Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - vliegwielmoer muurvast

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1113 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57193 - vliegwielmoer muurvast
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3550 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

faffiezwaffie 13-6-2009 19:48 Print topicpost

Posts: 112
hallo mensen,
ik wou vandaag mn vliegwiel van mn mtx demonteren, maar ik kreeg hem niet los, omdat hij ontzettend strak vast zit. ik heb het blok uitgebouwd (omdat ik mn carters ga splijten). Heb mn krukas geblokkeerd door een pijpsleutel door mn zuigerstang oog te doen, met 2 klosjes ertussen. heb ook al met kruipolie geprobeerd. zijn er nog mensen die nog een trucje weten ofzoiets? ,,
de groete
 
er is maar één gas,, en dat is vol gas!

Leen 13-6-2009 19:49 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: faffiezwaffie
hallo mensen,
ik wou vandaag mn vliegwiel van mn mtx demonteren, maar ik kreeg hem niet los, omdat hij ontzettend strak vast zit. ik heb het blok uitgebouwd (omdat ik mn carters ga splijten). Heb mn krukas geblokkeerd door een pijpsleutel door mn zuigerstang oog te doen, met 2 klosjes ertussen. heb ook al met kruipolie geprobeerd. zijn er nog mensen die nog een trucje weten ofzoiets? ,,
de groete



geen dingen meer door je smallend steken, dan gaat ie naar de kk.

luchttol erop zetten, lekker losrammelen
 
Joel_koningslust 13-6-2009 19:49 Print reply

Posts: 14514
luchthamer

of een pijp over je ratel doen zodat je een langere arm hebt. hefboom effect
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 13-6-2009 19:50 Print reply

Posts: 14999
zuiger+cilinder er weer ff op , en dan met je blokje naar een autogarage gaan en vragen of ze ff met de slagmoersleutel(=luchthamer) de moer losdraaien


Zo , 3 keer hetrzelfde antwoord, duidelijk denkz

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 13-6-2009 om 19:51 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
faffiezwaffie 13-6-2009 19:57 Print reply

Posts: 112
dat idee zat al ergens in mn hoofd,, bedankt voor de bevesteging ,,
 
er is maar één gas,, en dat is vol gas!
Derbi-Olaf 13-6-2009 19:58 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: faffiezwaffie
dat idee zat al ergens in mn hoofd,, bedankt voor de bevesteging ,,

nja, doe het iig niet zonder cilinder+zuiger erop dan slaat zo'n luchttol alles kapot namelijk :P
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
erwinko 13-6-2009 20:00 Print reply

Posts: 1012
valt erg mee, meestal schiet die moer gelijk los met de luchttol.

en dat kleine beetje dat hij rond wil draaien houd je met de hand tegen aan het vliegwiel
 
Santa Cruz 13-6-2009 20:35 Print reply

Posts: 716
wat ook kan werken is gwn met een rubberen hamer op je sleutel meppen. gwn een paar keer goed doorkloppen
 
2takt of 4takt? Supermotard!
Djrene007 13-6-2009 20:52 Print reply

Posts: 727
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

nja, doe het iig niet zonder cilinder+zuiger erop dan slaat zo'n luchttol alles kapot namelijk :P

een luchtsleutel is zo gemaakt dat de moer alleen draait en dat wat eronder zit niet
 
Gang is alles, Boem is ho! plons is water...
Derbi-Olaf 13-6-2009 20:54 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djrene007
[...]

een luchtsleutel is zo gemaakt dat de moer alleen draait en dat wat eronder zit niet


zit in de praktijk toch wel ff anders
Maar je kan je vliegwiel inderdaad ook prima met de hand tegenhouden.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
thunderbird - Forum en Sales Moderator 13-6-2009 21:07 Print reply

Posts: 7728
duw gewoon wat doeken op de krukas/om de drijfstang
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Saknet 13-6-2009 21:18 Print reply

Posts: 10355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
duw gewoon wat doeken op de krukas/om de drijfstang


als dat nou de magische one-liner was.. maar sorry hier valt niets van op te maken. Jij wilt beweren dat een doek om je drijfstang er voor zorgt dat je krukas blokkeert.

Dat is hetzelfde als beweren dat een doek om je hoofd ervoor zorgt dat je niet kaal kan worden.

Wat een onzin in dit topic verder.. Met de hand beet houden en dat ding zit muurvast zegt ie.

Ja jullie wel, en hoeveel vingers hebben jullie nog?

Pff steek gewoon een flinke schroeve draaier op 9 uur door het vliegwiel, zodat die rust tegen zo een massieve aluminium spoelophanging, wat je enkel bij HONDA vind. bij andere merken zit je al gauw te hannessen met irritante bougiestoppen die je zuiger en naaldlagers molesteren, net als jij met die pen door je drijfstang waarschijnlijk al je drijfstang half door gescheurd hebt.

Sjongejonge... wat een eikels en beunhazen in dit topic. Vieze eigenwijze honda verneukers. Honda is het beste merk kijk maar naar de C90, onverwoestbaar.
Maar omdat het 2e hands goedkoper is gaan mongolen die willen leren zelf sleutelen ze helemaal kapot beunen, en vervolgens krijg je van die krielkippen die zeggen dat am6 beter is. Ik lach me rot op dit belachelijke forum om al die ongelofelijke stakkers.


PS: vervang je krukas maar want je drijfstang oog is ook al naar het drijfstangwalhalla, mocht je niet weten waar ik op doel, ga dan aub naar de brommerboer vragen waarom een drijfstang oog egaal moet zijn, of doe een cursus zelf logisch realistisch beredeneren.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 13-6-2009 om 21:22 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Derbi-Olaf 13-6-2009 21:23 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
[...]


als dat nou de magische one-liner was.. maar sorry hier valt niets van op te maken. Jij wilt beweren dat een doek om je drijfstang er voor zorgt dat je krukas blokkeert.

Dat is hetzelfde als beweren dat een doek om je hoofd ervoor zorgt dat je niet kaal kan worden.

Wat een onzin in dit topic verder.. Met de hand beet houden en dat ding zit muurvast zegt ie.

Ja jullie wel, en hoeveel vingers hebben jullie nog?

Pff steek gewoon een flinke schroeve draaier op 9 uur door het vliegwiel, zodat die rust tegen zo een massieve aluminium spoelophanging, wat je enkel bij HONDA vind. bij andere merken zit je al gauw te hannessen met irritante bougiestoppen die je zuiger en naaldlagers molesteren, net als jij met die pen door je drijfstang waarschijnlijk al je drijfstang half door gescheurd hebt.

Sjongejonge... wat een eikels en beunhazen in dit topic. Vieze eigenwijze honda verneukers. Honda is het beste merk kijk maar naar de C90, onverwoestbaar.
Maar omdat het 2e hands goedkoper is gaan mongolen die willen leren zelf sleutelen ze helemaal kapot beunen, en vervolgens krijg je van die krielkippen die zeggen dat am6 beter is. Ik lach me rot op dit belachelijke forum om al die ongelofelijke stakkers.


PS: vervang je krukas maar want je drijfstang oog is ook al naar het drijfstangwalhalla, mocht je niet weten waar ik op doel, ga dan aub naar de brommerboer vragen waarom een drijfstang oog egaal moet zijn, of doe een cursus zelf logisch realistisch beredeneren.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 13-6-2009 om 21:22 uur.

als je met de luchttol werkt kan je anders goed met de hand tegenhouden, ook als het muurvast zit.

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 13-6-2009 om 21:24 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
erwinko 13-6-2009 21:23 Print reply

Posts: 1012
volgens mij snap je het zelf niet helemaal.

ga daar maar eens over nadenken







clown
 
Rs Dude. 13-6-2009 21:28 Print reply

Posts: 1426
een luchttol geeft stoten en niet achter elkaar door draaien, daarom ken je hem best tegen houden met je hand
 
mtx_owned 13-6-2009 21:50 Print reply

Posts: 2183
wat wel kan om het zaakje te blokkeren is een grote dikke schroevendraaier of iets soortgelijks in je krukasholte steken en zo je bigend blokkeren, hiermee zit het muurvast en maar je niets kapot
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes

Dit topic is 3550 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved