Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Nsr dip

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1219 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57103 - Nsr dip
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1154 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BIET 9-6-2009 16:53 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rampoon
[...]


daar komt het leuke van het hele verhaal dat heb ik niet gedaan. heb een honda nsr project gekocht op marktplaats waarvan de eigenaar helaas was overleden. hier zat deze cilinder toen bij en hebben hem er toen opgezet en kwamen erachter dat er 3mm miste na wat zoeken bleek dat dat waarschijnlijk met opzet was gedaan om hem op te hogen en zo de timing te verbeteren

wat de timingen nu zijn weet ik eerlijk gezegd niet. ik moet de hele zooi nog een keer opentrekken noteren, maar moet er eerst voorlopig voor zorgen dat ik overga.


Ok, hier was ik al bang voor. Je timingen zijn waarschijnlijk compleet vertyft, 3mm wel erg veel zegmaar. Als je je cil eraf kan trekken en een poortmap kan maken kan ik alles wel ff voor je berekenen.

Zuur van de vorige eigenaar.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
banus19 9-6-2009 17:06 Print reply

Posts: 425
stel dat er teveel is afgehaald, kan die dat bovenop dan weer ophogen? (lijkt me niet :P)
 
Honda's are like: Rawr
dirktimmer 9-6-2009 17:12 Print reply

Posts: 1737
JE compressie is niet hetzelfde, de afstand van bovenkant uitlaatpoort tot kop is veel kleiner (3MM) dus hij bouwt veel minder compressie op
 
Rampoon 9-6-2009 17:18 Print reply

Posts: 108
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
JE compressie is niet hetzelfde, de afstand van bovenkant uitlaatpoort tot kop is veel kleiner (3MM) dus hij bouwt veel minder compressie op


waarvoor denk je dat je een uitlaat hebt die geeft tegendruk waardoor je benzine gassen die door je cilinder je uitlaat in zijn gegaan weer terug je cilinder in worden geperst terwijl je zuiger omhoog gaat met de juiste uitlaat zou ik in theorie meer echte compressie hebben aangezien mijn poorten langer openstaan en er dus meer benzine kan worden terug geperst

of het in de praktijk ook zo werkt ben ik geen deskundige in

Dit bericht is gewijzigd door Rampoon op 9-6-2009 om 17:18 uur.
 
Live and let die
dirktimmer 9-6-2009 17:23 Print reply

Posts: 1737
je zegt het zelf al, met de juiste uitlaat.

laat dus een goede opmaat maken, vertel de maker bij welke toeren hij goed moet zijn, dan kom je er vast wel . resultaat minder hoge toeren of een wat langere slappere powerband dan je nu hebt.
 
banus19 9-6-2009 18:29 Print reply

Posts: 425
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rampoon
[...]


waarvoor denk je dat je een uitlaat hebt die geeft tegendruk waardoor je benzine gassen die door je cilinder je uitlaat in zijn gegaan weer terug je cilinder in worden geperst terwijl je zuiger omhoog gaat met de juiste uitlaat zou ik in theorie meer echte compressie hebben aangezien mijn poorten langer openstaan en er dus meer benzine kan worden terug geperst

of het in de praktijk ook zo werkt ben ik geen deskundige in

Dit bericht is gewijzigd door Rampoon op 9-6-2009 om 17:18 uur.



dan nog heb je meer compressie zonder hem gevlakt + opgehoogd te hebben, voor die 3 mm minder hoogte boven je uitlaatpoort.
 
Honda's are like: Rawr
Rampoon 28-6-2009 15:27 Print reply

Posts: 108
tijdje geleden dat ik met dit probleem aankwam maar er zijn wat updates. heb eindelijk de cilinder erafgetrokken en het boek 2 stroke performance tuning van de heer graham bell gelezen. een stuk wijzer heb ik nu een poortmap gemaakt en me timingen uitgerekend

ik kom nu uit op een uitlaatpoort timing van 190,49
en een spoelpoort timing van 138,11
me squish is 0,8mm max (min weet ik niet)

mijn uitlaatpoort is 32mm breed en 17mm hoog
spoelpoorten zijn 9mm hoog(2 van de 5 zijn maar 8mm hoog)
 
Live and let die

Dit topic is 1154 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved