Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Vario Mbk Booster

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1390 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #57124 - Vario Mbk Booster
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4588 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DimiRidesViper 9-6-2009 21:45 Print topicpost
Posts: 88
Yeep, m'n vario is helemaal versleten, daardoor dat hij niet genoeg trekt. Dus zou ik een nieuwe vario steken, maar mijn vraag is of er een vario bestaat die goed trekt en niet over z'n topsnelheid gaat.
Grtz

(ja ben een leek :p)
 

MarTijn tzr 9-6-2009 22:31 Print reply

Posts: 6970
de originele misschien een idee
 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
J.wally 9-6-2009 22:45 Print reply

Posts: 2301
power one vario

 
stephan777 9-6-2009 22:46 Print reply

Posts: 7259
power one maar dan ga je 5km/h harder van
 
Intenso 9-6-2009 22:47 Print reply

Posts: 2922
hoe bedoel je niet over zijn topsnelheid gaat?
en vario versleten?

niet gewoon je snaar of rollen?


 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
DimiRidesViper 10-6-2009 15:04 Print reply
Posts: 88
Mja, ik weet het niet wat er aan scheelt. Vriend z'n vader zei de variomathics afstellen of ze zijn versleten.
Morgen moet hij toch binnen dus zeg ik wel dat ze er naar kijken, en als het dan moet voor een nieuwe vario dan steek ik wel gele trekveren + 5.3 'bieltjes' in de plaats.
 
Ice Ap rs50 10-6-2009 15:11 Print reply

Posts: 7149
typisch belgisch weer dit,

De variomatic is gewoon de vario. Als je niet sneller wil gaan steek dan originele en doe der dan lichtere rolletjes in of andere trekveertjes. Dan gaat hij later open, dus bij hoger toerental dus zou ie beter moeten optrekken.

persoonlijk zou ik gewoon de begrenzing deruit halen.

de bieltjes zijn de rolletjes...

verslijten kan dacht ik alleen de koppelingshoenen aan een vario, ik ben wel gene vario expert, want ik vind dat rommel
 
GTI - GTD - BMW
DimiRidesViper 10-6-2009 18:41 Print reply
Posts: 88
Haha :p
Maar de ene zegt hoe zwaarder de rollen hoe beter dat die trekt, en de andere zegt hoe lichter hoe beter die trekt..
Wat is het nu bij een booster spirit?
 
Ice Ap rs50 10-6-2009 18:42 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DimiRidesViper
Haha :p
Maar de ene zegt hoe zwaarder de rollen hoe beter dat die trekt, en de andere zegt hoe lichter hoe beter die trekt..
Wat is het nu bij een booster spirit?


hoe zwaarder de rollen hoe rapper zijn koppeling opengaat, denkt is 2 seconden na gast
 
GTI - GTD - BMW
crossgek - Forum en Sales Moderator 10-6-2009 18:48 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]


hoe zwaarder de rollen hoe rapper zijn koppeling opengaat, denkt is 2 seconden na gast


rollen zijn de tegenhanger van de drukveer.
deze bepalen samen de verhouding tussen de motortoeren en de snelheid.

het snelst trekt je scooter als je hem constant in het toerengebied houdt waar hij het meeste vermogen leverd. daarop stem je het gewicht van je rollen op af. zijn ze te licht of te zwaar dan trekt hij minder. vario doet niet zo gek veel met de top.


de trekveren bepalen wanneer de koppeling aangrijpt.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
DimiRidesViper 10-6-2009 18:52 Print reply
Posts: 88
zwaarder dus toch? ..
 
Ice Ap rs50 10-6-2009 19:01 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DimiRidesViper
zwaarder dus toch? ..


lees het nou nog eens wat crossgek zei...
 
GTI - GTD - BMW
DimiRidesViper 10-6-2009 19:16 Print reply
Posts: 88
Oh, het gewicht dat je het best gebruikt hangt af van je drukveer.. of niet? Want ik ben wat in de war, ik hoor vanalles op school van lichter en zwaarder enzo :S

Dit bericht is gewijzigd door DimiRidesViper op 10-6-2009 om 19:52 uur.
 
Jorik92 10-6-2009 20:13 Print reply
Posts: 217
Hoe zwaarder je rollen, hoe eerder je koppeling oppakt...
Dus als je powerband van je brommer bij de 6000 toeren ligt, dan doe je er vrij zware rollen in, zodat hij hem bij een wat minder hoog toerental al pakt.

Heb je bijv. een yasuni uitlaat eronder, dan ligt je powerband meestal rond de 9000, dan doe je er wat lichtere rollen in, zodat hij hem bij een wat hoger toerental pas pakt.

Snap evousz?
 
DimiRidesViper 10-6-2009 20:19 Print reply
Posts: 88
Ah zo :p Dus gewoon zwaardere want tis een tt uitlaat..
 
DimiRidesViper 11-6-2009 19:28 Print reply
Posts: 88
Err, hoe zwaarder je rollen hoe hoger je topsnelheid, hoe lichter je rollen hoe sneller die optrekt maar minder topsnelheid. Dus combineren.
Heb vandaag pss vario & rollen gekocht, zal wel zien wat het resultaat is.
 

Dit topic is 4588 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved