Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - probleem vlotterkamer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1367 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #57071 - probleem vlotterkamer
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3751 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Robin 1993 7-6-2009 21:04 Print topicpost

Posts: 1234
Ik heb een probleem met mijn scooter, als ik hem start loopt hij 10 seconden goed en dan valt hij uit en komt er benzine uit de carb lopen, dan verzuipt het volgens mij.

Toen zetten ik de schroef open van de overloop bij de carburateur bij het vlotterbakje (vlotterkamer) om te kijken of de scooter zo wel zou blijven lopen , en jahoor hij starten en ik kon er gewoon op rijden allen lekte hij natuurlijk als een mandje omdat ik de schroef van de overloop open had staan zodat de vlotterkamer leegliep maar als ik dus die schroef dichtzet dan verzuipt hij telkens, en ik ga natuurlijk niet met een lekkende carburateur rijden
Wat is hier aan te doen? moet ik een kleinere sproeier kopen of is het iets ander wat ik moet doen
 
!!2 takt!!

jimmy0001 7-6-2009 21:16 Print reply

Posts: 103
heb je je carb eraf gehaald?
of was dit zo ineens?
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 7-6-2009 21:17 Print reply

Posts: 9841
zal wel vuil op je vlotternaald zijn...

 
Too cool for school!
Robin 1993 7-6-2009 21:23 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
zal wel vuil op je vlotternaald zijn...
[/quot e]

ik heb wel de carburateur eraf gehaald maar wat kan het nog meer zijn dan alleen vuil bij vlotternaald?


Dit bericht is gewijzigd door Robin 1993 op 7-6-2009 om 21:23 uur.
 
!!2 takt!!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 7-6-2009 21:26 Print reply

Posts: 9841
kromme vlotter waardoor de naald te laag komt. Krijg je als je er lomp mee doet of als je de carb op zn vlotter neerzet.

 
Too cool for school!
jimmy0001 7-6-2009 21:27 Print reply

Posts: 103
kijk eens of je vlotter terugkeert,
als je er een tikje op geeft,
had dit vorige week ook
had mijn vlotternaald omgekeerd teruggestopt
 
Robin 1993 7-6-2009 21:42 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jimmy0001
kijk eens of je vlotter terugkeert,
als je er een tikje op geeft,
had dit vorige week ook
had mijn vlotternaald omgekeerd teruggestopt


wat bedoel je met terugkeren?

 
!!2 takt!!
jimmy0001 7-6-2009 21:43 Print reply

Posts: 103
als je je vlotter omlaag duwt
komt deze terug naar boven?
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 7-6-2009 21:47 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jimmy0001
als je je vlotter omlaag duwt
komt deze terug naar boven?


dat is wel de ideale manier om de boel krom te krijgen

 
Too cool for school!
Robin 1993 7-6-2009 22:07 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


dat is wel de ideale manier om de boel krom te krijgen





maar wat moet ik nou precies doen om het weer goed te krijgen dan?
 
!!2 takt!!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 7-6-2009 22:30 Print reply

Posts: 9841
eerst carb eraf en kijken of er vuil op je vlotternaald zit. Dan boel weer dichtschroeven, benzine eraan en kijken of het probleem is opgelost.
Zo niet, lipje waar je naald aanhangt iets bijbuigen en weer kijken of het probleem is opgelost... betekent wel dat je je carb een aantal keer open moet halen.

om trouwens te kijken of je vlotternaald wel goed afsluit doe ik altijd in de benzineaanvoer blazen en dan de carb ondersteboven draaien terwijl je blaast. Je merkt dan vanzelf of ie dichtgaat of lucht blijft lekken.

 
Too cool for school!
Robin 1993 9-6-2009 15:01 Print reply

Posts: 1234
kan het niet zo zijn dat mijn choke blijft hangen en dat daarom de vlotterkamer overstroomt?
 
!!2 takt!!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 9-6-2009 15:48 Print reply

Posts: 9841
leg me even uit wat dan het causale verband is...

je vlotternaald hoort je brandstoftoevoer af te sluiten. Ik kan geen enkele mogelijkheid bedenken hoe de choke daar invloed op kan hebben.

Je zou dan bijv. ook de ventieldopjes of je verlichting de schuld kunnen geven.
 
Too cool for school!
Vehikel 9-6-2009 16:39 Print reply

Posts: 2903
Als je de carb op zn kop houdt, staat de vlotter dan een beetje recht?

Ik zou geen schroef in je overloop doen, die overloop is er om je motor te beschermen en hoort dus open blijven.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Martijn II - Forum en Sales Moderator 9-6-2009 16:43 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
Als je de carb op zn kop houdt, staat de vlotter dan een beetje recht?

Ik zou geen schroef in je overloop doen, die overloop is er om je motor te beschermen en hoort dus open blijven.


mee eens. Als je de overloop afdopt loopt het gewoon in je carter. Met een beetje pech krijg je dan een hydrolock en gaan er dingen goed stuk.

 
Too cool for school!
Vehikel 9-6-2009 16:55 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


mee eens. Als je de overloop afdopt loopt het gewoon in je carter. Met een beetje pech krijg je dan een hydrolock en gaan er dingen goed stuk.


Jah het is zo meer een kwestie van een probleem verbergen dan oplossen :p
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...

Dit topic is 3751 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved