Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Schakel as stuk

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1180 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #5726 - Schakel as stuk
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 539 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Grischnakh 6-10-02?19:06 Print topicpost

Posts: 1369
He mij schakel as is stuk dat ding waar dat schakelpedaaltje aan vast zit. Ik heb al een nieuwe maar hoe haal ik die oude weg, de koppelingsbehuizing zit er namelijk voor hoe haal ik deze weg??
 

jhillen 7-10-02?08:04 Print reply
Posts: 622
Je moet dus eerst de koopeling loshalen. Dit doe je door eerst de 4 bouten bovenop de koppeling los te draaien en de koppleingsveren weg te halen. Dan kan het zijn dat je een hele vage soort moer ziet zitten. Een wartel met 4 inkepingen. (hier is al eens een topic over die moer geweest, moet je ff zoeken) En die moer is lastig lo te krijgen. Je kan het zelf proberen met een schroevendraaier of een dopsleutel aanpassen en op maat slijpen, maar de brommerzaken hebben als het goed is een speciale sleutel daarvoor, en voor hun is het dus een kleine moeite die moer los te halen.

Toen mijn koppeling eraf moest, heb ik die moer er ook af laten halen...

Het kan ook zijn dat je i.p.v. die rare moer gewoon een borgveertje ziet zitten... Dat is naturlijk heel simpel, en die moet je gewoon loshalen.

Dan kan je de complete koppeling van de koppelingsas af halen.

Nu is de koppleing er dus af, en nu kan je bij de schakelas. Onthoud goed waar alles zit en neem rustig de tijd hievoor. En als je tog bezig bent, zou ik meteen ff de koppelingsplaten (de gevoerde en metalen) vervangen en ook de koppelingsveren.

Hier nog een plaatje van de koppeling, maar ik heb het natuurlijk al zo goed uitgelegd dat je die niet meer nodig hebt



En als het plaatje het niet doet, klik dan [URL[t]]http://www.estec.esa.int/outreach/iaf2000/pictures/1389_NSRkopplaat.jpg[/t]HIER ![/URL]

veel suc6, en als je nog meer vragen hebt dan horen we et wel mzzl Jurri?n.
 
SM Stunt Bike
Zoetahmeerdah [Marcel] 7-10-02?10:18 Print reply

Posts: 5996
7 13 en 16 heb ik nog nooit gezien, der zit bij mij zo'n borgveertje. en bij 15 is het bij mij een ringetje met tandjes aan de binnenkant van me koppelingshuis. en niet der achter...beetjuh vaag
 
ik haat mensen
jhillen 7-10-02?12:35 Print reply
Posts: 622
neej dat maakt dus niet uit, zoals ik al probeerde uit te leggen, er zijn 2 manieren waarop je koppeling vast kan zitten. En dat plaatje is van de ene manier, en blijkbaar heb jij dus die andere manier. Ik heb nu 2 blokken opengehaald (vanmezelf) en die hadden dus allebij een andere manier van bevestiging van de koppeling. Net zoals jij, maar volgens mij komt die manier van de tekening het meest voor.

Dus net als ik, heb jij dus een andere manier. Maar gewoon dat borgveertje eraf halen en dan gaat alles los dus, en dat vind ik een veel betere bevestiging dan met die vage wartel met 4 inkepingen... waar je dus zo'n speciale sleutel voor nodig hebt.

Je hebt dus best geluk gewoon los halen en die schakelas vervangen ! suc6 !

mzzl Jur.

p.s., op dit plaatje zie je een tekening van de maniet waarop jou koppeling vast zit. Als het goed is zit het dus op deze manier bij jou. (ik hoop dat je het een beetje kunt zien )



En klik [URL[t]] [url]http://www.estec.esa.int/outreach/iaf2000/pictures/1391_schema1.JPG[/t]HIER[/URL][/url] voor de link !

mzzl's Jurri?n H.
 
SM Stunt Bike
solidsjakie 7-10-02?14:51 Print reply

Posts: 2291
als je 7 dr nie in zet ben je nie handig bezig.
Das da ding waar je koppelingsding tege aandrukt, om te ontkoppelen.
 
Grischnakh 9-10-02?08:49 Print reply

Posts: 1369
Ik weet nu meer dan ervoor, ik heb die bout met een momentsleutel losgedraait, maar met hoeveel Newton moet ik deze weer vastdraaien? Heb hem nu op 10 N weer vastgedraait net zoals de cillinder, ik de brommernog niet geprobeert want ik weet niet of 10 N genoeg is.
 
Cybernsr 9-10-02?13:15 Print reply
Posts: 116
Quote:
Originally posted by: Silenoz?

Ik weet nu meer dan ervoor, ik heb die bout met een momentsleutel losgedraait, maar met hoeveel Newton moet ik deze weer vastdraaien? Heb hem nu op 10 N weer vastgedraait net zoals de cillinder, ik de brommernog niet geprobeert want ik weet niet of 10 N genoeg is.


Maakt niet zo veel uit. Vast is vast. Ik heb vorige keer ook geen moment sleutel gebruikt!
 
erikrulezz 9-10-02?13:21 Print reply
Posts: 382
zeg jurien waar heb jij die tekeningen vandaan? die wil ik ook ik heb wel alle tekeningen van mijn blok van alles apart maar niet alles bij mekaar.
 
Blorn 9-10-02?14:57 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Originally posted by: Solidsjakie?met NSR

als je 7 dr nie in zet ben je nie handig bezig.
Das da ding waar je koppelingsding tege aandrukt, om te ontkoppelen.
dat pennetje met lager? die ziet er bij nsr HEEEEEL anders uit
 

Dit topic is 539 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved