Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Uitlaatpoort ophanging afgebroken 1 kant.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 923 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57202 - Uitlaatpoort ophanging afgebroken 1...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1675 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kevinova 14-6-2009 14:57 Print topicpost

Posts: 34
Hallo,

Gister dacht ik mijn uitlaat weer eens wat beter vast te zetten aan den onderkant omdat hij een beetje lekte.
Nou draai ik 1 bout handvast aan en direct breekt hij af. Ik rijdend met groot lawaai naar de scooterhandel om even een nieuw boutje te hale. Rij ik daarna door naar huis hoor ik opeens mijn uitlaat bocht over de grond rinkelen. Dus ik gestopt en gaan lopen.
Thuis m5 uitgeboord en m6 schroefdaad erin proberen te tappen. Alleen daardoor hebben we een gat meer overgehouden maar een U tje.

Uitlaat eronder vastgezet, overal weer goed vast gezet en na 100m weer lekken ofwel boutje er weer uit.

Wat nu? Ik las al ergens om het blok eronder uit te hale en het opnieuw te laten lassen en tappen. Welke kosten komen hier aan te pas? +ik kan zelf beter niet het blok eronder uit gaan halen want dan zal ik het toch wel weer slopen.

Groet, Kevin.
 

Stefanrox 14-6-2009 14:58 Print reply
Posts: 115
zit het schroefdraad er nu nog wel gewoon in? anders moet je het eens proberen met locktite. heb ik ook gehad dat me uitlaat na 100 km weliswaar los trilde. maar na de locktite nooit meer last van gehad
 
kevinova 14-6-2009 15:05 Print reply

Posts: 34
@ Luuk oke!

Dus gewoon zoals ik had gegoogled.
Maar nou zit ik nog met de vraag, welk gedeelte moet ik dan aan elkaar lijmen? Want er zit door mijn geklooi geen echt schroefdraad meer in dat U. En tussen de uitlaatpoort en uitlaat moet toch gewoon pakking zitten? Waardoor je al geen direct contact op elkaar heb zodat je het niet kan lijmen.

Dit bericht is gewijzigd door kevinova op 14-6-2009 om 15:13 uur.
 
.luuk 14-6-2009 15:07 Print reply

Posts: 1483
locktite is idd een lijm / borgmiddel
 
harryhouthakker 14-6-2009 15:13 Print reply

Posts: 270
maar als loctite goed warm wordt werkt het ook niet meer hoor
 
tis zo.. en niet anders !
Royal Club 14-6-2009 15:14 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: harryhouthakker
maar als loctite goed warm wordt werkt het ook niet meer hoor


je heb vast wel een hittebestendige locktite
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
harryhouthakker 14-6-2009 15:21 Print reply

Posts: 270
daar zeg je zo eens even wa !
http://www.overtoom....WT.mc_t=tradedoubler

wel 47 euro
 
tis zo.. en niet anders !
kevinova 14-6-2009 21:13 Print reply

Posts: 34
Maar wat is nu de beste oplossing?
 
.luuk 14-6-2009 22:18 Print reply

Posts: 1483
kun je er een foto van posten,
dan word het wat duidelijker hoeveel vlees je nog overhebt
 
kevinova 14-6-2009 22:40 Print reply

Posts: 34
Ik zal morgen even een foto proberen te maken, heb 's avonds pas tijd.

Edit!:
Heb iemand die veel aan scooter sleutelt ernaar laten kijken en die zegt dat ik echt een andere cilinder nodig heb omdat er te weinig 'vlees' er nog aan heb. Dealer gebeld die vroeg er meer voor dan dat ik er online voor hoef te betalen dus ik heb hem besteld met pakkingset meteen en laat ik hem er opzetten.

Iig dank voor jullie hulp!

Dit bericht is gewijzigd door kevinova op 15-6-2009 om 19:18 uur.
 

Dit topic is 1675 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved