MarTijn tzr |
9-6-2009 22:31 |
Posts: 6970 |
de originele misschien een idee
|
|
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat! |
|
J.wally |
9-6-2009 22:45 |
Posts: 2301 |
power one vario
|
|
|
|
stephan777 |
9-6-2009 22:46 |
Posts: 7259 |
power one maar dan ga je 5km/h harder van
|
|
|
|
Intenso |
9-6-2009 22:47 |
Posts: 2922 |
hoe bedoel je niet over zijn topsnelheid gaat?
en vario versleten?
niet gewoon je snaar of rollen?
|
|
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie--- |
|
DimiRidesViper |
10-6-2009 15:04 |
Posts: 88 |
Mja, ik weet het niet wat er aan scheelt. Vriend z'n vader zei de variomathics afstellen of ze zijn versleten.
Morgen moet hij toch binnen dus zeg ik wel dat ze er naar kijken, en als het dan moet voor een nieuwe vario dan steek ik wel gele trekveren + 5.3 'bieltjes' in de plaats.
|
|
|
|
Ice Ap rs50 |
10-6-2009 15:11 |
Posts: 7149 |
typisch belgisch weer dit,
De variomatic is gewoon de vario. Als je niet sneller wil gaan steek dan originele en doe der dan lichtere rolletjes in of andere trekveertjes. Dan gaat hij later open, dus bij hoger toerental dus zou ie beter moeten optrekken.
persoonlijk zou ik gewoon de begrenzing deruit halen.
de bieltjes zijn de rolletjes...
verslijten kan dacht ik alleen de koppelingshoenen aan een vario, ik ben wel gene vario expert, want ik vind dat rommel
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
DimiRidesViper |
10-6-2009 18:41 |
Posts: 88 |
Haha :p
Maar de ene zegt hoe zwaarder de rollen hoe beter dat die trekt, en de andere zegt hoe lichter hoe beter die trekt..
Wat is het nu bij een booster spirit?
|
|
|
|
Ice Ap rs50 |
10-6-2009 18:42 |
Posts: 7149 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: DimiRidesViper
Haha :p
Maar de ene zegt hoe zwaarder de rollen hoe beter dat die trekt, en de andere zegt hoe lichter hoe beter die trekt..
Wat is het nu bij een booster spirit?
hoe zwaarder de rollen hoe rapper zijn koppeling opengaat, denkt is 2 seconden na gast
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
10-6-2009 18:48 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]
hoe zwaarder de rollen hoe rapper zijn koppeling opengaat, denkt is 2 seconden na gast
rollen zijn de tegenhanger van de drukveer.
deze bepalen samen de verhouding tussen de motortoeren en de snelheid.
het snelst trekt je scooter als je hem constant in het toerengebied houdt waar hij het meeste vermogen leverd. daarop stem je het gewicht van je rollen op af. zijn ze te licht of te zwaar dan trekt hij minder. vario doet niet zo gek veel met de top.
de trekveren bepalen wanneer de koppeling aangrijpt.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
DimiRidesViper |
10-6-2009 18:52 |
Posts: 88 |
zwaarder dus toch? ..
|
|
|
|
Ice Ap rs50 |
10-6-2009 19:01 |
Posts: 7149 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: DimiRidesViper
zwaarder dus toch? ..
lees het nou nog eens wat crossgek zei...
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
DimiRidesViper |
10-6-2009 19:16 |
Posts: 88 |
Oh, het gewicht dat je het best gebruikt hangt af van je drukveer.. of niet? Want ik ben wat in de war, ik hoor vanalles op school van lichter en zwaarder enzo :S
Dit bericht is gewijzigd door DimiRidesViper op 10-6-2009 om 19:52 uur.
|
|
|
|
Jorik92 |
10-6-2009 20:13 |
Posts: 217 |
Hoe zwaarder je rollen, hoe eerder je koppeling oppakt...
Dus als je powerband van je brommer bij de 6000 toeren ligt, dan doe je er vrij zware rollen in, zodat hij hem bij een wat minder hoog toerental al pakt.
Heb je bijv. een yasuni uitlaat eronder, dan ligt je powerband meestal rond de 9000, dan doe je er wat lichtere rollen in, zodat hij hem bij een wat hoger toerental pas pakt.
Snap evousz?
|
|
|
|
DimiRidesViper |
10-6-2009 20:19 |
Posts: 88 |
Ah zo :p Dus gewoon zwaardere want tis een tt uitlaat..
|
|
|
|
DimiRidesViper |
11-6-2009 19:28 |
Posts: 88 |
Err, hoe zwaarder je rollen hoe hoger je topsnelheid, hoe lichter je rollen hoe sneller die optrekt maar minder topsnelheid. Dus combineren.
Heb vandaag pss vario & rollen gekocht, zal wel zien wat het resultaat is.
|
|
|
|