Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Koppeling suzuki tsx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1289 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #57274 - Koppeling suzuki tsx
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4676 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

marcel112 18-6-2009 22:14 Print reply
Posts: 74
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Daantjees
Denk dat laatste,
en ja met die koppeling heb ik gereden, die van mij was nog erger als die van thunderbird.

En ik heb niet zelf gemengd, gebruik gewoon 't olie tankje.
Dus zal ook meteen even die keering vervangen als ik straks 'n ander koppelingshuis heb gevonden, hoop dat ik 'm snel vind. moet volgende week nog flink stuk rijden


De keerring vervang je niet zomaar ff is nog best wel 'n pokke werk. keerring zit nl. aan de krukaskant van de lager dus denk dat het hele blok dat soiezo los moet..

@thunderbird : srry voor dubbel post xD zal wel gwn editte ja


Dit bericht is gewijzigd door marcel112 op 18-6-2009 om 22:15 uur.
 
Daantjees 18-6-2009 22:18 Print reply
Posts: 26
Oke, daar heb ik ook niet veel zin in, en het rare is wel, dat toen ik 10 minuten aan t rijden was, het roken oppeens helemaal ophield.
dus ik zie t nog wel even aan.
 
marcel112 18-6-2009 22:20 Print reply
Posts: 74
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Daantjees
Oke, daar heb ik ook niet veel zin in, en het rare is wel, dat toen ik 10 minuten aan t rijden was, het roken oppeens helemaal ophield.
dus ik zie t nog wel even aan.


Kan ook zijn dat je olie onderin je tank gaat zitten, dan gaat ie ook op het begin roken. Volgende keer met rijden ff schudden van te voren kijk of ie het dan nog doet
 
Daantjees 18-6-2009 22:21 Print reply
Posts: 26
Er zit geen olie in m'n tank? maar in 'n apart olie tankje, ik tank gewoon euro 95, dus denk dat dat schudden niet veel zin heeft?
 
marcel112 18-6-2009 22:23 Print reply
Posts: 74
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Daantjees
Er zit geen olie in m'n tank? maar in 'n apart olie tankje, ik tank gewoon euro 95, dus denk dat dat schudden niet veel zin heeft?


Nee dan heeft het geen zin idd, dan kan het dat ook niet zijn..
Dan zal je toch verder moeten kijken in het blok e.d.
 
Daantjees 18-6-2009 22:24 Print reply
Posts: 26
Kan het niet met m'n afstelling te maken?
met luchtfilter rijd dat ding voor geen meter (sproeier 108 op 50 snel en proma uitlaat, 16mm mikuni carb.) en zonder gaat het, sproeier is iet wat te groot, pas nadat ik aan de luchtschroef heb zitten draaien begon ie te roken.

 
marcel112 18-6-2009 22:26 Print reply
Posts: 74
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Daantjees
Kan het niet met m'n afstelling te maken?
met luchtfilter rijd dat ding voor geen meter (sproeier 108 op 50 snel en proma uitlaat, 16mm mikuni carb.) en zonder gaat het, sproeier is iet wat te groot, pas nadat ik aan de luchtschroef heb zitten draaien begon ie te roken.



heb je bougie al gekeken? als die donker en waarschijnlijk nat is dat staat ie veel te rijk. Anders zet je de luchtschroef wee terug hoe die ongeveer stond? kijken of t dan beter word..
 
Daantjees 18-6-2009 22:27 Print reply
Posts: 26
bougie is inderdaad zwartig en wat nat.
staat nu wel te rijk ja, maar met luchtfilter weer te arm.
en eerst maar eens dat koppelingshuis fixen, dan kijk ik daarna naar de afstelling, was de planning om dat vandaag te doen, maar nadat ik gister niet meer kon rijden, eerst maar de koppeling repareren.
 
marcel112 18-6-2009 22:30 Print reply
Posts: 74
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Daantjees
bougie is inderdaad zwartig en wat nat.
staat nu wel te rijk ja, maar met luchtfilter weer te arm.
en eerst maar eens dat koppelingshuis fixen, dan kijk ik daarna naar de afstelling, was de planning om dat vandaag te doen, maar nadat ik gister niet meer kon rijden, eerst maar de koppeling repareren.


Dat is wel vreemd. Hij zou met luchtfilter minder lucht dus rijker moeten zijn. en zonder met meer lucht dus armer. Eerst maar ff koppeling fixn idd. kun je weer rijden..
 
Daantjees 18-6-2009 22:38 Print reply
Posts: 26
Ja, sorry verkeerd opgeschreven:p
Hij staat nu te rijk, en als ik de luchtstelschroef wat uitdraai minder rijk, dan rookt hij ook niet.
en met luchtfilter, zelfs als ik de luchtstel schroef helemaal uitdraai krijg ik 'm niet op toeren.
en ik kon ook nooit op toeren komen om 'm in z'n 5 te zetten, reed 75km/u in z'n 4.
Kan dit verholpen zijn als ik een ander koppelingshuis heb + platen?
of ligt dit ook gedeeltelijk aan de afstelling?

Sorry voor de vele vragen, maar ben op 't gebied van schakels (nog) een leek, ben wel van plan me flink te verdiepen in deze apparaten, ik vind ze geweldig om aan te sleutelen
 
Twizz 18-6-2009 23:56 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jimbob
[...]


Zou liever dirk timmer mailen/bellen uit nunspeet, schijnt een stuk betrouwbaarder te zijn.

Ik heb hier een beetje een dubbel gevoel over. Ze zijn allebei wel goeie kerels, maar hebben ook beide zo hun nadelen


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Daantjees
Kan het niet met m'n afstelling te maken?
met luchtfilter rijd dat ding voor geen meter (sproeier 108 op 50 snel en proma uitlaat, 16mm mikuni carb.) en zonder gaat het, sproeier is iet wat te groot, pas nadat ik aan de luchtschroef heb zitten draaien begon ie te roken.


Uuhm met exact dezelfde setup.... had ik sproeier 78

Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 18-6-2009 om 23:59 uur.
 
houw ns op!
Henk-88 19-6-2009 0:38 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Daantjees
Ja, dat denk ik zelf ook, nu ik de werkboek tekeningen zie.
Is 't schadelijk om hiermee te blijven rijden, of kan ik beter gewoon 'n ander koppelingshuis halen?



Als je info wilt over de nieuwprijs van een koppelingshuis dan moet je me ff inboxen.

Beter koop je een tweedehands btw


75 km/h in de 4 is ok met je set-up.
Sproeier rond de 75 met jouw set-up is mijn ervaring.


Zo hoort een gaaf koppelingshuis van een tsx eruit te zien:



Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 19-6-2009 om 0:48 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Daantjees 19-6-2009 0:51 Print reply
Posts: 26
oke 3 platen, geen 4 toch? en ik zal ook even op valse lucht chekken als ik een koppelingshuis heb, heb jij er geen meer henk?

 
Twizz 19-6-2009 8:18 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Daantjees
oke 3 platen, geen 4 toch? en ik zal ook even op valse lucht chekken als ik een koppelingshuis heb, heb jij er geen meer henk?


Ja, maar Henk houd ervan om op te scheppen over zijn 80cc koppeling
 
houw ns op!
marcel112 19-6-2009 8:58 Print reply
Posts: 74
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Twizz
[...]

Ja, maar Henk houd ervan om op te scheppen over zijn 80cc koppeling


Scheelt dat veel dan een 4 plaats koppeling?

(doe dan meteen een 80 blok

xD
 

Dit topic is 4676 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved