S'nachts krijg ik dus van die filosofische buien en nou vroeg ik me dus af wat nou beter is als je de temperatuur van je koelwater opeens ziet stijgen (begin v/e vastnaaier)
Kan je m dan beter stationair laten draaien?
Of moet je m gewoon uitknallen en wachten tot ie afkoelt?
Zelf dacht ik dat het beter is om m stationair te laten draaien want dan blijft ie koelwater rondpompen, maar ik weet het dus niet zeker...
Quote:Oorspronkelijk gepost door: popiv
S'nachts krijg ik dus van die filosofische buien en nou vroeg ik me dus af wat nou beter is als je de temperatuur van je koelwater opeens ziet stijgen (begin v/e vastnaaier)
Kan je m dan beter stationair laten draaien?
Of moet je m gewoon uitknallen en wachten tot ie afkoelt?
Zelf dacht ik dat het beter is om m stationair te laten draaien want dan blijft ie koelwater rondpompen, maar ik weet het dus niet zeker...
Quote:Oorspronkelijk gepost door: popiv
S'nachts krijg ik dus van die filosofische buien en nou vroeg ik me dus af wat nou beter is als je de temperatuur van je koelwater opeens ziet stijgen (begin v/e vastnaaier)
Kan je m dan beter stationair laten draaien?
Of moet je m gewoon uitknallen en wachten tot ie afkoelt?
Zelf dacht ik dat het beter is om m stationair te laten draaien want dan blijft ie koelwater rondpompen, maar ik weet het dus niet zeker...
.
Als je een warmloper krijgt doet ie eerst blehhhhhhh op een normale temperatuur en dan als hij eenmaal is uitgevallen stijgt je temperatuur opeens. Dus je ziet hem niet aankomen op je kvs temp meter.
Beste om te doen is als hij warm loopt is om met het contact uit langzaam aan te kicken.
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
OF laagtoerig met een redelijke snelheid verder rijden, dan krijgt ie iig genoeg koeling. Stationair laten lopen is iig het slechte wat je dan kan doen.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
zodra je merkt dat ie wat terug begint te vallen, contact uit, koppeling in, en straalgas geven! dan in de vrij zetten, en uit laten rollen.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
Krijg je extra mengsel binnen, dat zou als je het mij vraagt moeten zorgen voor extra smering+koeling.
Hoewel ik het effect minimaal acht
Maar alle kleine beetjes helpen
Je moet je koppeling in trekken volgens ikkejw, dus dan gaat je cil stil staan en je membraam dicht..
Dit bericht is gewijzigd door Jasper Strahiem op 14-6-2009 om 21:50 uur.
Je moet je koppeling in trekken volgens ikkejw, dus dan gaat je cil stil staan en je membraam dicht..
Dit bericht is gewijzigd door Jasper Strahiem op 14-6-2009 om 21:50 uur.
zodra je merkt dat 'ie terug begint te vallen.
Als jij je motor stil zet. dan staat 'ie niet binnen de rotatie stil.
Die paar rotaties die 'ie nog maakt kan 'ie beter extra mengsel binnenkrijgen denk ik zo.