Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Nsr dip

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1273 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57103 - Nsr dip
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1153 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rampoon 9-6-2009 14:56 Print topicpost

Posts: 108
Hej ik heb een nsr met opgehoogde mallosi 70cc en rij nu met ongeveer 13k toeren. Hij is 3mm opgehoogd, maar voor de rest niks aan gebeurt zelfs geen uitlaatpoort uitgeveild.

Nou heeft hij een zeer grote dip rond 8000-9500 toeren het is zelfs zo erg dat met tegenwind blijft hij hierop hangen en rij ik maar 65 ipv 105. Als ik dan terugschakel en optrek en weer opschakel komt het goed maar wil het eigenlijk er uit hebben.

het gekke is normaal zou hij met dit probleem stotteren en dat betekent dat hij gewoon een te grote sproeier heeft. maar hij stottert helemaal niet, hij heeft gewoon geen vermogen in dat toerenbereik.

waar kan dit aan liggen?

even nog wat over mijn setup (hopelijk helpt het:
-70cc mallosi
-18m keihin
-homoet special uitlaat
-standaard membraam
-standaard luchtfilter
-twv 12-45
 
Live and let die

konterbonker 9-6-2009 15:00 Print reply
Posts: 460
lol, probleem met cdi heb je dus al opgegeven? :P

zover ik weet zijn er verschillende CDI's voor Honda op de markt, misschien had ik wel de ontgrensde cdi en jij de begrensde?
me not know..

maar aan je setup ligt het in iedergeval niet.
misschien aan je carb. afstelling?

kan aanzoveel dingen liggen denk =/
 
Rampoon 9-6-2009 15:03 Print reply

Posts: 108
nee cdi niet opgegeven maar aangezien het alleen in die toeren is en niet hoger kan het geen begrenzer zijn (denk ik) dat zou alleen maar erger moeten worden als je nog hoger komt.

had een lijstje gemaakt met problemen die ik nog had en ben ze nu als ik er niet uitkom 1 voor 1 aant posten

maar is dit misschien typisch een sproeierprobleem zijn (hij kan misschien wat aan de kleine kant zijn) of moet ik naar me naald afstelling kijken
 
Live and let die
banus19 9-6-2009 15:16 Print reply

Posts: 425
dit is denk ik gewoon de standaard dip die iedere brommer heeft met snelle setup's, tenzij je een powerbox op dat punt heb afgesteld.


Ik heb het zelf ook tussen de 4 en 7000 toeren, daar kom ik ook niet echt vooruit, maar jouw cilinder is opgehoogd dus mij lijkt het logisch dat dat punt is opgeschoven
 
Honda's are like: Rawr
Ozz 9-6-2009 15:16 Print reply

Posts: 1259
Ik had ook een dip tussen de 7 en de 8k Was puur afstellen. Heb vanhet weekend afgesteld en merk er vrijwel niks meer van...
 
They Wanna Kill Rock and Roll Because they know it's make us Horny, man!!!!
stephan777 9-6-2009 15:17 Print reply

Posts: 7259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: banus19
dit is denk ik gewoon de standaard dip die iedere brommer heeft met snelle setup's, tenzij je een powerbox op dat punt heb afgesteld.


Ik heb het zelf ook tussen de 4 en 7000 toeren, daar kom ik ook niet echt vooruit, maar jouw cilinder is opgehoogd dus mij lijkt het logisch dat dat punt is opgeschoven



Rot toch op met je powerbox
 
FazuL NSR 9-6-2009 15:23 Print reply

Posts: 2046
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: banus19
dit is denk ik gewoon de standaard dip die iedere brommer heeft met snelle setup's, tenzij je een powerbox op dat punt heb afgesteld.


Ik heb het zelf ook tussen de 4 en 7000 toeren, daar kom ik ook niet echt vooruit, maar jouw cilinder is opgehoogd dus mij lijkt het logisch dat dat punt is opgeschoven

Iedere brommer die jij afstelt misschien.

3mm opgehoogd, wat je squish nu?

Dit bericht is gewijzigd door FazuL NSR op 9-6-2009 om 15:26 uur.
 
Ozz 9-6-2009 15:28 Print reply

Posts: 1259
Je hebt altijd wel een zwakker punt dan over het geheel heen. Maar je mag Absoluut geen kracht plots kwijt zijn.... Of heel erg. Gewoon goed afstellen lijkt mij dus gewoon
 
They Wanna Kill Rock and Roll Because they know it's make us Horny, man!!!!
dirktimmer 9-6-2009 15:35 Print reply

Posts: 1737
proberen de compressie iets hoger te krijgen denk ik, wordt dan ws de kop in de cilinder laten vallen, 3mm is erg veel als je de originele zuiger grbruikt.
 
banus19 9-6-2009 16:35 Print reply

Posts: 425
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
proberen de compressie iets hoger te krijgen denk ik, wordt dan ws de kop in de cilinder laten vallen, 3mm is erg veel als je de originele zuiger grbruikt.


tis 'n 50 kop :P
 
Honda's are like: Rawr
BIET 9-6-2009 16:38 Print reply

Posts: 22355
Kan evt ook de cilinder van boven afdraaien.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: FazuL NSR
[...]

Iedere brommer die jij afstelt misschien.

3mm opgehoogd, wat je squish nu?

Dit bericht is gewijzigd door FazuL NSR op 9-6-2009 om 15:26 uur.

Ja idd, leuk ff die cil 3mm ophogen, maar nu is die hele squis vertyft.



 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Rampoon 9-6-2009 16:39 Print reply

Posts: 108
die 3mm is natuurlijk ook weer van de bovenkant van de cilinder afgeslepen dus me compressie is gewoon nog hetzelde

je squish was dat nou de inlaatpoort tot de cilinder rand of zuigerafstand tot de cilinder rand op hoogste punt

dat laatste is namelijk significant verwaarloosbaar 0,0 zou ik haast zeggen met pakking misschien 1mm
 
Live and let die
BIET 9-6-2009 16:43 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rampoon
die 3mm is natuurlijk ook weer van de bovenkant van de cilinder afgeslepen dus me compressie is gewoon nog hetzelde

je squish was dat nou de inlaatpoort tot de cilinder rand of zuigerafstand tot de cilinder rand op hoogste punt

dat laatste is namelijk significant verwaarloosbaar 0,0 zou ik haast zeggen met pakking misschien 1mm

en dit heb je zomaar gedaan, wat zijn je timingen nu, heb je daar ewl naar gekeken?

die 0.0 is niet erg als er maar squisruimte in de kop zit, bij voorkeur 0.6/0.65 in dit geval.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Thijsje 9-6-2009 16:44 Print reply

Posts: 1687
mag ik vragen waarom ie opgehoogd is?

en ik zou er ff een dag voor uit pakken, hem goed af te stellen.. denk dat t wel scheelt hoor..
veel, heel veel sproeiers halen... succes
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
BIET 9-6-2009 16:45 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
mag ik vragen waarom ie opgehoogd is?

en ik zou er ff een dag voor uit pakken, hem goed af te stellen.. denk dat t wel scheelt hoor..
veel, heel veel sproeiers halen... succes

Logisch toch, om de poorten te verhogen en daarmee als je het goed doet de timingen te verbeteren.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Rampoon 9-6-2009 16:51 Print reply

Posts: 108
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

en dit heb je zomaar gedaan, wat zijn je timingen nu, heb je daar ewl naar gekeken?

die 0.0 is niet erg als er maar squisruimte in de kop zit, bij voorkeur 0.6/0.65 in dit geval.


daar komt het leuke van het hele verhaal dat heb ik niet gedaan. heb een honda nsr project gekocht op marktplaats waarvan de eigenaar helaas was overleden. hier zat deze cilinder toen bij en hebben hem er toen opgezet en kwamen erachter dat er 3mm miste na wat zoeken bleek dat dat waarschijnlijk met opzet was gedaan om hem op te hogen en zo de timing te verbeteren

wat de timingen nu zijn weet ik eerlijk gezegd niet. ik moet de hele zooi nog een keer opentrekken noteren, maar moet er eerst voorlopig voor zorgen dat ik overga.

 
Live and let die

Dit topic is 1153 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved