op 1 manier in elkaar.

Kan het misschien ook komen omdat ik bij het monteren van de nieuwe keerringen, ze niet heb ingevet?
 
Makrolon 19-6-2009 12:34 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX-man
[...]

carburateur heb ik niets aan veranderd en kan bij mijn weten maar op 1 manier in elkaar.

Kan het misschien ook komen omdat ik bij het monteren van de nieuwe keerringen, ze niet heb ingevet?

bij een 18 mm keihin kan de gasschuif er op 2 manieren in, een is goed. En de andere blijft hij hangen op een pinnetje, waardoor hij altijd 100% open staat. Het dopje kon er dan nog wel gewoon op. Misschien is dit bij de carb op je tsx ook wel zo?

Dit bericht is gewijzigd door Makrolon op 19-6-2009 om 12:34 uur.
 
KTM 525 EXC Supermoto
jan-dx11 19-6-2009 12:37 Print reply

Posts: 4931
lees dit eerst maar eens door

http://www.riejuforu...pic.php?f=9&t=73
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
popiv 19-6-2009 14:00 Print reply

Posts: 593
dit is idd typisch valse lucht
 
Smoking can reveal hidden lasertraps
marcel112 19-6-2009 14:02 Print reply
Posts: 74
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX-man
[...]

Kan het misschien ook komen omdat ik bij het monteren van de nieuwe keerringen, ze niet heb ingevet?


Dan zou hij juist zwaar moeten gaan lopen en stationair haast niet willen draaien.Omdat de keerring en krukas dan stroef op elkaar gaan lopen. Dit was ik dus ook vergeten. heb ze toen ingevet en loopt nu weer mooi. Tis dus eigenlijk wel zeker dat het valse lucht is.

(als ik jou was zou ik ze wel gaan invetten, anders slijten ze nl erg snel)



Dit bericht is gewijzigd door marcel112 op 19-6-2009 om 14:05 uur.
 
TSX-man 19-6-2009 14:38 Print reply

Posts: 376
Ik ben bekent met het verschijnsel valse lucht, ja
maar hoe ga ik dit nou oplossen?

Opnieuw laten reviseren bij een bromfietszaak?
 
dutschbird 19-6-2009 14:45 Print reply

Posts: 1760
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX-man
Ik ben bekent met het verschijnsel valse lucht, ja
maar hoe ga ik dit nou oplossen?

Opnieuw laten reviseren bij een bromfietszaak?



kijken waar die valse lucht trekt en dan zorgen dattie geen valse lucht trekt?

ik zou niet naar een dealer gaan omdat je dan supper veel kwijt bent.
 
http://speedbird12.myminicity.com/ Even kliken en je helpt me winnen:)
bobboiten 19-6-2009 14:48 Print reply

Posts: 2771
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX-man
Ik ben bekent met het verschijnsel valse lucht, ja
maar hoe ga ik dit nou oplossen?

Opnieuw laten reviseren bij een bromfietszaak?


Neej man ,

Gewoon ff met Deo rond je cilinder/spruitstuk spuiten en als hij raar begint te lopen (minder hoger of juist hogere toeren) dan weet je dat hij op die plek valse lucht trekt.

Dit bericht is gewijzigd door bobboiten op 19-6-2009 om 14:48 uur.
 
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one
dutschbird 19-6-2009 14:51 Print reply

Posts: 1760
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bobboiten
[...]


Neej man ,

Gewoon ff met Deo rond je cilinder/spruitstuk spuiten en als hij raar begint te lopen (minder hoger of juist hogere toeren) dan weet je dat hij op die plek valse lucht trekt.

Dit bericht is gewijzigd door bobboiten op 19-6-2009 om 14:48 uur.



zou eerder zeggen op ze carter helften he omdat die uit elkaar zijn geweest.
 
http://speedbird12.myminicity.com/ Even kliken en je helpt me winnen:)
banus19 19-6-2009 15:18 Print reply

Posts: 425
had ik ook bij m'n Honda MB, bleek dat de linker krukas keerring niet ver genoeg het carter in zat...
 
Honda's are like: Rawr
bobboiten 19-6-2009 15:18 Print reply

Posts: 2771
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dutschbird
[...]



zou eerder zeggen op ze carter helften he omdat die uit elkaar zijn geweest.


kan ook... spuit gewoon overal rond je blok een beetje
 
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one

Dit topic is 1343 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved