Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Beste brommer om te sleutelen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1127 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #57259 - Beste brommer om te sleutelen?
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 7571 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ReinoutC 17-6-2009 20:37 Print topicpost

Posts: 181
Hoi,

Ik heb al een tijdje een Honda NSR 50 (AC08 ) bj 1996
Mijn setup is eigenlijk gewoon standaard met een Proma GP uitlaat. (Deze ben ik nu kwijt) heb nog een tecno liggen ook en onlangs heb ik een orignele uitlaat voor NSR gekocht. Nu vorige week werd ik tegengehouden en op de rollen gezet hij lip 98 (wat in echt zo'n 90 km/u (-8 km/u voor onjuistheid ofzo) bedraagt. Hij liep 100 op mijn tellertje) (toestel gaat maar tot 99) en dus ben ik hem 30 dagen kwijt (3 juli terug juij!) Nu die proma uitlaat is in beslag genomen heb fikse boete en bla bla. Dat is nu ff niet intersant.

Voorlopig mag ik door dat voorval niet meer aan mijn brommer sleutelen en moet altijd naar de handelaar voor herstelling die ik zelf kan (Bepaald door ouders) Ach ze bedoelen het best goed. Maar nu ik hou ervan om aan men brommer te sleutelen en op men 18de koop ik mij een YZF-125 nieuw deze laat ik dan standaard en heb dan normaal wat geld over. Ik wou graag mijn nsr tunen zodat hij lekker hard gaat. (met 80 of meer cc op). Nu is het mij al opgevallen dat voor nsr onderdelen de keuze redelijk beperkt blijft qua onderdelen dit omdat het ook al een ouder model is. Zou ik mij dus op mijn 18de beter geen andere brommer kopen om aan te sleutelen?

Een nu de vraag: Hier komt hij: Wat is volgens jullie de beste brommer om aan te sleutelen? Welke heeft de meeste mogelijkheden om er een unieke brommer/moto van te maken en voor welk merk en type geraak je makkelijk en met ruime keuze aan onderdelen?
 

Micha.L 17-6-2009 20:40 Print reply

Posts: 535
Puch Maxi is het toppunt van simpelheid wat sleutelen betreft. En de onderdelen zijn ook extreem goedkoop. Nieuw heb je al een retesnelle cilinder in huis voor rond de 100 euro en tweedehands heb je een nette 70cc liggen voor een tientje.

Maar iets zegt me dat je niet naar een Puch Maxi op zoek bent

Suzuki TSX, Honda MT etc. zijn goedkope brommers waar ook redelijk veel en redelijk goedkoop voor aan onderdelen te komen is.

Misschien moet je je eens in die sectie van schakels gaan verdiepen om tot een ideale brommer voor jou te komen
 
kenny77 17-6-2009 20:40 Print reply

Posts: 29286
Met wat kennis kan een simpel mbx80 blok ook leuk lopen op een nsr.
En is ook nog goedkoper als de onderdelen van een nieuwe brommer, mits je kennis hebt over berwerken van cilinders, etc.
 
De Schout 17-6-2009 20:41 Print reply
Posts: 5326
nsr is net wel een redelijk goede brommer om aan te sleutelen. stukken zijn allemaal redelijk goedkoop, dus als je eens een keer wat verprust is het goed te betalen om nieuw te kopen. en 80cc spul is ook leuk. in nederland in ieder geval genoeg te krijgen. komt eigenlijk uit duitsland. dan heb je ook nog de 93cc malossi ervoor enzo.. kunt vanalles doen, ori 80 tunen, ns-1 opboren naar 55mm en tunen. verzin het maar.
 
tune tweak fiddle bang bummer
rik hulkenberg 17-6-2009 20:44 Print reply

Posts: 10029
een honda mb je hebt cc klasse van 50 tot 125cc
dus flink op te voeren
heel makkelijk sleutelen omdat je geen kappen hebt
hij word luchtgekoeld dus ook geen gezeik met koelvloeistof
 
ReinoutC 17-6-2009 20:50 Print reply

Posts: 181
ik hou van race modellen. Ik wou eigenlijk altijd een TZR maar deze was zelfs tweedehands te duur op mijn 15de dus kocht ik een nsr met dat voordeel dat er af en toe iets kapot ging (ketting was versleten) dus ik moest tandwielen en ketting veranderen. Zo kon ik af en toe sleutelen met een excuus. (ouders zijn niet zo happig op brommer en moto's).

Mijn 'steutelbrommer' zou een alternatief moeten worden voor slecht weer. In winter enzo ik wil namelijk mijn YZF niet direct op de grond hebben liggen bij een beetje ijs. (Ja ik ben zo iemand die in weer en wind rijdt) deze winter reed ik in de sneeuw was echt de max ben 3 keer gevallen maar geen schade wegens de dikke laag sneeuw (leuk weetje mijn gashandel zat vastgevroren)

Nu weet iemand iets over een custom model.

Ik zie ook graag modellen als Aprilia classic/red rose maar ik heb het gevoel dat ik met deze brommer nog een moeilijkere weg opga qua onderdelen, beschikbaarheid,...
 
cittaghostracer 17-6-2009 20:52 Print reply
Posts: 144
als je een leuke brommer wilt hebben om te sleutelen zou ik voor een kymco of ander pingpong merk gaan.

hier kun je leuk wat aan sleutelen...

ik verwacht dat het zeker iedere week dan wel noodzaak is
 
De Schout 17-6-2009 20:52 Print reply
Posts: 5326
honda mcx kopen en lc maken. dan is er van motorisch spul in ieder geval zat goedkoop te vinden.
 
tune tweak fiddle bang bummer
ReinoutC 17-6-2009 20:56 Print reply

Posts: 181
Die Honda mcx lijkt me wat. Bij Kymco vindt ik enkel scooters.

Heeft iemand ervaring met Honda monkey? Ik heb nog niet veel onderdelen gezien voor honda monkey (op webshops dan) maar als ik op tweedhands monkeys zoek dan vindt ik veel getunde monkey's. Iemand ervaring?
 
De Schout 17-6-2009 21:01 Print reply
Posts: 5326
zijn vooral in belgie ERG VEEL spullen voor te vinden. maar dat spul is ook schreeuwend duur
 
tune tweak fiddle bang bummer
ReinoutC 17-6-2009 21:02 Print reply

Posts: 181
Zag ik ook al een monkey met andere blok, ander carbu en leuk uiltaatje gaat al gauw boven de 1500 euro terwijl ze 800 nieuw kosten (met trommelrem)
 
rik hulkenberg 17-6-2009 21:03 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ReinoutC
Die Honda mcx lijkt me wat. Bij Kymco vindt ik enkel scooters.

Heeft iemand ervaring met Honda monkey? Ik heb nog niet veel onderdelen gezien voor honda monkey (op webshops dan) maar als ik op tweedhands monkeys zoek dan vindt ik veel getunde monkey's. Iemand ervaring?

monkeys/daxen kan je ook goed opvoeren maar het is meer onderdelen vervangen dan tunen
 
ReinoutC 17-6-2009 21:06 Print reply

Posts: 181
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
[...]

monkeys/daxen kan je ook goed opvoeren maar het is meer onderdelen vervangen dan tunen


Ja heb ik ook al gemerkt. Wat is trouwens de zwaarste cilinder dat je in een NSR50 krijgt?

Dit bericht is gewijzigd door ReinoutC op 17-6-2009 om 21:07 uur.

Dit bericht is gewijzigd door ReinoutC op 17-6-2009 om 21:07 uur.
 
rik hulkenberg 17-6-2009 21:10 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ReinoutC
[...]


Ja heb ik ook al gemerkt. Wat is trouwens de zwaarste cilinder dat je in een NSR50 krijgt?

Dit bericht is gewijzigd door ReinoutC op 17-6-2009 om 21:07 uur.

Dit bericht is gewijzigd door ReinoutC op 17-6-2009 om 21:07 uur.

bedoel je nsr 50 of 80 blok ?
80 blok is een 110cc malossi (98 echte cc's)
 
ikkejw 17-6-2009 21:10 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cittaghostracer
als je een leuke brommer wilt hebben om te sleutelen zou ik voor een kymco of ander pingpong merk gaan.

hier kun je leuk wat aan sleutelen...

ik verwacht dat het zeker iedere week dan wel noodzaak is



rot op, die dingen zijn juist gemaakt om NIET aan te sleutelen.

overal kruiskop/imbus boutjes die je zo stuk draait, je kunt nergens bij, dingen breken af als je er naar kijkt, etc.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
ReinoutC 17-6-2009 21:13 Print reply

Posts: 181
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



rot op, die dingen zijn juist gemaakt om NIET aan te sleutelen.

overal kruiskop/imbus boutjes die je zo stuk draait, je kunt nergens bij, dingen breken af als je er naar kijkt, etc.


Bij NSR heb je best ook fijne vingertje nodig om veel los te krijgen.

Ik bedoelde van een Honda NSR50 wat is het zwaarste blok dat je erin krijgt (vervangen + boren)


 

Dit topic is 7571 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved