Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Opknappen RS50 blok...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 724 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #5707 - Opknappen RS50 blok...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 837 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Steve_ZHC 5-10-02?02:12 Print topicpost

Posts: 2716
Sow, ik heb dus eindelijk de RS opgehaald, ff 7 km van Grijpskerk naar Zuidhorn gereden, niet helemaal volgas (ik wist nl. niet zeker of de carb. goed was afgesteld) en ik denk dat ik al wel op 100 zat op sommige stukken, laag toeren houden in z'n 5 is moeilijk, hij wil alleen maar doortrekken!!!

Er zit dus een blok onder met dezelfde slag als die van een MT/MB blok, (slag 38mm toch?) en de boring v/d cilinder is 49mm, dit is ongeveer 72cc>>> erg leuk materiaal dus.
Maar ja, de koppeling was not working, dus hele blok er onder weg; voorkuip verwijderen, tank eraf, verder het bekende verhaal...

De binnenrotor is idd van HPI, is erg mooi en de cilinder is ook erg mooi, ook best goed afgewerkt voor een cilinder in z'n prijsklasse.
In de cilinder zit een nieuwe ASSO zuiger, in het blok zitten (geloof ik) 4 koppelingsplaten van ADIGE, alleen nu komt het;
De koppeling werkt niet, omdat een punt waar je de veer vastzet op de 'drukplaat' compleet is afgeknapt; mag ik dus een nieuwe voor halen á 30-35 euro...
Daarna moet ik nog veren v/e motor plaatsen, een drukpen maken die de koppeling laat werken (koppelingshevel op blok zit links, koppeling zelf rechts) zodat de koppeling weer werkt.

Daarna moet ik nog tandwielen hebben, een 24mm carb, zuigerveren, pakkingen, een nieuwe kuipruit, HPI lichtspoel etc.

Voor de liefhebbers; een beschrijving v/d cilinder(maten weet ik nog niet, kan ik nog wel posten als daar belang bij is):
1 inlaatpoort,
1 uitlaatpoort (!huge!)
6:n spoelpoorten, met daaronder (aan elke kant 3, en daar dus onder...) een soort 'deuk' waarvan ik het nut niet begrijp.
Zuiger is zelfde als de zuiger die standaard bij de imitatiecilinders zit (2 veren etc.)

Dit samen met twv 14-43 (17" achterwiel met 130 bandje ), HPI, 4 kleps Adige mebraam en 19mm Amal (sproeier 95 en Malossi powerfilter, zo'n rooie) levert een top op van rond de 125/130 en met de 24mm die ik wil (van MT ofsow) en powerbox moet ik toch wel uitkomen op een top van 135 en een aso optrekgebeuren.

Als ik klaar ben, dan wil ik wel ff proberen te sporten met Jan en z'n getunede 98cc Malossi (toch?) om te zien wat 'moderner' pretspul in staat is i.v.m. het oude(re) vertrouwde Honda pretspul.

De bijna-motor ligt zeer goed op de weg en de voorrem is asociaal powerfull, stoppies zeer goed mogelijk, wheelies no problemo, alleen jammer (en schadelijk) dat er is geden zonder te koppelen.

Een beetje werk, maar ja, ik moet toch wát te doen hebben...

Mocht iemand nog een 24mm voor me hebben (met spruitstuk) dan kan je me mailen op srwitholt@hotmail.com (ook MSN).
 

wipe-out 5-10-02?10:31 Print reply

Posts: 7672
Quote:
Er zit dus een blok onder met dezelfde slag als die van een MT/MB blok, (slag 38mm toch?) en de boring v/d cilinder is 49mm, dit is ongeveer 72cc>>>


slag van een mb/mt 50 blok is 41,4mm
en de inhoud van je cil. is dus 71,66cc
 
suzukiTS 5-10-02?11:21 Print reply
Posts: 165
top van 135 zal je denk ik niet halen (in echte km/s) michiel heeft rs met 70 polini w poorter en polini uitlaat wat de perfecte combinatie is voor rs en d8 ook een 24mm? dat weet ik niet zeker maar die rijd 120.
 
Pingu 5-10-02?13:56 Print reply
Posts: 1842
Quote:
levert een top op van rond de 125/130 en met de 24mm die ik wil (van MT ofsow) en powerbox moet ik toch wel uitkomen op een top van 135 en een aso optrekgebeuren.

met powerbox 5 km erbij.... en reken echt maar niet op die top hoor
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Blorn 5-10-02?15:52 Print reply

Posts: 13825
laatste km's zijn et moeilijkst he
 
Sneks 5-10-02?17:30 Print reply
Posts: 2499
Ik zou eens beginnen met een sigma digitaal fietstellertje aan te schaffen.

En euhm, cilinder voor rs met boring 49mm? Er zijn alleen maar cilinders te koop met boring 47 en 48mm.

Quote:
Zuiger is zelfde als de zuiger die standaard bij de imitatiecilinders zit (2 veren etc.)


Quote:
In de cilinder zit een nieuwe ASSO zuiger


Een assozuiger lijkt totaal niet op een imi zuiger...


Wat is het voor cilinder, een top performence/dr gietijzeren cilinder (welke idd gewoon 6 spoelpoorten + ovale uitlaat heeft?), of een allu cilinder?

Maar succes met je aankoop, let op met de hpi, dat deze op de juiste voorontsteking staat
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Nasic 5-10-02?19:13 Print reply
Posts: 890
ten eerste kun je die koppelingsdeksel zelf eenvoudig repareren door er een verzinkte bout van de achterkant in te draaien.

je slag is 39mm

je cilinder (als die van gietijzer is) lijkt veel op een top performances.

en zet die 135 maar uit je hoofd. de ongetunede snelheden liggen vaak op maximaal 120 digitaal.

ohjah, heb je nog vragen over alles van een rs, vraag vrijblijvend aan me @ msn: nasic_aprilia_rs50@hotmail.com

[This message is edited by Nasic Siwarn 'Rie-eg-goe' on 5-10-02 19:17]
 
Ducati 900SS
Saknet 5-10-02?20:13 Print reply

Posts: 10355
hmm ik heb wel eens eerder zon soort deuk gezien in een kreidler 70cc amateurgetjoende cilinder, ding boekte ongeveer 125km/u
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Martijn 5-10-02?22:36 Print reply
Posts: 10000
misschien krijg je dan meer onderdruk in je cilinder en zuigt ie beter het mengsel uit het carter of meer mengsel ofzo??
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Steve_ZHC 6-10-02?02:39 Print reply

Posts: 2716
-----------
Euhm, cilinder voor rs met boring 49mm? Er zijn alleen maar cilinders te koop met boring 47 en 48mm.
***
nou, ik heb toch ?cht een paar keer 49mm gemeten met een schuifmaat, een andere schuifmaat, een liniaal en een geodriehoek.
misschien gehoond ofsow...
-------------
NEXT
-------------
Quote:
Zuiger is zelfde als de zuiger die standaard bij de imitatiecilinders zit (2 veren etc.)


Quote:
In de cilinder zit een nieuwe ASSO zuiger


Een assozuiger lijkt totaal niet op een imi zuiger...
***
de maten zijn misschien anders, en de afwerking 10x beter, maar toch ?cht hetzelfde model.
aan de binnenkant staat 'ASSO W', op de bovenkant een driehoek in de richting v/d uitlaatpoort en er zitten een soort horizontale 'ribbels' op de zijkant.
2 zuigerveren, in de zuigerhemden zitten geen gaten o.i.d. dus ook geen half maantje aan de inlaatkant eruit...
-----------
NEXT
-----------
Wat is het voor cilinder, een top performence/dr gietijzeren cilinder (welke idd gewoon 6 spoelpoorten + ovale uitlaat heeft?), of een allu cilinder?
***
Een donker gekleurde cilinder (niet zwart, meer donkerrood of roodbruin) zonder merktekens, maar op de site van Top Performances heb ik de cilinder gevonden ( [URL[t]]http://www.topperformances.com/ing/catC.htm[/t]hier staat mijn cilinder[/URL] ) en daarmee dus ook het bewijs dat ik niet lul met me 49mm.
----------------
NEXT
----------------
Maar succes met je aankoop, let op met de hpi, dat deze op de juiste voorontsteking staat
***
dank je wel!!
ik ben er erg trots op en sorry als deze reply een beetje klote/betweterig overkomt, zodra ik de dikste problemen gehad heb kraak ik hem zelf ook wel weer af (net als die stinkende slome schijt MT van me die er gewoon uit wordt gereden door een MT met 50 snel imi met verder origineel-onbegrensde set-up met luhao 50 bocht) omdat ik er dan weer strontje zat van ben.
Binnenkort ff koppeling fixen, nieuwe zuigme-veren en licht aansluiten.
Van daaruit zien we wel weer verder (h?, steeds meer eetjes (zelfs de smilie))
 
Sneks 6-10-02?13:51 Print reply
Posts: 2499
ok, heb er maar veel plezier mee, daar gaat het iig om, zorg dat hij vet gaat

[This message is edited by Hans F. on 6-10-02 13:54]
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Nasic 6-10-02?16:46 Print reply
Posts: 890
Quote:
Wat is het voor cilinder, een top performence/dr gietijzeren cilinder (welke idd gewoon 6 spoelpoorten + ovale uitlaat heeft?), of een allu cilinder?
***
Een donker gekleurde cilinder (niet zwart, meer donkerrood of roodbruin) zonder merktekens, maar op de site van Top Performances heb ik de cilinder gevonden ( hier staat mijn cilinder ) en daarmee dus ook het bewijs dat ik niet lul met me 49mm.



mag ik je dan feliciteren dat je een top performances 80cc RACE op je rsje hebt liggen.
je echte cc's zijn trouwens 73.5cc. deze cilinder zijn zoals je al zei goed afgewerkt, van een goeie kwaliteit gietijzer, en gaan best lang mee. ze zijn ook best snel. 120 echte km/u zul je ermee gaan halen. praat niet over snelheden als 130 ofzow, die haal je alleen getuned.

 
Ducati 900SS
Steve_ZHC 6-10-02?23:11 Print reply

Posts: 2716
Ach ja, er werd gesproken over 130, ik zal nog wel es een kameraad achter me aan laten rijden op de grote weg, ff checken wat ik nou ?cht boek...


 

Dit topic is 837 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved