Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - paar vraagjes

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 795 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57177 - paar vraagjes
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1837 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

w0ut3r 12-6-2009 19:04 Print topicpost

Posts: 1350
ik ben nou ff met me blok bezig alleen ik heb er ff een paar vraagjes over:

ik heb vandaag me nieuwe cilinder binnen gekregen, 50cc airsal:


-Maar moet het grote gat (voor de kvs) aan de kant van de uitlaatpoort zitten of juist aan de andere kant?

-Verders staat er aan de bovenkant van de zuiger een driehoekje... maar hoe zat dat ookalweer, moet de punt van de driehoek naar de uitlaatpoort?

-En hoe bereken je de squish bij een vaste binnenkop? gewoon hetzelfe als bij een losse binnen kop? alleen nu dus je cilinderkop erop draaien dan een stukje tin bij je bougiegat naar binnen, paar keer kicken en opmeten maar.

-En moet je perse je cilinder met een momentsleutel aandraaien (zoja, op hoeveel newton)? of kan het ook gewoon met een normale ratel?

-Verders had ik me membraam er ook uitgehaald (moest ff in het blok wezen) maar maakt het nog uit hoe je je membraam er weer in doet? kan je hem op ze kop erin doen? of maakt het niet uit welke kant je boven doet en welke onder?

-En met wat kan je je blok het beste uitspoelen? Met benzine of terpetine?

Zo... hele waslijst, maar alvast bedankt!
 
www.TheGreenBoxz.nl

mcdronkz 12-6-2009 19:04 Print reply

Posts: 32777
Dit gaat over een Puch Maxi of Honda MT neem ik aan?
 
R.uben 12-6-2009 19:06 Print reply
Posts: 436
Momentsleutel werkt in Newtonmeter, niet in Newton.

Verder kan ik je eigenlijk niet helpen, want weet er verder eigenlijk niks van.
 
cnorretje 12-6-2009 19:07 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: w0ut3r
....
-En met wat kan je je blok het beste uitspoelen? Met benzine of terpetine?

Zo... hele waslijst, maar alvast bedankt!

gasolie
 
banus19 12-6-2009 19:11 Print reply

Posts: 425
ik gebruik altijd eerst wasbenzine, en daarna 1x na spoelen met diesel olie (wel rooie want dat is goekoop )

en dan even je lager weer invetten
 
Honda's are like: Rawr
bobboiten 12-6-2009 19:13 Print reply

Posts: 2771
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: w0ut3r
ik ben nou ff met me blok bezig alleen ik heb er ff een paar vraagjes over:

ik heb vandaag me nieuwe cilinder binnen gekregen, 50cc airsal:
afbeelding

-Maar moet het grote gat (voor de kvs) aan de kant van de uitlaatpoort zitten of juist aan de andere kant?

-Verders staat er aan de bovenkant van de zuiger een driehoekje... maar hoe zat dat ookalweer, moet de punt van de driehoek naar de uitlaatpoort?

-En hoe bereken je de squish bij een vaste binnenkop? gewoon hetzelfe als bij een losse binnen kop? alleen nu dus je cilinderkop erop draaien dan een stukje tin bij je bougiegat naar binnen, paar keer kicken en opmeten maar.

-En moet je perse je cilinder met een momentsleutel aandraaien (zoja, op hoeveel newton)? of kan het ook gewoon met een normale ratel?

-Verders had ik me membraam er ook uitgehaald (moest ff in het blok wezen) maar maakt het nog uit hoe je je membraam er weer in doet? kan je hem op ze kop erin doen? of maakt het niet uit welke kant je boven doet en welke onder?

-En met wat kan je je blok het beste uitspoelen? Met benzine of terpetine?

Zo... hele waslijst, maar alvast bedankt!


Membraam kun je volgens mij niet veel fout mee doen.

Moment sleutel is niet nodig (vast is vast dus NIET TE HARD draaien)

En over die kop.... Hij past tog maar op 1 manier goed?

 
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one
w0ut3r 12-6-2009 19:18 Print reply

Posts: 1350
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
Dit gaat over een Puch Maxi of Honda MT neem ik aan?


oja, vergeten
het gaat om een aprilia sx (derbi senda).

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cnorretje
gasolie


ok... waar haal je dat(A)?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: banus19
ik gebruik altijd eerst wasbenzine, en daarna 1x na spoelen met diesel olie (wel rooie want dat is goekoop )

en dan even je lager weer invetten


k... ff stomme vraag wss..
maar hoe moet je je lager invetten en welke (of allemaal:P)?
Je moet tog niet dan je blok weer helemaal openhalen:S?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bobboiten
Membraam kun je volgens mij niet veel fout mee doen.

Moment sleutel is niet nodig (vast is vast dus NIET TE HARD draaien)

En over die kop.... Hij past tog maar op 1 manier goed?


nee, dat is het probleem juist... hij past er op 2 manieren op:P

 
www.TheGreenBoxz.nl
Torque 12-6-2009 19:22 Print reply

Posts: 736
voor die kop, gewoon ff kijken hoe je het beste uitkomt met je kvs slang. en zo monteren
 
gaat ie dat zeggen
skiby 12-6-2009 19:50 Print reply
Posts: 143
Gasolie is (rooie) diesel, gewoon bij de pomp dus..


 
jjeennss 12-6-2009 20:08 Print reply

Posts: 154
Het gat voor de kvs moet achter.
Ja het pijltje moet naar de uitlaatpoort wijzen.
Squish gaat gewoon hetzelfde zoals je al zegt
Kan gewoon met normale ratel, vast is vast.
Membraan op allebei de manieren.
Beste met benzine uitspoelen
 
Je ken de groete uit brabant krijgen kut!
w0ut3r 12-6-2009 20:32 Print reply

Posts: 1350
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jjeennss
Het gat voor de kvs moet achter.
Ja het pijltje moet naar de uitlaatpoort wijzen.
Squish gaat gewoon hetzelfde zoals je al zegt
Kan gewoon met normale ratel, vast is vast.
Membraan op allebei de manieren.
Beste met benzine uitspoelen


oke thanx!

Maar hoe werkt dat spoelen nou precies?
Ik heb nou me blok uit me frame en cilinder eraf...
kan ik dan gewoon diesel of benzine in het gat van me cilinder gooien totdat die vol is en dan het blok onderste boven houden, en dit een paar keer doen? of moet het anders?
 
www.TheGreenBoxz.nl
Gerard1793 12-6-2009 20:35 Print reply

Posts: 4006
Tin in het bougiegat?
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
mcdronkz 13-6-2009 14:39 Print reply

Posts: 32777
Dat slaat nergens op Gerard
 
dutschbird 13-6-2009 14:52 Print reply

Posts: 1760
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
Dit gaat over een Puch Maxi of Honda MT neem ik aan?



zo te zien derbi blok.
 
http://speedbird12.myminicity.com/ Even kliken en je helpt me winnen:)
Gary - Forum en Gallery Moderator 13-6-2009 15:16 Print reply

Posts: 12846
1) Willem weet denk ik wel dat het geen Puch of Honda is.

2) 'Zo te zien' kijk je in zijn profiel en zie je dat het Aprilia is.
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
dutschbird 13-6-2009 15:24 Print reply

Posts: 1760
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gary
1) Willem weet denk ik wel dat het geen Puch of Honda is.

2) 'Zo te zien' kijk je in zijn profiel en zie je dat het Aprilia is.



ik had gehoord dat die sx'jes een derbi blok hebben?

naja sowiso geen am6.
 
http://speedbird12.myminicity.com/ Even kliken en je helpt me winnen:)

Dit topic is 1837 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved