Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Koppeling suzuki tsx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1026 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #57274 - Koppeling suzuki tsx
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 4713 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Daantjees 18-6-2009 21:22 Print topicpost
Posts: 26
Beste BF'ers.
Ik ben net nieuw op het forum, omdat ik pas sinds kort een suzuki tsx heb. Ik zal hier even mijn verhaal doen, en mijn probleem voorleggen.

Gister was ik blij aan het rijden, totdat m'n koppeling raar ging doen en losjes ging zitten, tot dat ik helemaal niet meer kon rijden, en naar huis moest lopen. (in welke versnelling ik 'm ook duwde, hij bleef vrij lopen.)
Ik heb vanochtend mijn rechter carter (waar de kickstarter zit) eraf gehaald, daar kwam ik flink wat brok-stukken tegen van een van mijn koppelingsplaten, ik naar de bromboer 3 nieuwe platen gehaald en net wil ik ze er dus op monteren, kom ik erachter dat wanneer ik de 1e plaat erin leg, daarna tussenplaat, 2e plaat, tussenplaat 3e plaat, alleen de 1e 2 in een soort van 'uitsparing' vallen, met die punten die eruit steken, de laatste die ik erop zet die kan tussen de metalen plaat waar ook de koppelings veren ingezet worden en tussen het koppelings huis (zo heet dat toch?) vrij draaien.
Nu is mijn vraag, is dit normaal? of is er 'n heel stuk van m'n koppelingshuis afgebroken? ik vond wel wat metalen puntjes in m'n carterkap, maar daarvan dacht ik dat het van de koppelingsplaat afkwam.

(ik zou 't evt. kunnen verduidelijken met 'n foto'tje)

Alvast bedankt,

Daan.
 

Jasper Strahiem 18-6-2009 21:30 Print reply

Posts: 1950
Ik snap het nog neit helemaal, maar je platen mogen zowieso niet kunnen draaien in je koppelingshuis.
 
Make the most of now
rik hulkenberg 18-6-2009 21:31 Print reply

Posts: 10029
daarvoor zijn faq's uitgevonden

http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/81
 
Daantjees 18-6-2009 21:32 Print reply
Posts: 26
Dus, wanneer ik de koppeling niet inkijp krijg ik ze met de hand niet gedraaid, maar als ik 'm inknijp kan ik 2 schijven niet draaien, omdat deze tegen n metalen rand van 't koppelingshuis aankomen, maar de laatste die kan ik dus wel draaien, omdat daar geen rand zit, en het ziet er niet echt naar uit dat daar ooit 'n rand gezeten heeft, voelt niet 'afgebroken' ofzoiets.
 
steef ts70xk 18-6-2009 21:33 Print reply

Posts: 3244
maak es foto
 
Daantjees 18-6-2009 21:41 Print reply
Posts: 26
Oke, dit is een foto om het te verduidelijken.
In de foto staat ongeveer hoe de platen erin vallen.

http://www.imgdumper...631a03c-Foto0195.jpg
 
marcel112 18-6-2009 21:45 Print reply
Posts: 74
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Daantjees
Oke, dit is een foto om het te verduidelijken.
In de foto staat ongeveer hoe de platen erin vallen.

http://www.imgdumper...631a03c-Foto0195.jpg


Is dat het ori kopp huis? de mijne ziet er nameijk erg anders uit..
misschien is dat t probleem?

ps: wss is het slijtage van het kopp huis? want die uitsparingen horen er niet te zitten. de platen moeten namelijk we van elkaat kunnen bewegen, en niet in die gleufjes vallen..

Dit bericht is gewijzigd door marcel112 op 18-6-2009 om 21:50 uur.
 
Jasper Strahiem 18-6-2009 21:45 Print reply

Posts: 1950
Zo zou het moeten zijn. Ik zelf weet niet presies hoe het zit met tsx blok http://www.brommer-f.../u732/1064862116.jpg

Henk-88 zal het hoogst wss wel weten.

Dit bericht is gewijzigd door Jasper Strahiem op 18-6-2009 om 21:46 uur.
 
Make the most of now
jimbob 18-6-2009 21:46 Print reply

Posts: 635
Het lijkt erop dat je koppelingshuis gewoon heel erg ingesleten is.
 
steef ts70xk 18-6-2009 21:47 Print reply

Posts: 3244
daar is niks meer van over man

dat hoort recht te zijn zo te zien mist hij ook een paar mm

Dit bericht is gewijzigd door steef ts70xk op 18-6-2009 om 21:47 uur.
 
Daantjees 18-6-2009 21:48 Print reply
Posts: 26
Ja, dat denk ik zelf ook, nu ik de werkboek tekeningen zie.
Is 't schadelijk om hiermee te blijven rijden, of kan ik beter gewoon 'n ander koppelingshuis halen?
 
jimbob 18-6-2009 21:50 Print reply

Posts: 635
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Daantjees
Ja, dat denk ik zelf ook, nu ik de werkboek tekeningen zie.
Is 't schadelijk om hiermee te blijven rijden, of kan ik beter gewoon 'n ander koppelingshuis halen?


Is zeker schadelijk, bovendien zal het snel erger worden.

Nieuw koppelingshuis kopen dus, en niet hiermee blijven rijden.
 
Daantjees 18-6-2009 21:50 Print reply
Posts: 26
Oke, heeft iemand toevallig een prijs indicatie?
 
marcel112 18-6-2009 21:50 Print reply
Posts: 74
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Daantjees
Ja, dat denk ik zelf ook, nu ik de werkboek tekeningen zie.
Is 't schadelijk om hiermee te blijven rijden, of kan ik beter gewoon 'n ander koppelingshuis halen?


cker weten andere halen dit werkt niet.. daarom waarschijnlijk ook stuk gelopen
 
marcel112 18-6-2009 21:53 Print reply
Posts: 74
voor die prijs indicatie zou ik die handelaar in rosmalen mailen of bellen die heeft meestal wel wat liggen.
 
jimbob 18-6-2009 21:54 Print reply

Posts: 635
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcel112
voor die prijs indicatie zou ik die handelaar in rosmalen mailen of bellen die heeft meestal wel wat liggen.


Zou liever dirk timmer mailen/bellen uit nunspeet, schijnt een stuk betrouwbaarder te zijn.
 

Dit topic is 4713 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved