Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - MBK NG doet raar

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1384 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #57263 - MBK NG doet raar
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 755 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

spilo 18-6-2009 0:20 Print topicpost
Posts: 5
mijn brommer doet super raar MBK NextGen oud model

50cc
sproeier: 93 standaard, 85 ook geprobeerd voor een tijd.
4,3gr rollen
standaard trekveertjes
standaard duwveer

brommer in het begin afgesteld met sproeier 85 brommer reed perfect 50 (dit gedaan nadat die niet meer starte met sproeier 93 en bougie heel hard verzoop). Dag erna brommer starte niet meer, na veel geprutst sproeier 93 erin en brommer reed weer perfect... Uur later startte brommer niet meer dus opnieuw liggen prutsen, uiteindelijk na veel klooien weer laten werken met sproeier 93..

Echter nu trekt die niet meer op toeren en komt er zelfs benzine uit mijn luchtfilter... Membraan zit geen scheur in en als ik er op blaas gaat het membraan lichtjes open... Ook moet ik volgas doen zodra brommer in gang komt om hem op gang te houden :s

Vind dit echt een irritant probleem want elke keer als ik hem heb gemaakt en er mee rijd werkt die paar uur later niet meer...

Dit bericht is gewijzigd door spilo op 18-6-2009 om 0:27 uur.
 

Convergence 18-6-2009 0:37 Print reply

Posts: 2192
Je doet er grotere sproeier in.

Hij start slecht
verzuipt
benzine uit luchtfilter
trekt slecht op

doe kleinere sproeier word die feller en krijgt niet meer te veel benzine

Probleem opgelost als het goed is
 
Project 2010 zie project Snowhite
bobboiten 18-6-2009 7:00 Print reply

Posts: 2771
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Convergence
Je doet er grotere sproeier in.

Hij start slecht
verzuipt
benzine uit luchtfilter
trekt slecht op

doe kleinere sproeier word die feller en krijgt niet meer te veel benzine

Probleem opgelost als het goed is


en er zitten meer maten tussen 85 en 93 he
 
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one
spilo 18-6-2009 14:42 Print reply
Posts: 5
Goed punt, vond gewoon raar omdat die momenten wél reed en bougie lichtbruin zag met sproeier 85, dus 2 maatjes groter gaan?

Daarbij komt dat mijn brommer maar 50 bolt volledig onbegrenst. Steekt enkel een prop in de uitlaat maar kan dat zoveel inhouden op mijn brommer?

- Geen varioring of koppelingsblokkering

Dit bericht is gewijzigd door spilo op 18-6-2009 om 14:51 uur.
 
spilo 19-6-2009 0:24 Print reply
Posts: 5
Update:

Daarstraks naar mijn brommer gestapt en na 1 kick starte die en trok goed door. Mijn band vloog rond alsof het niets was, 2 minuten rustig aan mijn gas bezig geweest (niet volgas heel de tijd) en plotseling viel die gewoon stil :(

bougie eruit gehaald en ik zag heel de tijd licht witte rookpluimpjes uit mijn cilinder komen (vermoed dus teveel benzine waardoor die te weinig lucht had en verzoop + daarna rustig aan het oprbandn was op mijn warme cilinder )

klopt dit? Op te lossen door kleinere sproeier? Zat 93 in vind wel raar dat ik soms volgas moet starten aan de andere kant :s of is dat omdat als ik volgas doe er ook veel lucht doorkomt? Ben hard verward :(
 
spilo 20-6-2009 0:37 Print reply
Posts: 5
Brommer deed het vandaag beter, met sproeier 93 verzoop die en met 85 hapte die teveel lucht bij volgas. Steekt nu sproeier 90 in en rijd goed op alle vlakken enkel bij koude motor start die héél slecht... Moet paar keer kicken en dan hoor je hem lichtjes in toeren -> moet ik hem laten doen en na paar seconden rustig met gas spelen en DAN komt die in zijn toeren.

Maargoed denk sproeier allesinds nog te groot, bougie heeft wel degelijk mooie kleur. Bruin maar redelijk naar de lichte kant + is vochtig. Dus vermoed dat sproeier nog net iet te groot is(?). Morgen nieuwe sproeier dan halen en done ermee!
 

Dit topic is 755 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved