Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - puch koppeling afstel probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1039 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #57145 - puch koppeling afstel probleem
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 6806 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kevin1rules 10-6-2009 21:28 Print topicpost
Posts: 132
hallo mensen

Me puch rijd nu 45 moet over 2 dagen gekeurd worden.
Maar de koppeling pakt pas bij 40 hoe moet je dat afstellen dat hij hem bij de 30 pakt??

2e vraag:
Er moet ook nieuwe olie in het blok.
Moet je carterolie of motor olie bestellen? want carterolie hoor ik steets minder,

groet
kevin
 

dutschbird 10-6-2009 21:30 Print reply

Posts: 1760
hoebedoel je pakken? hij pakt um op bij een bepaald toerental,, dit kan je afstellen met koppeling veertjes als ik het goed heb.


 
http://speedbird12.myminicity.com/ Even kliken en je helpt me winnen:)
mtx-motard 10-6-2009 21:33 Print reply

Posts: 14947
er zitten schroefjes op. die moet je helemaal in draaien, en dan 1,5 slag ofzo naar buiten, (zoek dat even op, op een website of werkplaatshandboek)

er moet ATF (automatic transmission oil) in je carter

er is speciale Puch maxi ATF olie verkrijgbaar bij de brommerboer
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
kevin1rules 10-6-2009 21:38 Print reply
Posts: 132
ik ga het wel uittesten met de schroefjes.
Moet ik ze alle 3 gelijk houden of mag de 1 slag open en de andere 0.3 slagen open.
atf-olie is zeker zoon ¤8 ofzo?
 
just_pelmke 10-6-2009 22:00 Print reply

Posts: 1349
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kevin1rules
ik ga het wel uittesten met de schroefjes.
Moet ik ze alle 3 gelijk houden of mag de 1 slag open en de andere 0.3 slagen open.
atf-olie is zeker zoon ¤8 ofzo?


het beste is als je ze gelijk houd,anders gaan ze niet gelijk slijten
 
86 cc rs XD ---- trek limburgse wijsheid nooit in twijfel
Dylan_B 10-6-2009 22:11 Print reply

Posts: 248
mn buurjongen heeft laatst zo`n flesje olie gekocht voor 3.50 meende ik bij de bromboer


atf-olie is zeker zoon ¤8 ofzo?


 
Een expert is iemand die op één specifiek gebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt...
mtx-motard 10-6-2009 22:13 Print reply

Posts: 14947
ja moeten gelijk staan

je hebt een 2 of 3 klauws koppeling, daar zie je de schroeven wel op.

als ze ongelijk staan grijpt de ene klauw eerder aan als de andere, dat zal waarschijnlijk trillen, en verhoogde slijtage tot gevolg hebben.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
honda wallaroo 10-6-2009 22:27 Print reply

Posts: 973
50 cc heeft 2 klauwa en 70cc heeft 3 klauws volgens mij stond op een puch site
 
der Chef 10-6-2009 22:39 Print reply

Posts: 3265

dat is dus de grootste onzin..
2 of 3 klauws is maar net wat je er zelf instopt.. niet dat je standaard bij 70cc een 3 klauws hebt..

ot:
veertjes helemaal in draaien, en ong 2/2.5 slag uitdraaien (allemaal evenveel)
 
honda wallaroo 10-6-2009 22:41 Print reply

Posts: 973
dat stuurde iemand mij vanaf puch forum ach ja wat maakt het ook uit
 
Johan6475 11-6-2009 20:58 Print reply
Posts: 27
Trekt een puch hierdoor veel sneller op?
Want dan ga ik dat ook is effe doen

Dit bericht is gewijzigd door Johan6475 op 11-6-2009 om 20:58 uur.
 
Tim-gpr99 13-6-2009 22:20 Print reply

Posts: 841
Het is natuurlijk wel zo, dat als jij een puch hebt met een powerband in de hogere toeren, dan zul je sneller wegrijden als jij je koppeling hoogtoerig hebt afgesteld, dan natuurlijk de standaard 2500 tpm geloof ik die hij dan draait. Nadeel is dan wel weer dat je koppelingsvoeringen erg snel (kunnen) slijten, en daardoor zal je puch in de loop der tijd nog wel steeds veel toeren maken bij het wegrijden, maar zal langzamer op gaan trekken en de koppeling zal willekeurig gaan slippen dus, je rijdt weg en je motor trekt met 4000 toeren weg, maar ineens schiet hij naar de 7000 toeren en gaat vervolgens onregelmatig slippen....

Maar tog, ik zeg doe het want het is lekker om met wat meer toeren weg te rijden, vooral bij licht gekietelde setups en zo snel slijt de koppeling ook niet....
 
GPR50 '99 streetfightert

Dit topic is 6806 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved