Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - NSR komt niet op toeren.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1288 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57168 - NSR komt niet op toeren.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1359 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BIET 12-6-2009 18:45 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]


nou door de kou worden de moleculen niet compacter,
de deeltjes bewegen minder hard (jah ik heb wel sk )
daardoor gaat in principe dezelfde hoeveelheid lucht de cilinder in, de dichtheid van de lucht krijgt bij de gem temperatuur in nederland swinters niet een dermate andere waarde dat je ook zou kunnen concluderen dat er meer lucht in de cilinder komt


Zucht, misschien moet je toch nog eens navragen bij je SK leraar hoe het zit, zo werkt het nou eenmaal, evt. zou het kunnen zijn dat ik de theorie wat betreft het trekken van meer lucht fout heb. FEIT is dat je brommer hoe dan ook meer lucht trekt met koud weer.

Als je dit niet volgt ben je blijkbaar erg onervaren met afstellen, beter geef je dan ook geen advies aan mensen over dit soort zaken.

Natuurlijk ga je mij nu nog steeds niet geloven, omdat je zo'n lastig beterwetertje bent dat denkt iets te snappen. Ik stel voor dat je het na vraagt aan wat andere mensen . Ongetwijfeld zal iemand mijn gelijk nog bevestigen in dit topic, maar goed.

Het blijft mij btw verbazen hoe het mogelijk is dat vrijwel elke keer als ik een reply van jou zie deze reply volkomen onzin staat of dat deze reply op zijn minst grotendeels onjuist is .

 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
-simon- 12-6-2009 18:51 Print reply

Posts: 8211
winter is idd grotere sproeier als in de zomer.
maar met vrij std brommers zul je daar wss weinig van merken.
ik heb ook wellis gehad dat hij smorgens veel beter en dus ook best wel wat harder liep dan smiddags.

als het koud is zitten er in de zelde cm3 lucht meer zuurstof moleculen. en heb je dus ook meer benzine nodig om dezelfde verhouding te houden.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Tombrom 12-6-2009 18:53 Print reply

Posts: 15925
tecstar ga nou niet interessant lopen doen.

kouder is grotere sproeier leer er mee leven
 
BIET 12-6-2009 18:54 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
winter is idd grotere sproeier als in de zomer.
maar met vrij std brommers zul je daar wss weinig van merken.
ik heb ook wellis gehad dat hij smorgens veel beter en dus ook best wel wat harder liep dan smiddags.

als het koud is zitten er in de zelde cm3 lucht meer zuurstof moleculen. en heb je dus ook meer benzine nodig om dezelfde verhouding te houden.

Dat was het moleculen verhaal thnx
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Frysk 12-6-2009 18:59 Print reply

Posts: 34928
tering iedereen heeft hier gelijk behalve jij tecstar.. snap het nou eens
waarom denk je dat een intercooler bestaat ? om de lucht koeler te maken zodat er meer lucht in de cilinder kan

om een voorbeeld te noemen

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 12-6-2009 om 18:59 uur.
 
giggitybyte
Leen 12-6-2009 19:01 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
tering iedereen heeft hier gelijk behalve jij tecstar.. snap het nou eens
waarom denk je dat een intercooler bestaat ? om de lucht koeler te maken zodat er meer lucht in de cilinder kan

om een voorbeeld te noemen

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 12-6-2009 om 18:59 uur.



voornamelijk om ervoor te zorgen dat je blok niet wegsmelt na een tijdje.


warmere lucht is alleen maar bevoorderlijk voor het verbrandingsproces,
helaas wel nadelig voor de dichtheid.
 
banus19 12-6-2009 19:16 Print reply

Posts: 425
zullen we weer even on-topic gaan? :P
 
Honda's are like: Rawr
TECstar 12-6-2009 21:10 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
Zucht, misschien moet je toch nog eens navragen bij je SK leraar hoe het zit, zo werkt het nou eenmaal, evt. zou het kunnen zijn dat ik de theorie wat betreft het trekken van meer lucht fout heb. FEIT is dat je brommer hoe dan ook meer lucht trekt met koud weer.

Als je dit niet volgt ben je blijkbaar erg onervaren met afstellen, beter geef je dan ook geen advies aan mensen over dit soort zaken.


ik heb er zelf nog mn sk boek bijgepakt zodat ik juist geen onzin vertel! dus ik weet zeker dat het zo is
ik ben idd niet erg ervaren met afstellen, geef ik toe, ik geef dan ook geen advies erover
(en jah ik ben ook best een betwetertje )

dat er meer lucht aangezogen kan worden heeft niks te maken met dat de lucht compacter zou zijn, omdat de dichtheid (bij de temperaturen die NL bereikt) amper verschilt

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
tering iedereen heeft hier gelijk behalve jij tecstar.. snap het nou eens

dan wil ik iets overtuigens horen en niet een incorrect scheikundig verhaal
en die intercooler heeft leen al gezegd

--

wat het eventueel wel kan zijn (denk ik pas net aan) is dat swinters de buitenlucht meer verschilt kwa temperatuur dan de temperatuur in de cilinder, HIERDOOR vind er meer lucht verschuiving plaats
(hoewel dat ook miniem is omdat de temperatuur in NL nou niet dermate uiteenlopend is)
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
BIET 12-6-2009 23:21 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]

ik heb er zelf nog mn sk boek bijgepakt zodat ik juist geen onzin vertel! dus ik weet zeker dat het zo is
ik ben idd niet erg ervaren met afstellen, geef ik toe, ik geef dan ook geen advies erover
(en jah ik ben ook best een betwetertje )

dat er meer lucht aangezogen kan worden heeft niks te maken met dat de lucht compacter zou zijn, omdat de dichtheid (bij de temperaturen die NL bereikt) amper verschilt

[...]

dan wil ik iets overtuigens horen en niet een incorrect scheikundig verhaal
en die intercooler heeft leen al gezegd

--

wat het eventueel wel kan zijn (denk ik pas net aan) is dat swinters de buitenlucht meer verschilt kwa temperatuur dan de temperatuur in de cilinder, HIERDOOR vind er meer lucht verschuiving plaats
(hoewel dat ook miniem is omdat de temperatuur in NL nou niet dermate uiteenlopend is)

Lees het verhaal van Simon maar tjap, zo zit het en wat ik zeg zijn de gevolgen. Helder?

 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Rampoon 14-6-2009 15:49 Print reply

Posts: 108
Jullie hebben allebei gelijk

biet je verhaal klopt helemaal van top tot teen qua scheikunde

maar tecstar heeft ook ergens gelijk dat het effect redelijk verwaarloosbaar is hier in nederland

on topic

waarschijnlijk is of je sproeier eruitgevallen(heb het wel eens bij banus19 gezien en dan krijg je dus zo iets als jij hebt) of je naald clipje ervandoor gegaan om dit soort praktijken te veroorzaken. als winter/zomer toch effect zou hebben is dit waarschijnlijk te verhelpen door je naald opnieuw af te stellen
 
Live and let die
BIET 14-6-2009 15:55 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rampoon
Jullie hebben allebei gelijk

biet je verhaal klopt helemaal van top tot teen qua scheikunde

maar tecstar heeft ook ergens gelijk dat het effect redelijk verwaarloosbaar is hier in nederland

on topic

waarschijnlijk is of je sproeier eruitgevallen(heb het wel eens bij banus19 gezien en dan krijg je dus zo iets als jij hebt) of je naald clipje ervandoor gegaan om dit soort praktijken te veroorzaken. als winter/zomer toch effect zou hebben is dit waarschijnlijk te verhelpen door je naald opnieuw af te stellen

Op het moment dat je duidelijk het verschil merkt in de praktijk noem ik het niet verwaarloosbaar, wie zou dat wel doen? .


Maarrrr goed. Het is inderdaad zinnig om eerst eens de juiste werking van de carb te controleren, net als de juiste werking van het membraan.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 14-6-2009 17:03 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



voornamelijk om ervoor te zorgen dat je blok niet wegsmelt na een tijdje.


warmere lucht is alleen maar bevoorderlijk voor het verbrandingsproces,
helaas wel nadelig voor de dichtheid.



zo is het leen...warme lucht is de shizzle voor motoren gaan ze supermooi van lopen... alleen heb je meer displacement nodig om de zelfde massa lucht te verbranden.

koude lucht is voor ricers

 
Too cool for school!

Dit topic is 1359 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved