Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mtx sh

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 832 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #5719 - mtx sh
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1830 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jurgheinz 6-10-02?00:59 Print topicpost
Posts: 992
hoi ik heb ff een paar vragen aan mensen die veel verstand van opvoeren hebben...
nou hier komt ie
ik heb een honda mtx en die is helemaal standaard en altijd zo geweest, er zit alleen een 16 mm carb op en een 22 mm spruitstuk.
nou wil ik er een 70 cc op hebben en wat voor merk zou ik dan nemen ???? wat voor uitlaat??? en wat voor tanwielverhouding en nog veel meer van dat soort shit. Dus heb je nog ideen of suggesties .... (t liefst hoi die 16 teur er op)
 

SIWWN 6-10-02?01:07 Print reply
Posts: 7079
De 70cccilinders die je er voor kunt krijgen zijn allemaal goede snelle cilinders namelijk:

Malossi
Zeta &
Eurocilindro


Ze gaan lang mee en geven veel vermogen
Zelf zou ik kiezen voor de Eurocilindro vanwege de kwaliteits/prijs verhouding maar voor 10 Euro meer kun je ook wel een Zeta nemen

De uitlaten zijn ook wel goed dus zou ik voor een Gianelli kiezen, Proma lijkt me trouwens wel mooier


Vertanding rond de 15 - 45 maar is maar net wat je wilt: Snel optrekken (b.v. 12 tands voortandwiel) of Snelheid (b.v. 15 tands voortandwiel)
Of een middenweg (b.v. een 13 of 14 tands voortandwiel)

Powerfiltertje van TwinAir b.v. (Honda MT) en geen 'import' die zijn kut
 
Blukaap 6-10-02?01:29 Print reply

Posts: 10006
Op een MTX-SH past heel slecht een powerfilter, je zit altijd met die belachelijk lange, smalle luchtslang of je moet de achterveer verplaatsen (of geen filter).
Beiden niet echt een optie.

70 eurocilindro is een prima ding, heeft vrij veel vermogen onderin, wat erg fijn rijdt.

Zeta is meer iets wat toeren moet draaien, maar je kunt er ongetuned wel wat harder mee dan met een eurocilindro.
Maar ze zijn ook lastiger te vinden.
 
Bastila is lief
Martijn 6-10-02?01:31 Print reply
Posts: 10000
ist een ot of een sh?

edit: ik verneem net van mijn happy tree friend dat je soms aan de topictitel kunt zien wat het is....nou...een sh dus..lekker slim martijn
:p

maja...je kunt ook op www.50cc.nl of www.vdhparts.nl kijken daar staat lekker veel zooi voor sh....vdh parts is wel een biach

[This message is edited by Martijn Ts ... on 6-10-02 01:38]
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Blukaap 6-10-02?01:41 Print reply

Posts: 10006
Owjah, tandwielverhouding met std uitlaat:
15-45 of 15-42 met een 70 eurocilindro, rijd je ong 75/80 met een behoorlijk breed vermogensgebied.
Rijdt best fijn, alleen je kunt niet doortrekken.
Met proma rijdt ie dan 80-85 ofzo.

Dat alles met een 20mm mikuni.
 
Bastila is lief
jeroen 6-10-02?14:45 Print reply

Posts: 15066
Quote:
Originally posted by: Blukaap: Happy tree friend?


Zeta is meer iets wat toeren moet draaien, maar je kunt er ongetuned wel wat harder mee dan met een eurocilindro.
Maar ze zijn ook lastiger te vinden.


op [URL[t]]http://www.matton.nl[/t]matton[/URL] kon je nog zeta's kopen, weet niet of ze ook echt aankomen, maar zag het er laatst nog op staan
 
Erik_N 6-10-02?18:23 Print reply

Posts: 5360
Mijn MTX ie REED met een 18 keihin, een 70 euro, 17 voor, 42 achter en een proma bocht ongeveer 90, voor de wind zelfs 95 en trok heel leuk op, geen wheelies, maar dat gaat zozo wat lastiger met zo een ding als je hem wat harder wilt laten lopen. Is overigens een 4bak. Die proma is trouwens nie zo mooi, de bocht van bijv MT is veel dikker, bij MTX zo een stom klein bochie. Ik weet niet hoe dat zit bij die gianelli.
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
mt-driver 6-10-02?22:03 Print reply
Posts: 231
Even over dat voorbochtje, de voorbocht van de MT is hetzelfde als van de MTX alleen die van de MT is rechtsom en van de MTX linksom. Maar welke voorbocht is nou een goede.

Mijn MT is uitgerust met een Zeta 50cc en 13mm, nu wil ik graag minder geluid op mijn brommer produceren, maar het monteren van een orginele bocht en/of demper is geen oplossing. Nu heb ik er al een proma 125cc demper opliggen, maar er komt nog heel veel geluid uit mijn techno-bocht. Is er misschien een betere bocht in de handel die geschikt is voor een 50 snel en die minder geluid produceerd? Zelf zat ik dan te denken aan een Gianelli of een eduro, heeft iemand hier ervaring mee, zodat ik eindelijk een oplossing voor mijn probleem heb.

En NEE het is niet hoe meer geluid hoe beter, want oom agent geeft dure boetes

 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 10-10-02?11:58 Print reply

Posts: 7007
Quote:
Originally posted by: mt-driver?

Even over dat voorbochtje, de voorbocht van de MT is hetzelfde als van de MTX alleen die van de MT is rechtsom en van de MTX linksom. Maar welke voorbocht is nou een goede.

Mijn MT is uitgerust met een Zeta 50cc en 13mm, nu wil ik graag minder geluid op mijn brommer produceren, maar het monteren van een orginele bocht en/of demper is geen oplossing. Nu heb ik er al een proma 125cc demper opliggen, maar er komt nog heel veel geluid uit mijn techno-bocht. Is er misschien een betere bocht in de handel die geschikt is voor een 50 snel en die minder geluid produceerd? Zelf zat ik dan te denken aan een Gianelli of een eduro, heeft iemand hier ervaring mee, zodat ik eindelijk een oplossing voor mijn probleem heb.

En NEE het is niet hoe meer geluid hoe beter, want oom agent geeft dure boetes



kerel dat vraag je ongeveer 3 keer per week
neem dan een std. snel bocht een ori. demper ofzo als je niet van hard geluid houdt
 
nobody fuck with us!!
NSR JunK 10-10-02?14:06 Print reply

Posts: 2339
Quote:
Originally posted by: Blukaap: Happy tree friend?

Owjah, tandwielverhouding met std uitlaat:
15-45 of 15-42 met een 70 eurocilindro, rijd je ong 75/80 met een behoorlijk breed vermogensgebied.
Rijdt best fijn, alleen je kunt niet doortrekken.
Met proma rijdt ie dan 80-85 ofzo.

Dat alles met een 20mm mikuni.


dat begrijp ik niet he! je rijd met een 70cc EUROCILINDRO 75/80 met mn 50euro haalde ik de 85/90 al...... er zit ook presies hetzelfde blok onder een SH dus hoe kan dat ooit?
 
mt-driver 10-10-02?14:32 Print reply
Posts: 231
Ja dat vraag ik inderdaan 3 keer per week, want tot nu toe komt er nog geen zinnig antwoord uit. En wees blij dat ik niet van die andere knullige vragen stel van: hoe voer ik mijn brommer op. Technisch heb ik dat allemaal al lang voor elkaar, maar dempers heb ik geen ervaring mee vandaar. Gevat, oke dan
 
Martijn 10-10-02?14:35 Print reply
Posts: 10000
Quote:
Originally posted by: NSR JunK?

Quote:
Originally posted by: Blukaap: Happy tree friend?

....


dat begrijp ik niet he! je rijd met een 70cc EUROCILINDRO 75/80 met mn 50euro haalde ik de 85/90 al...... er zit ook presies hetzelfde blok onder een SH dus hoe kan dat ooit?


ehm...nsr is gestroomlijnder...en vaak nieuwer..maja...dan vinnik et ook nog een groot verschil hoor...misschien met de uitlaat te maken?? mtx bovenlangs...nsr onderlangs?
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
-Michiel RS- 10-10-02?17:41 Print reply
Posts: 2803
nsr is ook watergekoeld, en dus hele andere cilinders en uitlaat onderlangs maakt heel veel verschil !!
 
-Zeroed in- 10-10-02?18:16 Print reply

Posts: 3255
wel jammer opzich dat er alleen eurocilindro en zeta zijn, nie veel keus.
eurocilinder rijdt prima hoor ik van iedereen hier maar er zijn er ondertussen wel 7 opt forum vastgenaait, er rust een vloek op eurocilindro :n
ik zou een zeta'tje kopen MITS je die ergens kan vinden.

 
barry 10-10-02?18:37 Print reply

Posts: 7387
zeta voor mtx sh is ongetuned niet echt goed, omdat ze volgen jos dijkman, bromfietskenner, allemaal vast lopen op de uitlaatpoort, hierbij noemde hij het getal 99%

als je hem aanpast zal dit vrijwel niet voorkomen. maar er zijn niet 2 cilinders voor mtx sh maar 4 cilinders

-malossie
-eurocilindro
-zeta
- fast arrow

waarvan alleen de bovenste twee meestal nog maar te vinden zijn.

de fast arrow is een soort malossie imitatie in de poortmap

en nsr of mtx sh cilinders maken degelijk verschil, heb nu een 50euroAC gezien en een 50euro LC, allebij onbewerkt, en ze hadden allebij de zelfde poortmap behalve de uitlaatpoort was anders, die van de euro LC was veel extremer, breder en groter, de euro AC lijkt en is zo, meer begrenst (de vorm)


 
He?
NSR JunK 10-10-02?19:02 Print reply

Posts: 2339
Quote:
Originally posted by: $-Bill Gates-$ (barry) - tukkertje?

en nsr of mtx sh cilinders maken degelijk verschil, heb nu een 50euroAC gezien en een 50euro LC, allebij onbewerkt, en ze hadden allebij de zelfde poortmap behalve de uitlaatpoort was anders, die van de euro LC was veel extremer, breder en groter, de euro AC lijkt en is zo, meer begrenst (de vorm)




dagt dat MTX sh vloeistof gekoelt was en presies hetzelfde blok had als een NSR, niet dus maar die 50euro heb je zeker bij tom hesseling gezien , dat was de mijne
 

Dit topic is 1830 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved