Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #57171 - vaag probleem
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 1361 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
rubbert |
12-6-2009 15:39 |
Posts: 8825 |
beetje geneuk met m'n rs125 blok:
had eerst m'n twinair filter niet in geolied, en toen ik m'n cilinder eraf haalde zat de zuiger helemaal vol met kleine krasjes,
dus ik denk: kut, had hem toch maar in moet en oliën, dus ik een andere zuiger erin gedaan, en m'n filter in geolied,
nu had hij sinds ik deze zuiger erin had gedaan wat getik, dus ik trek hem maar eens open, want begon ook wat compressie te verliezen, kom ik een zuiger tegen die in nog ergere staat is als de eerste....+dat ik een mm. speling op m'n bigend had
de linker haalde ik er net uit, rechter was de zuiger die ik er de vorige keer uithaalde:
hier is rechts de zuiger van deze keer:
iemand ideeën over de oorzaak ervan?
heb er geen warmloper oid. mee gehad, wel een keer dat hij in de regen heeft gereden, dus dat er misschien wat water door het filter de carb. in is getrokken.
edit: zou het misschien door een stootrand kunnen komen?
Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 16-6-2009 om 0:58 uur.
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
bobboiten |
12-6-2009 15:41 |
Posts: 2771 |
ik weet niet hoor maar waarom stop je er een zuiger met ik zuiger veer in terwijl er eerst eentje met 2 zuigerveren inzat?
|
|
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one |
|
rubbert |
12-6-2009 15:45 |
Posts: 8825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bobboiten
ik weet niet hoor maar waarom stop je er een zuiger met ik zuiger veer in terwijl er eerst eentje met 2 zuigerveren inzat?
omdat dat sneller gaat
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
mcdronkz |
13-6-2009 14:38 |
Posts: 32777 |
Sneller kapot ja
|
|
|
|
rubbert |
16-6-2009 0:56 |
Posts: 8825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
Sneller kapot ja
het slijt iets sneller ja, maar daar gaat het niet om, wat kan de reden zijn dat die zuiger er zo uit komt te zien, terwijl er een goed luchtfilter op zit, en alles goed dicht zit...
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
16-6-2009 0:59 |
Posts: 9841 |
versleten cilindertje.
|
|
Too cool for school! |
|
BIET |
16-6-2009 1:01 |
Posts: 22355 |
Stel dat het komt door vuil, je olied je filter wel leuk in, maar alles wat na je filter komt zit nog vol troep .
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
rubbert |
16-6-2009 1:06 |
Posts: 8825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BIET
Stel dat het komt door vuil, je olied je filter wel leuk in, maar alles wat na je filter komt zit nog vol troep .
nee, dat heb ik natuurlijk wel mee genomen
zou kunnen zijn dat er nog wat in m'n uitlaat zat?
@martijn: hoe komt het dan dat die zuiger er zo door uit komt te zien?
hij is niet door de nicacil wand heen
edit: en hoe kan dat de speling op de krukas verklaren?
Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 16-6-2009 om 1:07 uur.
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
Henk-88 |
16-6-2009 4:41 |
Posts: 26703 |
Hoeveel ruimte zit er tussen de uiteinden van je zuigerveer als je 'm bovenin je cilinder legt?
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
rubbert |
16-6-2009 14:02 |
Posts: 8825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Hoeveel ruimte zit er tussen de uiteinden van je zuigerveer als je 'm bovenin je cilinder legt?
tussen die dubbele zuigerveer zat 0.4 toen ik ze erin zette, en die enkele zat 0.25 toen ik ze erin zette, zal ze zo nog wel even opmeten.
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
De Schout |
16-6-2009 14:05 |
Posts: 5327 |
je big-end gaat eens dood... en je 2e zuiger heeft gewoon lekker al duit vuil van je big-end lager opgevreten?
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
rubbert |
16-6-2009 14:23 |
Posts: 8825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
je big-end gaat eens dood... en je 2e zuiger heeft gewoon lekker al duit vuil van je big-end lager opgevreten?
ja, maar heb maar een paar honderd kilometer met die zuiger gereden, en daarvoor zat er 0.0 speling op, en nu in 1 keer zit er een dikke milimeter speling op, terwijl het gewoon een orriginele cilinder en zuiger is,
beetje vaag, maar zou het kunnen komen door een stootrand? dat daardoor die speling erop is gekomen, want hij had wel een tik sinds ik die andere zuiger gemonteerd had
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
BIET |
16-6-2009 14:33 |
Posts: 22355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]
ja, maar heb maar een paar honderd kilometer met die zuiger gereden, en daarvoor zat er 0.0 speling op, en nu in 1 keer zit er een dikke milimeter speling op, terwijl het gewoon een orriginele cilinder en zuiger is,
beetje vaag, maar zou het kunnen komen door een stootrand? dat daardoor die speling erop is gekomen, want hij had wel een tik sinds ik die andere zuiger gemonteerd had
Zuiger houd niet van een stootrand nee . Vuil kan ook in de uitlaat zitten zoals je eerder al zij.
De speling op de veer van 0.4 is wat veel, 0.25 is ok.
Heb je misschien ook een foto van de zijkant van de zuiger? En is de zuiger vettig aan de binnenkant?
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
Jasper Strahiem |
16-6-2009 19:35 |
Posts: 1950 |
Op een orginele zuiger / cil mag de ruimte tussen de uiteinden van zuigerveer als je hem er in doet. Wel recht! dus even met zuiger er boven op drukken maximaal 1mm zijn, Dan zijn ze versleten.
|
|
Make the most of now |
|
BIET |
16-6-2009 19:54 |
Posts: 22355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jasper Strahiem
Op een orginele zuiger / cil mag de ruimte tussen de uiteinden van zuigerveer als je hem er in doet. Wel recht! dus even met zuiger er boven op drukken maximaal 1mm zijn, Dan zijn ze versleten.
1mm?! Dat is echt een hoop .
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
sendaxtreem |
16-6-2009 20:33 |
Posts: 153 |
Is je drijfstang niet naar de klote??
Ik had ook zo'n beeld bij me brommer toen was me drijfstang ook niet zo braaf meer.
|
|
|
|
Dit topic is 1361 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|