Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Achterwiel van honda mt staat scheef

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 621 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57221 - Achterwiel van honda mt staat schee...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2351 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

senn 15-6-2009 12:22 Print topicpost
Posts: 192
hallo,

ik zit met een groot probleem..

ik ben er pas achtergekomen dat mijn achterwiel tegen een stuk frame/achterbrug aan zit, & hierdoor slijpt dat stukje frame/achterbrug steeds een stuk van de band af als ik rijd.

foto ervan:


iemand een idee hoe ik de band goed recht kan zetten?
ik heb nog nooit zelf aan de achterbrug & die omstreken gewerkt, dus vergeef het me als ik veel vraag..

Bedankt!
 

veldchris 15-6-2009 12:23 Print reply
Posts: 279
met je kettingspanners? die moeten gelijk staan
 
geld is net als schaamhaar het groeit niet op je rug
Ozz 15-6-2009 12:33 Print reply

Posts: 1259
Aan het einde van je achterbrug horen twee schroeven uit te steken. Als je die recht zet, (gelijk aan elkaar uit laat steken)
Trek je automatisch de as recht. Waardoor je band weer recht gaat staan. Maar je moet ook op je ketting letten. Want als je die Te strak trek rekt die en moet je snel weer een nieuwe kopen. Om te kijken of tie niet te strak staat moet je op je brom gaan zitten en dan een x voelen. Mag geloof ik niet meer dan 2cm op ziten.

Succes
 
They Wanna Kill Rock and Roll Because they know it's make us Horny, man!!!!
Malaguti RST 15-6-2009 12:38 Print reply

Posts: 1668
kettingspanners kan het wezen. anders.. je wiel lagers of as gaar?
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
alexthegreat 15-6-2009 12:58 Print reply

Posts: 353
je moet je wiel gewoon rechtzette met kettingspanners.

dat verhelpt et probleem...

als je er geen hebt, moet je proberen je wiel log te draaien, het volledig voortegen te duwen, en dan gelijk het wiel naar achter te schuiven tot het goed zit met de ketting


 
men project: MTX Volledig perfect en origineel maken: http://www.brommerforum.nl/projects/detail_main/1318
senn 15-6-2009 12:59 Print reply
Posts: 192
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ozz
Aan het einde van je achterbrug horen twee schroeven uit te steken. Als je die recht zet, (gelijk aan elkaar uit laat steken)
Trek je automatisch de as recht. Waardoor je band weer recht gaat staan. Maar je moet ook op je ketting letten. Want als je die Te strak trek rekt die en moet je snel weer een nieuwe kopen. Om te kijken of tie niet te strak staat moet je op je brom gaan zitten en dan een x voelen. Mag geloof ik niet meer dan 2cm op ziten.

Succes


met mijn ketting aanpassen ben ik wél bekend, dat moet wel lukken.

ik heb zojuist dus gedaan wat je zei, maar is dat die 1 grote as, waar op het laatste die "dop" aan zit? ik heb die as zelf vastgehouden aan de linker kant, en aan de rechterkant een stukje losgedraaid, de band heeft nu ongeveer 1cm ruimte. moet ik nu gelijk nog een paar aanpassingen doen? want ik zag er waren nog een stuk of 2/3 schroeven waarmee ik de achterbrug/band kon "afstellen"
niet dat als ik dalijk ga rijden me achterband eraf flikkert.. xD

bedankt voor jullie snelle en hulpzaame reactie's!
 
senn 15-6-2009 13:00 Print reply
Posts: 192
meteen nog een vraag..

ik zag ook een tijdje geleden dat mijn ketting door mijn achterbrug door snijdt als het ware, kan ik hier een rubber of dergelijke op plaatsen? want een ketting gelijder heb ik al, maar die zit zegmaar onderaan de ketting/achterbrug.

Dit bericht is gewijzigd door senn op 15-6-2009 om 13:01 uur.
 
Ozz 15-6-2009 13:04 Print reply

Posts: 1259
Als je band goed recht zit,
de hoofdas dan goed aan draaien. Blijft wel zitten

Ketting spanners kan je in feite zonder doen maar die as is echt de belangrijkste. En anders een klein stukje rustig rijden en kijken of het goed blijft zitten.

Ja ken je een rubber plaatsen. Bij motoimport hebben ze universele kopen. Wel lastig vast te maken. Maar blijft wle zitten.


BTW. Dikke kans dat motoimport wel heeft. De originele dan hea.
 
They Wanna Kill Rock and Roll Because they know it's make us Horny, man!!!!
marjo 15-6-2009 13:36 Print reply

Posts: 1211
Bij mijn Honda MT zat het achterwiel er ook scheef in. Omdat ik hem toch helemaal uit elkaar aant halen was, zag ik dat de achteras krom was. Misschien bij jou ook wel?

 
Ozz 15-6-2009 14:46 Print reply

Posts: 1259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marjo
Bij mijn Honda MT zat het achterwiel er ook scheef in. Omdat ik hem toch helemaal uit elkaar aant halen was, zag ik dat de achteras krom was. Misschien bij jou ook wel?




Doe je knap dan


 
They Wanna Kill Rock and Roll Because they know it's make us Horny, man!!!!
rik hulkenberg 15-6-2009 15:36 Print reply

Posts: 10029
dat van de ketting gelijder
je hebt veelste hoge vering

je zou het wat kunnen verminderen door groter voortandwiel en groter achtertandwiel slijt het voorste tandwiel ook minder

dan zo'n rubberen gelijder

Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 15-6-2009 om 15:37 uur.
 
sathana 15-6-2009 15:37 Print reply

Posts: 1838
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ozz
[...]



Doe je knap dan





gebeurd vaak genoeg :P
 
Nun das Warten hat ein Ende, leiht euer Ohr einer Legende.
senn 15-6-2009 21:02 Print reply
Posts: 192
het is gelukt, thanks guys!

& van dat slijten van mijn achterbrug, ga ik oplossen door er een stuk rubber op te lijmen ofzo. :P

beter dat ie door het rubber snijdt & ik het iedere maand moet vervangen, dan dat het door mijn achterbrug snijdt.
 

Dit topic is 2351 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved