Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Poortbezetting Commentaar

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 959 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57126 - Poortbezetting Commentaar
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 937 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

markRD 9-6-2009 22:30 Print topicpost

Posts: 1181
Ik heb een autisa van een dt50/rd50 uit elkaar geperst en een nieuwe kale 50cc cilinderbus gemaakt van gelegeerd alu en nu ligt het aan mijn fantasie wat de poorten worden. Ik zit te denken in deze richting: http://img132.images...g132/8483/blahvt.jpg

Zou ik problemen qa spoel time area?! Of tog nog een heel dik toerental kunnen draaien?! Tips en ideeen dus van harte welkom!

*Ik zou altijd de cilinder kunnen ophogen met een graad of 4 als de time area niet genoeg zou zijn. Maar denk ik niet in een compleet verkeerde gedachte?!
* Spoelkanalen van de cilinder kan ik maximaliseren maar groot worden ze nooit. Spoelsnelheid is ook matig.
 

Harold 9-6-2009 23:05 Print reply

Posts: 1052
Bus van gelegeerd alu?
Bedoel je niet gietijzer? of laat je de bus nicasealen.

Grote spoelpoorten en hoge spoelsnelheid gaan niet samen.
Spoelpoorten niet groter maken dan nodig, dan heb je gelijk de hoogste spoelsnelheid. (hoe kleiner de poort, hoe groter de spoelsnelheid) Groot is niet altijd winst (vooral te groot niet)

Voor de rest heb ik er geen ervaring mee en kan ik je niet helpen...

 
markRD 10-6-2009 11:34 Print reply

Posts: 1181
Ik laat hem idd nicasealen , en tog bedankt! Ik zal hem eens naar jou commentaar vergelijken met een bijv. prorace 50 cilinder van een am6. En de time area's vergelijken ik denk dat ik dan richt op dezelfde waardes als die. Dus wel erg bedankt! Zo kom je weer wat verder!
 
Derbi-Olaf 10-6-2009 12:28 Print reply

Posts: 14999
Kwa timingen moet het heel goed liggen. De spoelers zelf zou ik dezelfde oppervlakte geven als de oppervlakte van de carburateur
Ziet er voor de rest wel keurig uit

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 10-6-2009 om 12:28 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!

Dit topic is 937 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved