Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Start-pilote??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 887 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57110 - Start-pilote??
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3270 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

weerstand54321 9-6-2009 17:32 Print reply
Posts: 263
@royal club

ik ken idd niet veel van motoren maar ik start dit topic dus om te weten wat
 
Tommyofzo 9-6-2009 17:32 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markhispania3
[...]


nee.

Wat hebben mensen nou gvd aan zoon antwoord? Mensen vragen hier dingen omdat ze zelf niet weten hoe het in elkaar steekt. Als iedereen dan te beroerd is om een beetje informatie te verstrekken en alleen maar ja of nee zegt op de dingen die de ts 'gokt' heeft dit forum ook geen enkele zin meer of wel?
 
weerstand54321 9-6-2009 17:38 Print reply
Posts: 263
volledig mee akkoord
 
Tommyofzo 9-6-2009 17:42 Print reply

Posts: 6934
Als je hem eenmaal gestart hebt loopt hij daarna dan nog wel goed?
en helpt het om met choke te starten?
 
markhispania3 9-6-2009 17:42 Print reply

Posts: 1971
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tommyofzo
[...]

Wat hebben mensen nou gvd aan zoon antwoord? Mensen vragen hier dingen omdat ze zelf niet weten hoe het in elkaar steekt. Als iedereen dan te beroerd is om een beetje informatie te verstrekken en alleen maar ja of nee zegt op de dingen die de ts 'gokt' heeft dit forum ook geen enkele zin meer of wel?


post aangepast
 
Intenso 9-6-2009 17:45 Print reply

Posts: 2922
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
benzine/lucht mengsel


knul, weet jij wel hoe een verbrandings motor werkt?


soms ben ik het helemaal met je eens en soms vind je reactie's totaal nergens op slaan.

wist jij toen je geboren werd meteen hoe de verbrandingsmotor werkte?
nee dus
deze jongen moet ook alles nog leren en hij probeert er achter te komen door middel van iets te vragen op een forum waar het de bedoeling is om iets te leren en elkaar te helpen maar als iedereen zoals jou zou reageren op elk topic dat hier geopend wordt kunnen ze brommerforum net zo goed plat gooien.

tuurlijk zijn er wel vragen die belaggelijk zijn om te stellen zonder de search te gebruiken dan ben ik het met je eens als je zo reageerd.
maar dat is bij deze jongen dus niet van toepassing.
ook jij had een tijd dat je nog geen eens wist wat een bougie was.
en mischien wist jij hoe het werkte toen je 8 was omdat jij er eerder mee bent begonnen dan de topicstarter.

*amen*

@ts:

de bougie die geeft een vonkje wat ervoor zorgt dat je mengsel (benzine/lucht) tot een ontbranding komt (kleine explosie)

als je mengsel te weinig zuurstof (lucht) bevat dan wil dit moeilijk tot niet verbranden omdat vuur zuurstof nodig is.

afstellen is dan ook je mengsel verhouding goed krijgen.

je mengsel zorgt niet alleen voor de verbranding maar ook voor de koeling en smering van je cilinder en zuiger enzo.
bij te weinig benzine en te veel lucht is je verbranding niet lekker en wordt je cilinder erg heet.
bij te veel benzine en te weinig lucht dan is dat neit schadelijk voor je cilinder en zuiger alleen zal hij moeilijk tot niet starten en zeer slecht lopen.

en startpilot heeft een zeer hoge *verbrandingsfactor* waardoor je verhouding van lucht en benzine niet zoon grote rol speelt waardoor hij beter en sneller zal starten :p

zo werkt het allemaal ongeveer met je mengsel
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
markhispania3 9-6-2009 17:49 Print reply

Posts: 1971
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Intenso
[...]


soms ben ik het helemaal met je eens en soms vind je reactie's totaal nergens op slaan.

wist jij toen je geboren werd meteen hoe de verbrandingsmotor werkte?
nee dus
deze jongen moet ook alles nog leren en hij probeert er achter te komen door middel van iets te vragen op een forum waar het de bedoeling is om iets te leren en elkaar te helpen maar als iedereen zoals jou zou reageren op elk topic dat hier geopend wordt kunnen ze brommerforum net zo goed plat gooien.

tuurlijk zijn er wel vragen die belaggelijk zijn om te stellen zonder de search te gebruiken dan ben ik het met je eens als je zo reageerd.
maar dat is bij deze jongen dus niet van toepassing.
ook jij had een tijd dat je nog geen eens wist wat een bougie was.
en mischien wist jij hoe het werkte toen je 8 was omdat jij er eerder mee bent begonnen dan de topicstarter.

*amen*

@ts:

de bougie die geeft een vonkje wat ervoor zorgt dat je mengsel (benzine/lucht) tot een ontbranding komt (kleine explosie)

als je mengsel te weinig zuurstof (lucht) bevat dan wil dit moeilijk tot niet verbranden omdat vuur zuurstof nodig is.

afstellen is dan ook je mengsel verhouding goed krijgen.

je mengsel zorgt niet alleen voor de verbranding maar ook voor de koeling en smering van je cilinder en zuiger enzo.
bij te weinig benzine en te veel lucht is je verbranding niet lekker en wordt je cilinder erg heet.
bij te veel benzine en te weinig lucht dan is dat neit schadelijk voor je cilinder en zuiger alleen zal hij moeilijk tot niet starten en zeer slecht lopen.

en startpilot heeft een zeer hoge *verbrandingsfactor* waardoor je verhouding van lucht en benzine niet zoon grote rol speelt waardoor hij beter en sneller zal starten :p

zo werkt het allemaal ongeveer met je mengsel


dit ben ik niet met je eens, met een te grote sproeier start een brommer juist makkelijk.

 
Intenso 9-6-2009 17:54 Print reply

Posts: 2922
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markhispania3
[...]


dit ben ik niet met je eens, met een te grote sproeier start een brommer juist makkelijk.



ja bij een paar maten te groot.

maar pak maar eens een Veeeeel te grote sproeier dan verzuipt hij gauw en start hij moeilijk
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
weerstand54321 9-6-2009 18:15 Print reply
Posts: 263
Oké, bedankt voor jullie reacties!
Als hij dan te weinig zuurstof krijgt moet ik hem dan afstellen door aan het vijsje van de carburateur te draaien?
Als ik hem elke keer start met start-pilote, is dit dan gevaarlijk?

Edit: Ja, als hij eenmaal gestart is en ik geef wat gas dan blijft hij draaien.

Dit bericht is gewijzigd door weerstand54321 op 9-6-2009 om 18:18 uur.
 
Intenso 9-6-2009 18:43 Print reply

Posts: 2922
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: weerstand54321
Oké, bedankt voor jullie reacties!
Als hij dan te weinig zuurstof krijgt moet ik hem dan afstellen door aan het vijsje van de carburateur te draaien?
Als ik hem elke keer start met start-pilote, is dit dan gevaarlijk?

Edit: Ja, als hij eenmaal gestart is en ik geef wat gas dan blijft hij draaien.

Dit bericht is gewijzigd door weerstand54321 op 9-6-2009 om 18:18 uur.


dat kan,
maar als hij zoveel te weinig krijgt dat dat niet genoeg is kun je overwegen een kleinere sproeier te plaatsen

ik denk trouwens dat jij beter een grotere sproeier kan nemen
heb je een choke? veranderd er iets als je die open zet?

Dit bericht is gewijzigd door Intenso op 9-6-2009 om 18:44 uur.
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
weerstand54321 9-6-2009 18:50 Print reply
Posts: 263
Dus ik moet proberen om te starten met de choke(de hendel aan de luchfilter??)?
 
Intenso 9-6-2009 18:51 Print reply

Posts: 2922
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: weerstand54321
Dus ik moet proberen om te starten met de choke(de hendel aan de luchfilter??)?


dat is idd een hendeltje alleen ik snap nu even niet welke jij bedoelt?
het hendeltje zit op je carburateur.

wat voor brommer heb je?
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
weerstand54321 9-6-2009 18:52 Print reply
Posts: 263
Euhm het is een grasmaaier :P
Ja, het is het hendeltje aan de carburateur.
 
Intenso 9-6-2009 18:54 Print reply

Posts: 2922
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: weerstand54321
Euhm het is een grasmaaier :P
Ja, het is het hendeltje aan de carburateur.


oh dan het wel een 4 takt zijn.

ja idd dat hendeltje moet je even open zeten en dan proberen te starten
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
weerstand54321 9-6-2009 18:56 Print reply
Posts: 263
Helemaal open of half open of... ????
 

Dit topic is 3270 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved