De Schout |
17-6-2009 21:19 |
Posts: 5327 |
in een honda nsr50 kun je een mbx80 blok schroeven, waar je dan een cilinder van maximaal 98 echte cc op kwijt kunt.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
ReinoutC |
17-6-2009 21:31 |
Posts: 181 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
in een honda nsr50 kun je een mbx80 blok schroeven, waar je dan een cilinder van maximaal 98 echte cc op kwijt kunt.
Ok. Kan mij iemand uitleggen of eventueel een link bezorgen hou het just ineenzit wat doet meer cc met het gedrag van je brommer. Ik zit al ff te zoeken maar vindt niet echt een antwoord. Gaat deze enkel sneller of ook sneller optrekken meer verbruiken. Kan iemand mij een beetje meer uitleg geven over cilinders?
|
|
|
|
st.nyksterdriver |
17-6-2009 22:02 |
Posts: 3376 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ReinoutC
[...]
Ok. Kan mij iemand uitleggen of eventueel een link bezorgen hou het just ineenzit wat doet meer cc met het gedrag van je brommer. Ik zit al ff te zoeken maar vindt niet echt een antwoord. Gaat deze enkel sneller of ook sneller optrekken meer verbruiken. Kan iemand mij een beetje meer uitleg geven over cilinders?
met meer cc's is je brommer krachtiger (meer pk's dus) waardoor je een zwaardere vertanding kunt gebruiken waardoor die weer sneller kan
|
|
|
|
popiv |
18-6-2009 2:02 |
Posts: 593 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
[...]
met meer cc's is je brommer krachtiger (meer pk's dus) waardoor je een zwaardere vertanding kunt gebruiken waardoor die weer sneller kan
en je gebruikt meer mengsel per inlaatslag want je hebt meer cc's dus je verbruikt meer, je krijgt er een leuk geluidje uit, hij trekt sneller
|
|
Smoking can reveal hidden lasertraps |
|
konterbonker |
18-6-2009 2:28 |
Posts: 460 |
Ik kan aan Honda GE2-GT4 cilinders komen, als je nog 50cc wilt blijven rijden, de snelste cilinders voor de NSR op 50cc gebied..
en ze zijn ook nog van honda zelf.. !
Denk als ik ze bestel, dat je dan stukkennnn goedkoper uitbent bij mij dan dat je ze bij de grotere brommerzaken haalt en dan haal je ze bij brommerzaken denk ik voor tussen 350 en 400 euro dacht ik.
Maar oke, ik heb ook elke vakantie (stomme regel van pappa) dat ik onder de NSR, de NS-1 blok eronder mocht zetten en ik gelijk kon vlammen..
Heb daarna een HPI race ontsteking gekocht.. had echt leuke tijden met me NS1 blok !
ik heb m nog wel gelukkig! (ns-1 blok) :P
Dus, mijn advies: koop als je legaal 50cc wilt rondrijden de GT4 cilinder van Honda bij mij of bij 1 van de grotere brommerzaken of anders een MBX 80 blok of een NS1.
Bromfietszaken waar je dan kunt proberen: Van Helden tweewielers.
Als je nog enige tips wilt over je Honda, hoor ik het nog wel =)!
|
|
|
|
De Schout |
18-6-2009 10:05 |
Posts: 5327 |
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
ReinoutC |
18-6-2009 10:50 |
Posts: 181 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]
als belg rijd hij hoogstwaarschijnlijk al met zo'n cilinder rond. hij wil blijkbaar sneller
Mijn blok weet ik niet wat het is. Staat momenteel nog bij de politie. Staat het type blok er niet ergens opgeschreven? Anders kan ik een kijken.
Even voor de duidelijkheid. Het is de bedoeling dat de brommer zich kan meten met een YZF 125 R Deze gaan zo'n 130 standaard en trekken verdomd rap naar 130 km/u naar schijn snelste standaard in 125 cc onder 11 kw. De brommer is bedoelt om in slechter weer mee te rijden omdat de kappen toch al wat beschadigd is en een klein schuivertje niks meer uitmaakt. In slecht weer bedoel ik regen, sneeuw,... alles waar een normaal iemand voor zou thuisblijven. Ik men YZF namelijk niet blootstellen aan regen enz. en ben niet van plan om veel met auto te rijden. Met brommer en moto ben je er nu eenmaal altijd sneller.
EDIT: Nog ff over die cc's. Zoals ik het begrijp als je over een zwaardere vertanding spreekt is dat een grooter verschil tussen de voorste en achterste tandwiel. Dus een standaard 50cc met een zwaare vertading zou dan minder snel gaan als een 50cc met een normale vetanding omdat ik afleid uit wat je zegt dat een zwakke blok met een zware vertanding niet goed loopt.
Dit bericht is gewijzigd door ReinoutC op 18-6-2009 om 10:53 uur.
|
|
|
|
konterbonker |
18-6-2009 12:12 |
Posts: 460 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ReinoutC
[...]
EDIT: Nog ff over die cc's. Zoals ik het begrijp als je over een zwaardere vertanding spreekt is dat een grooter verschil tussen de voorste en achterste tandwiel. Dus een standaard 50cc met een zwaare vertading zou dan minder snel gaan als een 50cc met een normale vetanding omdat ik afleid uit wat je zegt dat een zwakke blok met een zware vertanding niet goed loopt.
Dit bericht is gewijzigd door ReinoutC op 18-6-2009 om 10:53 uur.
Beunhaas dat je bent ,
Het aantal CC's heeft niks temaken met je vertanding.
een zware vertanding betekent dat je meer topsnelheid hebt maar minder trekkracht
een lichte vertanding betekent dat je snel optrekt maar dat je top lager is.
Maar ik denk dus dat je OVER de 50cc heenwilt?
Dan volg mijn advies:
Wil je het maximale uit je blok halen zonder veel aan te verneuken en het is nog ook eens de snelste optie:
Koop een NS-1 / MBX80 blok, zet er een Athena 110cc cilinder erop of een ander 110cc cilinder (wel van een wat bekender merk geen imitatie shit uit taiwan of china.)
Malossi had dacht ik ook 110cc voor de NS-1/MBX-80.
Maat van me heeft een Athena 110cc onder zijn NS-1 zitten, rijdt 160kmpu op top en trekt als een gek op!
En dan ook ECHT als een gek :P!
|
|
|
|
konterbonker |
18-6-2009 12:15 |
Posts: 460 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]
als belg rijd hij hoogstwaarschijnlijk al met zo'n cilinder rond. hij wil blijkbaar sneller
Belgen hebben de snellere GE2
Die heb ik ook onder mijn brommer die uit spanje komt.
Voor nederland is er een speciale Cilinder ontwikkeld van Honda zover ik weet, omdat hier de snelheidsgrens van 45 was en Honda wilde geen verneuking qua begrenzers in het blok omdat je blok hiervan uiteindelijk verneukt wordt.
Maar in Nederland is de bromfietswetgeving wat strenger dan andere landen.. Misschien dat de politie niet zo van opkijkt wanneer je met je Honda NSR50 aankomt met 110cc malossi eronder..
|
|
|
|
konterbonker |
18-6-2009 12:17 |
Posts: 460 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
in een honda nsr50 kun je een mbx80 blok schroeven, waar je dan een cilinder van maximaal 98 echte cc op kwijt kunt.
Athena heeft 110cc voor de NSR of MBX maar je kan wel gelijk hebben dat het wat minder is, ze ronden de CC's altijd naar boven af.
Dus de Athena kan bijv. 106cc hebben maar wordt dus afgerond naar 110cc. zie je altijd bij motoren en auto's.
Maar als het 98echte cc's zijn dan wordt het afgerond naar 100 en niet 110.
|
|
|
|
ReinoutC |
18-6-2009 12:34 |
Posts: 181 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: konterbonker
[...]
Athena heeft 110cc voor de NSR of MBX maar je kan wel gelijk hebben dat het wat minder is, ze ronden de CC's altijd naar boven af.
Dus de Athena kan bijv. 106cc hebben maar wordt dus afgerond naar 110cc. zie je altijd bij motoren en auto's.
Maar als het 98echte cc's zijn dan wordt het afgerond naar 100 en niet 110.
Zag even deze staan. Deze gaat 130 volgens de verkoper is een mbx80 blok met een mallosi 100cc op:
http://www.2dehands....5.html?qq=mbx%20blok
Is links posten toegestaan? Anders verwijder ik hem wel weer
|
|
|
|
De Schout |
18-6-2009 12:45 |
Posts: 5327 |
tuurlijk mag je voor zoiets een link posten.
athena is 55mm boring en 98 echte cc. malossi is 53mm boring en 93cc geloof ik. word altijd heel fanatiek afgerond. maar zo'n athena ding loopt never nooit geen 160, dingen hebben leuk koppel, maar zijn trager dan de malossi. malossi met 24mm techno uitlaat aangepaste kop en ori ontsteking zal iets van 135 teller lopen als alles netjes in orde is.
mbxje van die link ziet er wel leuk uit
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
ReinoutC |
18-6-2009 12:52 |
Posts: 181 |
Wat maakt de onsteking eigenlijk uit voor de snelheid. Wat doet de onsteking juist want ik d8 dat dit om te starten was?
|
|
|
|
Jasper Strahiem |
18-6-2009 12:59 |
Posts: 1950 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ReinoutC
Wat maakt de onsteking eigenlijk uit voor de snelheid. Wat doet de onsteking juist want ik d8 dat dit om te starten was?
Een ontsteking is niet voor het starten, het is geen gasfornuis.
Ontsteking ontbrand je mengels in de cilinder elke keer als die op het op het bovenste punt zit.
|
|
Make the most of now |
|
ReinoutC |
18-6-2009 13:11 |
Posts: 181 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jasper Strahiem
[...]
Een ontsteking is niet voor het starten, het is geen gasfornuis.
Ontsteking ontbrand je mengels in de cilinder elke keer als die op het op het bovenste punt zit.
Ok dus betere ontsteking is sneller of beter ontbranding en dus krachtiger?
|
|
|
|