Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Koppeling suzuki tsx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1143 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #57274 - Koppeling suzuki tsx
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 4710 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

dirktimmer 19-6-2009 9:59 Print reply

Posts: 1737
Thanks

Maar inbox maar even inderdaad

Je kunt gewoon 4 plaatjes in een tsx 3 plaats kwijt, platen van een rm 80 nemen

Dit bericht is gewijzigd door dirktimmer op 19-6-2009 om 10:04 uur.
 
Christian-tsx 19-6-2009 10:05 Print reply
Posts: 856
scheelt het veel die 4 platen?

bij mn sprinter slipt de koppeling wat. misschien dat 4 platen een oplossing is.
 
Daantjees 19-6-2009 12:55 Print reply
Posts: 26
Weet iemand misschien ook wat de reden kan zijn dat mijn neutraal lampje niet werkt?
 
dutschbird 19-6-2009 12:55 Print reply

Posts: 1760
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Daantjees
Weet iemand misschien ook wat de reden kan zijn dat mijn neutraal lampje niet werkt?



lampje kapot?
 
http://speedbird12.myminicity.com/ Even kliken en je helpt me winnen:)
Daantjees 19-6-2009 13:00 Print reply
Posts: 26
haha, ja dat zou natuurlijk ook kunnen.
Stom, maar ik dacht zelf aan de neutraal schakelaar? die zorgt er toch voor dat dat lampje gaat branden wanneer je 'm in neutraal plaatst?
 
Christian-tsx 19-6-2009 13:05 Print reply
Posts: 856
tussen je vliegwiel en je voortandwiel loopt een draadje naar beneden die aan de "schakelaar" zit. tis niet echt een schakelaar die kapot kan gaan.

controleer maar of dat draadje dat plastic dopje vast zit.
als dat zo is kan het lampje nog kapot zijn.

 
Daantjees 19-6-2009 17:18 Print reply
Posts: 26
Hoe krijg ik de complete koppeling eruit?
Dat ding in het midden krijg ik niet los, omdat hij mee draait.
gewoon los, niet op 't achterwiel, of op de krukas?

 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 19-6-2009 17:25 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Daantjees
Hoe krijg ik de complete koppeling eruit?
Dat ding in het midden krijg ik niet los, omdat hij mee draait.
gewoon los, niet op 't achterwiel, of op de krukas?



kunt proberen in zn 5 te zetten en je voortandwiel(as) te blokkeren. zo deed ik het altijd en dat ging wel redelijk.

Niet je koppeling zelf proberen te blokkeren bij die 4 (of 5) opstaande kolommetjes waar je veren overheen gaan, want dan gaat je koppeling heel hard stuk

wat je ook kunt doen is een tooltje maken. Moet je wel oude stalen koppelingsplaten hebben...las je die paar aan elkaar met een hefboom eraan die door je buitenste koppelingskorf past en je hebt een special tool heb ik ook gemaakt voor xr en is hoe dan ook de beste oplossing.

Neutraalschakelaar kun je zo zien/meten of het nog werkt. Kan zijn dat je schakelaartje versleten is, maar kans is klein omdat de plunjer met veer toch wel contact maakt en je plastic evenhard meeslijt.
mocht ie versleten zijn kun je em uitboren en een spijker erinlijmen. Zo heb ik ooit voor elke versnelling een contact gemaakt.

 
Too cool for school!
Daantjees 19-6-2009 17:28 Print reply
Posts: 26
Het voorste deel, dus waar onder de platen zitten heb ik al los, en neutraal schakelaar was los draadje, die werkt nu weer!
Alleen nu moet dat andere deel eruit, dus de korf (of het huis, hoe je het ook noemt) en dan heb je dat koppelings-stiftje die haal je er uit, en daar zit dan 'n moer, maar die krijg ik niet los, en niet geblokkeerd..
En dat trucje met in z'n 5 zetten werkt dat daarop?
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 19-6-2009 17:31 Print reply

Posts: 9841
dat zeg ik toch.

 
Too cool for school!
Daantjees 19-6-2009 17:35 Print reply
Posts: 26
Ik zal het even proberen.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 19-6-2009 17:39 Print reply

Posts: 9841
als je het maar met beleid doet.
ik deed het altijd als mn blok eruit was, dan kon ik een griptang op de tandwielas zetten en een schroevendraaier door achterste blokboutgat.
dat werkte wel prima.

luchttol zou ook wel mooi werken btw.
 
Too cool for school!
Daantjees 20-6-2009 11:37 Print reply
Posts: 26
Ik doe het wel op m'n werk, rij ik dat ding daar de werkplaats in, en gebruik ik de luchtsleutel.
Want dat trucje met in z'n 5 zetten werkte niet perfect, iig die moer zit wat te vast, en heb geen zin om straks van alles aan gort te trekken.
En ik heb niet de beschikking over oude metalen koppelingsplaten, dus dat feestje gaat ook niet door.
iig bedankt!
 
Daantjees 23-6-2009 22:38 Print reply
Posts: 26
Oke, heb vandaag koppelingshuis binnen gekregen.
bedankt daarvoor dirk,
alles erop gezet + nieuwe platen.
t wegrijden enzo is t zelfde als ervoor, overschakelen gaat stukken soepeler, maar ik kan pas echt vooruit komen als ik 7K toeren maak en dan koppeling laat komen, daaronder gaat ie stotteren.
maar ik ga morgen even sproeier 80 erin draaien, zit nu 108 in en die is veeeeels te groot, met luchtfilter doet ie bijna niks, en zonder rijd ie aardig.
Bedankt mensen, voor de hulp!
 

Dit topic is 4710 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved