Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Cilinderkop laten vlakken en uitdraaien.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 847 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57114 - Cilinderkop laten vlakken en uitdra...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2163 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BenjaminDG 9-6-2009 18:48 Print topicpost

Posts: 4605
Beste BF'ers.

Weten jullie toevallig hoe je een cilinderkop kunt laten afvlakken en uitdraaien. Ik heb thuis een draaibank (3-klauwen plaat) maar weet niet direct hoe ik de cilinderkop recht inspan.

Afvlakken kan ik eventueel op school laten doen (cnc freesbank) maar wil heb ook uitdraaien omdat dit een cilinderkop voor een 125cc athena (honda mb) is, maar die komt van motoimport en ziet er niet echt goed uit (in mijn ogen heeft die met deze cilinderkop veel te veel compressie ik haalde 15,5:1 met bougiegat meegerekent dus de echte zal nog hoger liggen).

En nog een vraag, kun je een cilinder met een chroome wand tunen(of op zijn minst honen of nieuwe wand in steken)?

Groeten,
Benjamin




 
Vlaanderen vrij!

kenny77 9-6-2009 19:05 Print reply

Posts: 29286
cilinder met chrome wand kan je zeker bewerken, dat kan met elke cilinder.

Nieuwe wand kan je er ook in laten zetten maar dat is wel duur.


 
Sypie_Honda 9-6-2009 19:07 Print reply

Posts: 13830
ik span Honda koppen altijd op in het bougie gat.

heb hier een as liggen met M14x1.25 draad. die doe ik in een 4 klauw in een draaibank. klok ik uit. joets die kop er op en draaien maar.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
BenjaminDG 9-6-2009 19:11 Print reply

Posts: 4605
ik heb geen 4-klauwen plaat en was het bougiegat niet uit het midden en onder een hoek?.

Kan het ook op school laten doen maar wil het zelf liever of door mijn vader doen, omdat ik het op school niet door een 16-jarige manneke wil laten doen want de kans is dan groot dat die dat verkeerd doen. En omdat het bijna Juli is hebben de leerkrachten het waarschijnlijk druk met voorbereiden van de GP.

Nog een manier om met een 3-klauwen plaat hem in te spannen?

Die as M14x1.25 kan je die zo kopen of best zelf één draaien op de draaibank?

Groeten,
Benjamin
 
Vlaanderen vrij!
bart de schakelgek 9-6-2009 19:12 Print reply

Posts: 5987
maar hij heeft een (zelfcentrerende) drieklauw, dus gewoon zoon draadstuk inspannen en draaien die hap, vlakken conventioneel gaat trouwens ook heel goed hoor, evt met automatische voeding.

als jij zoon draadstuk niet kunt vinden moet je gewoon een stuk rond 20, 25 of 30 of zo pakken, en dan inderdaad draad gaan snijden. dan heb je een goede mal.

en normaal zitten de bougiegaten bij honda in het midden en gewoon recht hoor

Dit bericht is gewijzigd door bart de schakelgek op 9-6-2009 om 19:15 uur.
 
Limburger
BenjaminDG 9-6-2009 19:15 Print reply

Posts: 4605
vlakken kan ik laten doen op de freesbank maar moet hem ook uitdraaien want die kegel van zo'n 125cc cilinderkop van motoimport trekt op niks.
http://www.motoimpor...en/motorisch/729.JPG

Dus een bougiegat is wel in de midden en niet onder een hoek? ik had het hier ergens gelezen dat het uit de midden was en onder hoek.

Wij hebben vroeger ook al eens geprobeert d.m.w een as met schroefdraad in het bougiegat te draaien en dat werkt niet echt goed.

Ok ga eens proberen met het bougiegat voor uit te draaien en afvlakken op school.

Maar ik ga denk ik ook misschien een 50cc kop pakken en die aanpassen want als ik die 125cc kop uitdraait zal hij volgens mij te weinig compressie hebben en dan moet ik hem vlakken. Daardoor is misschien de afstand tussen zuiger-cilinderkop of zuiger-bougie te klein.

Welke toeren raad jij dan aan sypie?

Benjamin

Dit bericht is gewijzigd door mb1979 op 9-6-2009 om 19:17 uur.

Dit bericht is gewijzigd door mb1979 op 9-6-2009 om 19:24 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Sypie_Honda 9-6-2009 22:14 Print reply

Posts: 13830
ik draai meestal rond de 400 toeren. niet te gek want het is wel onbalans wat je in de bank hebt.

en zeker niet er veel te voor, want anders houd je draad het niet in je kop. en dan krijg je rare klappers.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.

Dit topic is 2163 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved