Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - remschijven

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1048 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #57136 - remschijven
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5902 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

suzuki rm 10-6-2009 21:10 Print reply

Posts: 1114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kevintjuh
...fietsenmaker is een optie...als die het zou doen...doen ze hier niet-.-
... je weet niks van mijn technische kennis-.-
ik weet alleen dat er een stuk of 20 mensen waaronder specialisten die mij afraden om het over te laten spaken en al helemaal om het zelf te doen...
zoeizo ga ik het niet zomaar zelf doen aangezien mijn brommer 135 op autoteller loopt... beetje gevaarlijk als je de spaken dan fout strak draait

mensen verder nog opties voor schijven ??

ps: schijven zijn niet pas te maken... k heb op m'n derbi dmp schijven zitten^^

Dit bericht is gewijzigd door kevintjuh op 10-6-2009 om 21:06 uur.


135 met remmen die niet goed zijn is net zo gevaarlijk
maar waarom spaak je je velgen niet zelf om, en laat daarna door een bedrijf de wielen uitlijnen. zo duur is dat vaak ook niet
 
riccardot 10-6-2009 21:10 Print reply

Posts: 1096
Waarom raden die specialisten het dan af?
Die spaken zijn er toch ook ooit ingegaan of niet soms.
Volgens mij zijn specialisten maar een stel beunhazen, omspaken gaat gewoon goed als het door ervaren iemand wordt gedaan.
Als je het zelf doet wordt het niks nee.
 
Royal Club 10-6-2009 21:10 Print reply

Posts: 60390
te gebeurt fulltime bij motoren, waarom zou het bij je brommertje niet kunnen
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
konterbonker 10-6-2009 21:12 Print reply
Posts: 460
Ik heb ook grotere remschijven voor mijn project gekocht,

heb op een website http://www.motorremschijf.nl/ de mijne gehaald.

Je moet de diameter van hart tot hart van de moer tot moer meten,

Hopelijk dat de moeren precies tegenoverelkaar staan want dan kan je ook mooi de diameter meten van hart tot hart afstand, van de moeren die tegenover elkaar staan.

Als je dat allemaal doorgeeft, dan geeft deze sites jou verschillende remschijven door waarvan jij er 1 of meerdere kan uitkiezen die je eronder wil doen.

Het kuttige is wel, je moet wel een remklauw steun maken =/ ..

Succes!

Dit bericht is gewijzigd door konterbonker op 10-6-2009 om 21:14 uur.
 
mtx-motard 10-6-2009 21:19 Print reply

Posts: 14947
ik kan wielen over spaken

een fiets wiel duurt ongeveer 45 min gemiddeld. maar dat is dan ook mijn zoveelste wiel, dus door ervaring ga je veel sneller.

mijn motorwielen heb ik ook nieuwe spaken ingezet. daar deed ik 1,5 uur over per wiel. vooral omdat je vaak niet goed kunt spannen met een nippelspanner. dus moet je met een steeksleutel nippelspanner werken.



zelf je wiel overspaken zou ik ten sterkste afraden, tenzij je weet wat je doet. maar dan had je hier geen topic geopend.

elke spaak moet exact in het goede gaatje zitten, en moet exact de juiste spanning hebben ten opzichte van de rest.

ook moet het wiel geen slag hebben links en rechts, en in de hoogte. ook moet de naaf in het midden van de velg zitten, zit hij er 2 mm naast dan ''spoort'' je brommer niet in 1 lijn met het voorwiel.

spaken zou ik vervangen voor nieuwe RVS. dan heb je daar later geen gezeur mee
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
kevintjuh 10-6-2009 22:07 Print reply
Posts: 29
bedankt voor de tips konterbonker en mtx-motard.
hier heb ik iig wat aan

inderdaad heb ik nog nooit een wiel overgespaakt.

er zitten dikkere en sterkere spaken in dan de standaard spaken, deze zullen nog lang goed zijn

bedankt voor de adviesen.

ik ga even kijken wat die site te bieden heeft

Dit bericht is gewijzigd door kevintjuh op 10-6-2009 om 22:07 uur.
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 10-6-2009 22:17 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
ik kan wielen over spaken

een fiets wiel duurt ongeveer 45 min gemiddeld. maar dat is dan ook mijn zoveelste wiel, dus door ervaring ga je veel sneller.

mijn motorwielen heb ik ook nieuwe spaken ingezet. daar deed ik 1,5 uur over per wiel. vooral omdat je vaak niet goed kunt spannen met een nippelspanner. dus moet je met een steeksleutel nippelspanner werken.



zelf je wiel overspaken zou ik ten sterkste afraden, tenzij je weet wat je doet. maar dan had je hier geen topic geopend.

elke spaak moet exact in het goede gaatje zitten, en moet exact de juiste spanning hebben ten opzichte van de rest.

ook moet het wiel geen slag hebben links en rechts, en in de hoogte. ook moet de naaf in het midden van de velg zitten, zit hij er 2 mm naast dan ''spoort'' je brommer niet in 1 lijn met het voorwiel.

spaken zou ik vervangen voor nieuwe RVS. dan heb je daar later geen gezeur mee


naaf is niet altijd in het midden van de velg, dan moet je van tevoren meten en dan hetzelfde terug zetten.

Een fietsenmaker moet het kunnen en willen, anders vind ik het niet waard dat hij fietsenmaker is.
Bij ons kost een wiel omspaken ยค30 per wiel excl. de spaken volgens mij.

 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
konterbonker 11-6-2009 0:37 Print reply
Posts: 460
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kevintjuh
bedankt voor de tips konterbonker en mtx-motard.
hier heb ik iig wat aan

edit]


thats why were here dudeee



 
konterbonker 11-6-2009 0:51 Print reply
Posts: 460
Hierbij mijn remschijven, links is de orginele, rechts is de grote.
Diameter van gehele remschijf is 320mm dacht ik.

Mijn nieuwe remschijf is een zwevende remschijf, dit omdat,
Wanneer ik op mijn race brommer rij, ga ik (erg) schuin de bochten in.

Een niet zwevende remschijf gaat dan een klein beetje aanlopen tegen de remblokjes aan.
Dit scheelt Tienden van secondes.



Gemonteerd!


 
jan-dx11 11-6-2009 9:51 Print reply

Posts: 4931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: konterbonker
Hierbij mijn remschijven, links is de orginele, rechts is de grote.
Diameter van gehele remschijf is 320mm dacht ik.

Mijn nieuwe remschijf is een zwevende remschijf, dit omdat,
Wanneer ik op mijn race brommer rij, ga ik (erg) schuin de bochten in.

Een niet zwevende remschijf gaat dan een klein beetje aanlopen tegen de remblokjes aan.
Dit scheelt Tienden van secondes.

afbeelding

Gemonteerd!

afbeelding

Zo'n remschijf wil ik ook! wat kost dat?

En op een gsm velg past naar mijn weten een gpr/rieju rs2 remschijf.
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
konterbonker 11-6-2009 13:21 Print reply
Posts: 460
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
[...]

Zo'n remschijf wil ik ook! wat kost dat?

En op een gsm velg past naar mijn weten een gpr/rieju rs2 remschijf.


Kostte rond 150 euro dacht ik.

en dan moet je nog een remklauw steun moet maken..
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 11-6-2009 13:44 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: konterbonker
Hierbij mijn remschijven, links is de orginele, rechts is de grote.
Diameter van gehele remschijf is 320mm dacht ik.

Mijn nieuwe remschijf is een zwevende remschijf, dit omdat,
Wanneer ik op mijn race brommer rij, ga ik (erg) schuin de bochten in.

Een niet zwevende remschijf gaat dan een klein beetje aanlopen tegen de remblokjes aan.
Dit scheelt Tienden van secondes.

afbeelding

Gemonteerd!

afbeelding


kzou dan ook maar eens zorgen dat je ophanging wat sterker is want blijkbaar tordeert er iets. Brace over je voorpoten zou vast veel schelen, ook qua gevoel.

 
Too cool for school!
jan-dx11 11-6-2009 13:58 Print reply

Posts: 4931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: konterbonker
[...]


Kostte rond 150 euro dacht ik.

en dan moet je nog een remklauw steun moet maken..



hm, nog best veel. Maar kan iemand dat van die gpr schijf bevestigen? ik weet het voor 95% ckr
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
kevintjuh 11-6-2009 15:18 Print reply
Posts: 29
het zou fijn zijn als iemand dit inderdaad kan bevestigen ??
 
kevintjuh 20-6-2009 13:21 Print reply
Posts: 29
ik heb een oplossing gevonden
hij mag dus dicht
 

Dit topic is 5902 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved