Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - vaag probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1231 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57171 - vaag probleem
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1345 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rubbert 12-6-2009 15:39 Print topicpost

Posts: 8825
beetje geneuk met m'n rs125 blok:
had eerst m'n twinair filter niet in geolied, en toen ik m'n cilinder eraf haalde zat de zuiger helemaal vol met kleine krasjes,

dus ik denk: kut, had hem toch maar in moet en oliën, dus ik een andere zuiger erin gedaan, en m'n filter in geolied,

nu had hij sinds ik deze zuiger erin had gedaan wat getik, dus ik trek hem maar eens open, want begon ook wat compressie te verliezen, kom ik een zuiger tegen die in nog ergere staat is als de eerste....+dat ik een mm. speling op m'n bigend had


de linker haalde ik er net uit, rechter was de zuiger die ik er de vorige keer uithaalde:


hier is rechts de zuiger van deze keer:


iemand ideeën over de oorzaak ervan?

heb er geen warmloper oid. mee gehad, wel een keer dat hij in de regen heeft gereden, dus dat er misschien wat water door het filter de carb. in is getrokken.

edit: zou het misschien door een stootrand kunnen komen?

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 16-6-2009 om 0:58 uur.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM

bobboiten 12-6-2009 15:41 Print reply

Posts: 2771
ik weet niet hoor maar waarom stop je er een zuiger met ik zuiger veer in terwijl er eerst eentje met 2 zuigerveren inzat?
 
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one
rubbert 12-6-2009 15:45 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bobboiten
ik weet niet hoor maar waarom stop je er een zuiger met ik zuiger veer in terwijl er eerst eentje met 2 zuigerveren inzat?



omdat dat sneller gaat
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
mcdronkz 13-6-2009 14:38 Print reply

Posts: 32777
Sneller kapot ja
 
rubbert 16-6-2009 0:56 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
Sneller kapot ja



het slijt iets sneller ja, maar daar gaat het niet om, wat kan de reden zijn dat die zuiger er zo uit komt te zien, terwijl er een goed luchtfilter op zit, en alles goed dicht zit...
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Martijn II - Forum en Sales Moderator 16-6-2009 0:59 Print reply

Posts: 9841
versleten cilindertje.

 
Too cool for school!
BIET 16-6-2009 1:01 Print reply

Posts: 22355
Stel dat het komt door vuil, je olied je filter wel leuk in, maar alles wat na je filter komt zit nog vol troep .
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
rubbert 16-6-2009 1:06 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
Stel dat het komt door vuil, je olied je filter wel leuk in, maar alles wat na je filter komt zit nog vol troep .



nee, dat heb ik natuurlijk wel mee genomen

zou kunnen zijn dat er nog wat in m'n uitlaat zat?

@martijn: hoe komt het dan dat die zuiger er zo door uit komt te zien?

hij is niet door de nicacil wand heen


edit: en hoe kan dat de speling op de krukas verklaren?

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 16-6-2009 om 1:07 uur.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Henk-88 16-6-2009 4:41 Print reply

Posts: 26703
Hoeveel ruimte zit er tussen de uiteinden van je zuigerveer als je 'm bovenin je cilinder legt?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
rubbert 16-6-2009 14:02 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Hoeveel ruimte zit er tussen de uiteinden van je zuigerveer als je 'm bovenin je cilinder legt?



tussen die dubbele zuigerveer zat 0.4 toen ik ze erin zette, en die enkele zat 0.25 toen ik ze erin zette, zal ze zo nog wel even opmeten.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
De Schout 16-6-2009 14:05 Print reply
Posts: 5327
je big-end gaat eens dood... en je 2e zuiger heeft gewoon lekker al duit vuil van je big-end lager opgevreten?
 
tune tweak fiddle bang bummer
rubbert 16-6-2009 14:23 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
je big-end gaat eens dood... en je 2e zuiger heeft gewoon lekker al duit vuil van je big-end lager opgevreten?



ja, maar heb maar een paar honderd kilometer met die zuiger gereden, en daarvoor zat er 0.0 speling op, en nu in 1 keer zit er een dikke milimeter speling op, terwijl het gewoon een orriginele cilinder en zuiger is,

beetje vaag, maar zou het kunnen komen door een stootrand? dat daardoor die speling erop is gekomen, want hij had wel een tik sinds ik die andere zuiger gemonteerd had
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
BIET 16-6-2009 14:33 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]



ja, maar heb maar een paar honderd kilometer met die zuiger gereden, en daarvoor zat er 0.0 speling op, en nu in 1 keer zit er een dikke milimeter speling op, terwijl het gewoon een orriginele cilinder en zuiger is,

beetje vaag, maar zou het kunnen komen door een stootrand? dat daardoor die speling erop is gekomen, want hij had wel een tik sinds ik die andere zuiger gemonteerd had

Zuiger houd niet van een stootrand nee . Vuil kan ook in de uitlaat zitten zoals je eerder al zij.

De speling op de veer van 0.4 is wat veel, 0.25 is ok.

Heb je misschien ook een foto van de zijkant van de zuiger? En is de zuiger vettig aan de binnenkant?
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Jasper Strahiem 16-6-2009 19:35 Print reply

Posts: 1950
Op een orginele zuiger / cil mag de ruimte tussen de uiteinden van zuigerveer als je hem er in doet. Wel recht! dus even met zuiger er boven op drukken maximaal 1mm zijn, Dan zijn ze versleten.
 
Make the most of now
BIET 16-6-2009 19:54 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jasper Strahiem
Op een orginele zuiger / cil mag de ruimte tussen de uiteinden van zuigerveer als je hem er in doet. Wel recht! dus even met zuiger er boven op drukken maximaal 1mm zijn, Dan zijn ze versleten.

1mm?! Dat is echt een hoop .
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
sendaxtreem 16-6-2009 20:33 Print reply

Posts: 153
Is je drijfstang niet naar de klote??
Ik had ook zo'n beeld bij me brommer toen was me drijfstang ook niet zo braaf meer.
 

Dit topic is 1345 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved