Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #57193 - vliegwielmoer muurvast
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 3550 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
faffiezwaffie |
13-6-2009 19:48 |
Posts: 112 |
hallo mensen,
ik wou vandaag mn vliegwiel van mn mtx demonteren, maar ik kreeg hem niet los, omdat hij ontzettend strak vast zit. ik heb het blok uitgebouwd (omdat ik mn carters ga splijten). Heb mn krukas geblokkeerd door een pijpsleutel door mn zuigerstang oog te doen, met 2 klosjes ertussen. heb ook al met kruipolie geprobeerd. zijn er nog mensen die nog een trucje weten ofzoiets? ,,
de groete
|
|
er is maar één gas,, en dat is vol gas! |
|
Leen |
13-6-2009 19:49 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: faffiezwaffie
hallo mensen,
ik wou vandaag mn vliegwiel van mn mtx demonteren, maar ik kreeg hem niet los, omdat hij ontzettend strak vast zit. ik heb het blok uitgebouwd (omdat ik mn carters ga splijten). Heb mn krukas geblokkeerd door een pijpsleutel door mn zuigerstang oog te doen, met 2 klosjes ertussen. heb ook al met kruipolie geprobeerd. zijn er nog mensen die nog een trucje weten ofzoiets? ,,
de groete
geen dingen meer door je smallend steken, dan gaat ie naar de kk.
luchttol erop zetten, lekker losrammelen
|
|
|
|
Joel_koningslust |
13-6-2009 19:49 |
Posts: 14514 |
luchthamer
of een pijp over je ratel doen zodat je een langere arm hebt. hefboom effect
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Derbi-Olaf |
13-6-2009 19:50 |
Posts: 14999 |
zuiger+cilinder er weer ff op , en dan met je blokje naar een autogarage gaan en vragen of ze ff met de slagmoersleutel(=luchthamer ) de moer losdraaien
Zo , 3 keer hetrzelfde antwoord, duidelijk denkz
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 13-6-2009 om 19:51 uur.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
faffiezwaffie |
13-6-2009 19:57 |
Posts: 112 |
dat idee zat al ergens in mn hoofd,, bedankt voor de bevesteging ,,
|
|
er is maar één gas,, en dat is vol gas! |
|
Derbi-Olaf |
13-6-2009 19:58 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: faffiezwaffie
dat idee zat al ergens in mn hoofd,, bedankt voor de bevesteging ,,
nja, doe het iig niet zonder cilinder+zuiger erop dan slaat zo'n luchttol alles kapot namelijk :P
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
erwinko |
13-6-2009 20:00 |
Posts: 1012 |
valt erg mee, meestal schiet die moer gelijk los met de luchttol.
en dat kleine beetje dat hij rond wil draaien houd je met de hand tegen aan het vliegwiel
|
|
|
|
Santa Cruz |
13-6-2009 20:35 |
Posts: 716 |
wat ook kan werken is gwn met een rubberen hamer op je sleutel meppen. gwn een paar keer goed doorkloppen
|
|
2takt of 4takt? Supermotard! |
|
Djrene007 |
13-6-2009 20:52 |
Posts: 727 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
nja, doe het iig niet zonder cilinder+zuiger erop dan slaat zo'n luchttol alles kapot namelijk :P
een luchtsleutel is zo gemaakt dat de moer alleen draait en dat wat eronder zit niet
|
|
Gang is alles, Boem is ho! plons is water... |
|
Derbi-Olaf |
13-6-2009 20:54 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Djrene007
[...]
een luchtsleutel is zo gemaakt dat de moer alleen draait en dat wat eronder zit niet
zit in de praktijk toch wel ff anders
Maar je kan je vliegwiel inderdaad ook prima met de hand tegenhouden.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
13-6-2009 21:07 |
Posts: 7728 |
duw gewoon wat doeken op de krukas/om de drijfstang
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
Saknet |
13-6-2009 21:18 |
Posts: 10355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
duw gewoon wat doeken op de krukas/om de drijfstang
als dat nou de magische one-liner was.. maar sorry hier valt niets van op te maken. Jij wilt beweren dat een doek om je drijfstang er voor zorgt dat je krukas blokkeert.
Dat is hetzelfde als beweren dat een doek om je hoofd ervoor zorgt dat je niet kaal kan worden.
Wat een onzin in dit topic verder.. Met de hand beet houden en dat ding zit muurvast zegt ie.
Ja jullie wel, en hoeveel vingers hebben jullie nog?
Pff steek gewoon een flinke schroeve draaier op 9 uur door het vliegwiel, zodat die rust tegen zo een massieve aluminium spoelophanging, wat je enkel bij HONDA vind. bij andere merken zit je al gauw te hannessen met irritante bougiestoppen die je zuiger en naaldlagers molesteren, net als jij met die pen door je drijfstang waarschijnlijk al je drijfstang half door gescheurd hebt.
Sjongejonge... wat een eikels en beunhazen in dit topic. Vieze eigenwijze honda verneukers. Honda is het beste merk kijk maar naar de C90, onverwoestbaar.
Maar omdat het 2e hands goedkoper is gaan mongolen die willen leren zelf sleutelen ze helemaal kapot beunen, en vervolgens krijg je van die krielkippen die zeggen dat am6 beter is. Ik lach me rot op dit belachelijke forum om al die ongelofelijke stakkers.
PS: vervang je krukas maar want je drijfstang oog is ook al naar het drijfstangwalhalla, mocht je niet weten waar ik op doel, ga dan aub naar de brommerboer vragen waarom een drijfstang oog egaal moet zijn, of doe een cursus zelf logisch realistisch beredeneren.
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 13-6-2009 om 21:22 uur.
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
Derbi-Olaf |
13-6-2009 21:23 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Saknet
[...]
als dat nou de magische one-liner was.. maar sorry hier valt niets van op te maken. Jij wilt beweren dat een doek om je drijfstang er voor zorgt dat je krukas blokkeert.
Dat is hetzelfde als beweren dat een doek om je hoofd ervoor zorgt dat je niet kaal kan worden.
Wat een onzin in dit topic verder.. Met de hand beet houden en dat ding zit muurvast zegt ie.
Ja jullie wel, en hoeveel vingers hebben jullie nog?
Pff steek gewoon een flinke schroeve draaier op 9 uur door het vliegwiel, zodat die rust tegen zo een massieve aluminium spoelophanging, wat je enkel bij HONDA vind. bij andere merken zit je al gauw te hannessen met irritante bougiestoppen die je zuiger en naaldlagers molesteren, net als jij met die pen door je drijfstang waarschijnlijk al je drijfstang half door gescheurd hebt.
Sjongejonge... wat een eikels en beunhazen in dit topic. Vieze eigenwijze honda verneukers. Honda is het beste merk kijk maar naar de C90, onverwoestbaar.
Maar omdat het 2e hands goedkoper is gaan mongolen die willen leren zelf sleutelen ze helemaal kapot beunen, en vervolgens krijg je van die krielkippen die zeggen dat am6 beter is. Ik lach me rot op dit belachelijke forum om al die ongelofelijke stakkers.
PS: vervang je krukas maar want je drijfstang oog is ook al naar het drijfstangwalhalla, mocht je niet weten waar ik op doel, ga dan aub naar de brommerboer vragen waarom een drijfstang oog egaal moet zijn, of doe een cursus zelf logisch realistisch beredeneren.
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 13-6-2009 om 21:22 uur.
als je met de luchttol werkt kan je anders goed met de hand tegenhouden, ook als het muurvast zit.
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 13-6-2009 om 21:24 uur.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
erwinko |
13-6-2009 21:23 |
Posts: 1012 |
volgens mij snap je het zelf niet helemaal.
ga daar maar eens over nadenken
clown
|
|
|
|
Rs Dude. |
13-6-2009 21:28 |
Posts: 1426 |
een luchttol geeft stoten en niet achter elkaar door draaien, daarom ken je hem best tegen houden met je hand
|
|
|
|
mtx_owned |
13-6-2009 21:50 |
Posts: 2183 |
wat wel kan om het zaakje te blokkeren is een grote dikke schroevendraaier of iets soortgelijks in je krukasholte steken en zo je bigend blokkeren, hiermee zit het muurvast en maar je niets kapot
|
|
Vrijheid is een volgetankte Mercedes |
|
Dit topic is 3550 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|