Je moet dus eerst de koopeling loshalen. Dit doe je door eerst de 4 bouten bovenop de koppeling los te draaien en de koppleingsveren weg te halen. Dan kan het zijn dat je een hele vage soort moer ziet zitten. Een wartel met 4 inkepingen. (hier is al eens een topic over die moer geweest, moet je ff zoeken) En die moer is lastig lo te krijgen. Je kan het zelf proberen met een schroevendraaier of een dopsleutel aanpassen en op maat slijpen, maar de brommerzaken hebben als het goed is een speciale sleutel daarvoor, en voor hun is het dus een kleine moeite die moer los te halen.
Toen mijn koppeling eraf moest, heb ik die moer er ook af laten halen...
Het kan ook zijn dat je i.p.v. die rare moer gewoon een borgveertje ziet zitten... Dat is naturlijk heel simpel, en die moet je gewoon loshalen.
Dan kan je de complete koppeling van de koppelingsas af halen.
Nu is de koppleing er dus af, en nu kan je bij de schakelas. Onthoud goed waar alles zit en neem rustig de tijd hievoor. En als je tog bezig bent, zou ik meteen ff de koppelingsplaten (de gevoerde en metalen) vervangen en ook de koppelingsveren.
Hier nog een plaatje van de koppeling, maar ik heb het natuurlijk al zo goed uitgelegd dat je die niet meer nodig hebt
En als het plaatje het niet doet, klik dan [URL[t]]http://www.estec.esa.int/outreach/iaf2000/pictures/1389_NSRkopplaat.jpg[/t]HIER ![/URL]
veel suc6, en als je nog meer vragen hebt dan horen we et wel mzzl Jurri?n.
|