Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Beste brommer om te sleutelen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 844 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #57259 - Beste brommer om te sleutelen?
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7654 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

De Schout 17-6-2009 21:19 Print reply
Posts: 5327
in een honda nsr50 kun je een mbx80 blok schroeven, waar je dan een cilinder van maximaal 98 echte cc op kwijt kunt.
 
tune tweak fiddle bang bummer
ReinoutC 17-6-2009 21:31 Print reply

Posts: 181
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
in een honda nsr50 kun je een mbx80 blok schroeven, waar je dan een cilinder van maximaal 98 echte cc op kwijt kunt.


Ok. Kan mij iemand uitleggen of eventueel een link bezorgen hou het just ineenzit wat doet meer cc met het gedrag van je brommer. Ik zit al ff te zoeken maar vindt niet echt een antwoord. Gaat deze enkel sneller of ook sneller optrekken meer verbruiken. Kan iemand mij een beetje meer uitleg geven over cilinders?
 
st.nyksterdriver 17-6-2009 22:02 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ReinoutC
[...]


Ok. Kan mij iemand uitleggen of eventueel een link bezorgen hou het just ineenzit wat doet meer cc met het gedrag van je brommer. Ik zit al ff te zoeken maar vindt niet echt een antwoord. Gaat deze enkel sneller of ook sneller optrekken meer verbruiken. Kan iemand mij een beetje meer uitleg geven over cilinders?

met meer cc's is je brommer krachtiger (meer pk's dus) waardoor je een zwaardere vertanding kunt gebruiken waardoor die weer sneller kan
 
popiv 18-6-2009 2:02 Print reply

Posts: 593
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
[...]

met meer cc's is je brommer krachtiger (meer pk's dus) waardoor je een zwaardere vertanding kunt gebruiken waardoor die weer sneller kan


en je gebruikt meer mengsel per inlaatslag want je hebt meer cc's dus je verbruikt meer, je krijgt er een leuk geluidje uit, hij trekt sneller
 
Smoking can reveal hidden lasertraps
konterbonker 18-6-2009 2:28 Print reply
Posts: 460
Ik kan aan Honda GE2-GT4 cilinders komen, als je nog 50cc wilt blijven rijden, de snelste cilinders voor de NSR op 50cc gebied..
en ze zijn ook nog van honda zelf.. !

Denk als ik ze bestel, dat je dan stukkennnn goedkoper uitbent bij mij dan dat je ze bij de grotere brommerzaken haalt en dan haal je ze bij brommerzaken denk ik voor tussen 350 en 400 euro dacht ik.

Maar oke, ik heb ook elke vakantie (stomme regel van pappa) dat ik onder de NSR, de NS-1 blok eronder mocht zetten en ik gelijk kon vlammen..

Heb daarna een HPI race ontsteking gekocht.. had echt leuke tijden met me NS1 blok !

ik heb m nog wel gelukkig! (ns-1 blok) :P

Dus, mijn advies: koop als je legaal 50cc wilt rondrijden de GT4 cilinder van Honda bij mij of bij 1 van de grotere brommerzaken of anders een MBX 80 blok of een NS1.

Bromfietszaken waar je dan kunt proberen: Van Helden tweewielers.

Als je nog enige tips wilt over je Honda, hoor ik het nog wel =)!
 
De Schout 18-6-2009 10:05 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: konterbonker
Ik kan aan Honda GE2-GT4 cilinders komen, als je nog 50cc wilt blijven rijden, de snelste cilinders voor de NSR op 50cc gebied..
en ze zijn ook nog van honda zelf.. !

Denk als ik ze bestel, dat je dan stukkennnn goedkoper uitbent bij mij dan dat je ze bij de grotere brommerzaken haalt en dan haal je ze bij brommerzaken denk ik voor tussen 350 en 400 euro dacht ik.

Maar oke, ik heb ook elke vakantie (stomme regel van pappa) dat ik onder de NSR, de NS-1 blok eronder mocht zetten en ik gelijk kon vlammen..

Heb daarna een HPI race ontsteking gekocht.. had echt leuke tijden met me NS1 blok !

ik heb m nog wel gelukkig! (ns-1 blok) :P

Dus, mijn advies: koop als je legaal 50cc wilt rondrijden de GT4 cilinder van Honda bij mij of bij 1 van de grotere brommerzaken of anders een MBX 80 blok of een NS1.

Bromfietszaken waar je dan kunt proberen: Van Helden tweewielers.

Als je nog enige tips wilt over je Honda, hoor ik het nog wel =)!




als belg rijd hij hoogstwaarschijnlijk al met zo'n cilinder rond. hij wil blijkbaar sneller
 
tune tweak fiddle bang bummer
ReinoutC 18-6-2009 10:50 Print reply

Posts: 181
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]




als belg rijd hij hoogstwaarschijnlijk al met zo'n cilinder rond. hij wil blijkbaar sneller


Mijn blok weet ik niet wat het is. Staat momenteel nog bij de politie. Staat het type blok er niet ergens opgeschreven? Anders kan ik een kijken.

Even voor de duidelijkheid. Het is de bedoeling dat de brommer zich kan meten met een YZF 125 R Deze gaan zo'n 130 standaard en trekken verdomd rap naar 130 km/u naar schijn snelste standaard in 125 cc onder 11 kw. De brommer is bedoelt om in slechter weer mee te rijden omdat de kappen toch al wat beschadigd is en een klein schuivertje niks meer uitmaakt. In slecht weer bedoel ik regen, sneeuw,... alles waar een normaal iemand voor zou thuisblijven. Ik men YZF namelijk niet blootstellen aan regen enz. en ben niet van plan om veel met auto te rijden. Met brommer en moto ben je er nu eenmaal altijd sneller.


EDIT: Nog ff over die cc's. Zoals ik het begrijp als je over een zwaardere vertanding spreekt is dat een grooter verschil tussen de voorste en achterste tandwiel. Dus een standaard 50cc met een zwaare vertading zou dan minder snel gaan als een 50cc met een normale vetanding omdat ik afleid uit wat je zegt dat een zwakke blok met een zware vertanding niet goed loopt.

Dit bericht is gewijzigd door ReinoutC op 18-6-2009 om 10:53 uur.
 
konterbonker 18-6-2009 12:12 Print reply
Posts: 460
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ReinoutC
[...]


EDIT: Nog ff over die cc's. Zoals ik het begrijp als je over een zwaardere vertanding spreekt is dat een grooter verschil tussen de voorste en achterste tandwiel. Dus een standaard 50cc met een zwaare vertading zou dan minder snel gaan als een 50cc met een normale vetanding omdat ik afleid uit wat je zegt dat een zwakke blok met een zware vertanding niet goed loopt.

Dit bericht is gewijzigd door ReinoutC op 18-6-2009 om 10:53 uur.


Beunhaas dat je bent ,
Het aantal CC's heeft niks temaken met je vertanding.
een zware vertanding betekent dat je meer topsnelheid hebt maar minder trekkracht

een lichte vertanding betekent dat je snel optrekt maar dat je top lager is.

Maar ik denk dus dat je OVER de 50cc heenwilt?

Dan volg mijn advies:
Wil je het maximale uit je blok halen zonder veel aan te verneuken en het is nog ook eens de snelste optie:

Koop een NS-1 / MBX80 blok, zet er een Athena 110cc cilinder erop of een ander 110cc cilinder (wel van een wat bekender merk geen imitatie shit uit taiwan of china.)

Malossi had dacht ik ook 110cc voor de NS-1/MBX-80.

Maat van me heeft een Athena 110cc onder zijn NS-1 zitten, rijdt 160kmpu op top en trekt als een gek op!
En dan ook ECHT als een gek :P!
 
konterbonker 18-6-2009 12:15 Print reply
Posts: 460
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]




als belg rijd hij hoogstwaarschijnlijk al met zo'n cilinder rond. hij wil blijkbaar sneller


Belgen hebben de snellere GE2
Die heb ik ook onder mijn brommer die uit spanje komt.
Voor nederland is er een speciale Cilinder ontwikkeld van Honda zover ik weet, omdat hier de snelheidsgrens van 45 was en Honda wilde geen verneuking qua begrenzers in het blok omdat je blok hiervan uiteindelijk verneukt wordt.

Maar in Nederland is de bromfietswetgeving wat strenger dan andere landen.. Misschien dat de politie niet zo van opkijkt wanneer je met je Honda NSR50 aankomt met 110cc malossi eronder..

 
konterbonker 18-6-2009 12:17 Print reply
Posts: 460
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
in een honda nsr50 kun je een mbx80 blok schroeven, waar je dan een cilinder van maximaal 98 echte cc op kwijt kunt.


Athena heeft 110cc voor de NSR of MBX maar je kan wel gelijk hebben dat het wat minder is, ze ronden de CC's altijd naar boven af.
Dus de Athena kan bijv. 106cc hebben maar wordt dus afgerond naar 110cc. zie je altijd bij motoren en auto's.

Maar als het 98echte cc's zijn dan wordt het afgerond naar 100 en niet 110.
 
ReinoutC 18-6-2009 12:34 Print reply

Posts: 181
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: konterbonker
[...]


Athena heeft 110cc voor de NSR of MBX maar je kan wel gelijk hebben dat het wat minder is, ze ronden de CC's altijd naar boven af.
Dus de Athena kan bijv. 106cc hebben maar wordt dus afgerond naar 110cc. zie je altijd bij motoren en auto's.

Maar als het 98echte cc's zijn dan wordt het afgerond naar 100 en niet 110.


Zag even deze staan. Deze gaat 130 volgens de verkoper is een mbx80 blok met een mallosi 100cc op:

http://www.2dehands....5.html?qq=mbx%20blok

Is links posten toegestaan? Anders verwijder ik hem wel weer
 
De Schout 18-6-2009 12:45 Print reply
Posts: 5327
tuurlijk mag je voor zoiets een link posten.

athena is 55mm boring en 98 echte cc. malossi is 53mm boring en 93cc geloof ik. word altijd heel fanatiek afgerond. maar zo'n athena ding loopt never nooit geen 160, dingen hebben leuk koppel, maar zijn trager dan de malossi. malossi met 24mm techno uitlaat aangepaste kop en ori ontsteking zal iets van 135 teller lopen als alles netjes in orde is.

mbxje van die link ziet er wel leuk uit
 
tune tweak fiddle bang bummer
ReinoutC 18-6-2009 12:52 Print reply

Posts: 181
Wat maakt de onsteking eigenlijk uit voor de snelheid. Wat doet de onsteking juist want ik d8 dat dit om te starten was?
 
Jasper Strahiem 18-6-2009 12:59 Print reply

Posts: 1950
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ReinoutC
Wat maakt de onsteking eigenlijk uit voor de snelheid. Wat doet de onsteking juist want ik d8 dat dit om te starten was?

Een ontsteking is niet voor het starten, het is geen gasfornuis.

Ontsteking ontbrand je mengels in de cilinder elke keer als die op het op het bovenste punt zit.
 
Make the most of now
ReinoutC 18-6-2009 13:11 Print reply

Posts: 181
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jasper Strahiem
[...]

Een ontsteking is niet voor het starten, het is geen gasfornuis.

Ontsteking ontbrand je mengels in de cilinder elke keer als die op het op het bovenste punt zit.


Ok dus betere ontsteking is sneller of beter ontbranding en dus krachtiger?
 

Dit topic is 7654 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved