Sow, ik heb dus eindelijk de RS opgehaald, ff 7 km van Grijpskerk naar Zuidhorn gereden, niet helemaal volgas (ik wist nl. niet zeker of de carb. goed was afgesteld) en ik denk dat ik al wel op 100 zat op sommige stukken, laag toeren houden in z'n 5 is moeilijk, hij wil alleen maar doortrekken!!!
Er zit dus een blok onder met dezelfde slag als die van een MT/MB blok, (slag 38mm toch?) en de boring v/d cilinder is 49mm, dit is ongeveer 72cc>>> erg leuk materiaal dus.
Maar ja, de koppeling was not working, dus hele blok er onder weg; voorkuip verwijderen, tank eraf, verder het bekende verhaal...
De binnenrotor is idd van HPI, is erg mooi en de cilinder is ook erg mooi, ook best goed afgewerkt voor een cilinder in z'n prijsklasse.
In de cilinder zit een nieuwe ASSO zuiger, in het blok zitten (geloof ik) 4 koppelingsplaten van ADIGE, alleen nu komt het;
De koppeling werkt niet, omdat een punt waar je de veer vastzet op de 'drukplaat' compleet is afgeknapt; mag ik dus een nieuwe voor halen á 30-35 euro...
Daarna moet ik nog veren v/e motor plaatsen, een drukpen maken die de koppeling laat werken (koppelingshevel op blok zit links, koppeling zelf rechts) zodat de koppeling weer werkt.
Daarna moet ik nog tandwielen hebben, een 24mm carb, zuigerveren, pakkingen, een nieuwe kuipruit, HPI lichtspoel etc.
Voor de liefhebbers; een beschrijving v/d cilinder(maten weet ik nog niet, kan ik nog wel posten als daar belang bij is):
1 inlaatpoort,
1 uitlaatpoort (!huge!)
6:n spoelpoorten, met daaronder (aan elke kant 3, en daar dus onder...) een soort 'deuk' waarvan ik het nut niet begrijp.
Zuiger is zelfde als de zuiger die standaard bij de imitatiecilinders zit (2 veren etc.)
Dit samen met twv 14-43 (17" achterwiel met 130 bandje
), HPI, 4 kleps Adige mebraam en 19mm Amal (sproeier 95
en Malossi powerfilter, zo'n rooie) levert een top op van rond de 125/130 en met de 24mm die ik wil (van MT ofsow) en powerbox moet ik toch wel uitkomen op een top van 135 en een aso optrekgebeuren.
Als ik klaar ben, dan wil ik wel ff proberen te sporten met Jan en z'n getunede 98cc Malossi (toch?) om te zien wat 'moderner'
pretspul in staat is i.v.m. het oude(re) vertrouwde Honda pretspul.
De bijna-motor ligt zeer goed op de weg en de voorrem is asociaal powerfull, stoppies zeer goed mogelijk, wheelies no problemo, alleen jammer (en schadelijk) dat er is geden zonder te koppelen.
Een beetje werk, maar ja, ik moet toch wát te doen hebben...
Mocht iemand nog een 24mm voor me hebben (met spruitstuk) dan kan je me mailen op
srwitholt@hotmail.com (ook MSN).