Micha.L |
17-6-2009 20:40 |
Posts: 535 |
Puch Maxi is het toppunt van simpelheid wat sleutelen betreft. En de onderdelen zijn ook extreem goedkoop. Nieuw heb je al een retesnelle cilinder in huis voor rond de 100 euro en tweedehands heb je een nette 70cc liggen voor een tientje.
Maar iets zegt me dat je niet naar een Puch Maxi op zoek bent
Suzuki TSX, Honda MT etc. zijn goedkope brommers waar ook redelijk veel en redelijk goedkoop voor aan onderdelen te komen is.
Misschien moet je je eens in die sectie van schakels gaan verdiepen om tot een ideale brommer voor jou te komen
|
|
|
|
kenny77 |
17-6-2009 20:40 |
Posts: 29286 |
Met wat kennis kan een simpel mbx80 blok ook leuk lopen op een nsr.
En is ook nog goedkoper als de onderdelen van een nieuwe brommer, mits je kennis hebt over berwerken van cilinders, etc.
|
|
|
|
De Schout |
17-6-2009 20:41 |
Posts: 5327 |
nsr is net wel een redelijk goede brommer om aan te sleutelen. stukken zijn allemaal redelijk goedkoop, dus als je eens een keer wat verprust is het goed te betalen om nieuw te kopen. en 80cc spul is ook leuk. in nederland in ieder geval genoeg te krijgen. komt eigenlijk uit duitsland. dan heb je ook nog de 93cc malossi ervoor enzo.. kunt vanalles doen, ori 80 tunen, ns-1 opboren naar 55mm en tunen. verzin het maar.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
rik hulkenberg |
17-6-2009 20:44 |
Posts: 10029 |
een honda mb je hebt cc klasse van 50 tot 125cc
dus flink op te voeren
heel makkelijk sleutelen omdat je geen kappen hebt
hij word luchtgekoeld dus ook geen gezeik met koelvloeistof
|
|
|
|
ReinoutC |
17-6-2009 20:50 |
Posts: 181 |
ik hou van race modellen. Ik wou eigenlijk altijd een TZR maar deze was zelfs tweedehands te duur op mijn 15de dus kocht ik een nsr met dat voordeel dat er af en toe iets kapot ging (ketting was versleten) dus ik moest tandwielen en ketting veranderen. Zo kon ik af en toe sleutelen met een excuus. (ouders zijn niet zo happig op brommer en moto's).
Mijn 'steutelbrommer' zou een alternatief moeten worden voor slecht weer. In winter enzo ik wil namelijk mijn YZF niet direct op de grond hebben liggen bij een beetje ijs. (Ja ik ben zo iemand die in weer en wind rijdt) deze winter reed ik in de sneeuw was echt de max ben 3 keer gevallen maar geen schade wegens de dikke laag sneeuw (leuk weetje mijn gashandel zat vastgevroren)
Nu weet iemand iets over een custom model.
Ik zie ook graag modellen als Aprilia classic/red rose maar ik heb het gevoel dat ik met deze brommer nog een moeilijkere weg opga qua onderdelen, beschikbaarheid,...
|
|
|
|
cittaghostracer |
17-6-2009 20:52 |
Posts: 144 |
als je een leuke brommer wilt hebben om te sleutelen zou ik voor een kymco of ander pingpong merk gaan.
hier kun je leuk wat aan sleutelen...
ik verwacht dat het zeker iedere week dan wel noodzaak is
|
|
|
|
De Schout |
17-6-2009 20:52 |
Posts: 5327 |
honda mcx kopen en lc maken. dan is er van motorisch spul in ieder geval zat goedkoop te vinden.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
ReinoutC |
17-6-2009 20:56 |
Posts: 181 |
Die Honda mcx lijkt me wat. Bij Kymco vindt ik enkel scooters.
Heeft iemand ervaring met Honda monkey? Ik heb nog niet veel onderdelen gezien voor honda monkey (op webshops dan) maar als ik op tweedhands monkeys zoek dan vindt ik veel getunde monkey's. Iemand ervaring?
|
|
|
|
De Schout |
17-6-2009 21:01 |
Posts: 5327 |
zijn vooral in belgie ERG VEEL spullen voor te vinden. maar dat spul is ook schreeuwend duur
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
ReinoutC |
17-6-2009 21:02 |
Posts: 181 |
Zag ik ook al een monkey met andere blok, ander carbu en leuk uiltaatje gaat al gauw boven de 1500 euro terwijl ze 800 nieuw kosten (met trommelrem)
|
|
|
|
rik hulkenberg |
17-6-2009 21:03 |
Posts: 10029 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ReinoutC
Die Honda mcx lijkt me wat. Bij Kymco vindt ik enkel scooters.
Heeft iemand ervaring met Honda monkey? Ik heb nog niet veel onderdelen gezien voor honda monkey (op webshops dan) maar als ik op tweedhands monkeys zoek dan vindt ik veel getunde monkey's. Iemand ervaring?
monkeys/daxen kan je ook goed opvoeren maar het is meer onderdelen vervangen dan tunen
|
|
|
|
ReinoutC |
17-6-2009 21:06 |
Posts: 181 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
[...]
monkeys/daxen kan je ook goed opvoeren maar het is meer onderdelen vervangen dan tunen
Ja heb ik ook al gemerkt. Wat is trouwens de zwaarste cilinder dat je in een NSR50 krijgt?
Dit bericht is gewijzigd door ReinoutC op 17-6-2009 om 21:07 uur.
Dit bericht is gewijzigd door ReinoutC op 17-6-2009 om 21:07 uur.
|
|
|
|
rik hulkenberg |
17-6-2009 21:10 |
Posts: 10029 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ReinoutC
[...]
Ja heb ik ook al gemerkt. Wat is trouwens de zwaarste cilinder dat je in een NSR50 krijgt?
Dit bericht is gewijzigd door ReinoutC op 17-6-2009 om 21:07 uur.
Dit bericht is gewijzigd door ReinoutC op 17-6-2009 om 21:07 uur.
bedoel je nsr 50 of 80 blok ?
80 blok is een 110cc malossi (98 echte cc's)
|
|
|
|
ikkejw |
17-6-2009 21:10 |
Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: cittaghostracer
als je een leuke brommer wilt hebben om te sleutelen zou ik voor een kymco of ander pingpong merk gaan.
hier kun je leuk wat aan sleutelen...
ik verwacht dat het zeker iedere week dan wel noodzaak is
rot op, die dingen zijn juist gemaakt om NIET aan te sleutelen.
overal kruiskop/imbus boutjes die je zo stuk draait, je kunt nergens bij, dingen breken af als je er naar kijkt, etc.
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
ReinoutC |
17-6-2009 21:13 |
Posts: 181 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]
rot op, die dingen zijn juist gemaakt om NIET aan te sleutelen.
overal kruiskop/imbus boutjes die je zo stuk draait, je kunt nergens bij, dingen breken af als je er naar kijkt, etc.
Bij NSR heb je best ook fijne vingertje nodig om veel los te krijgen.
Ik bedoelde van een Honda NSR50 wat is het zwaarste blok dat je erin krijgt (vervangen + boren)
|
|
|
|