Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - sleutelen derbi GPR

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1081 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57065 - sleutelen derbi GPR
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2170 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

derbigprkay 7-6-2009 16:42 Print topicpost
Posts: 284
Ik heb vandaag dus de hele middag gesleuteld aan mijn GPR maar ben op een aantal dingen gestuit.
Wat me zowiezo op viel is dat als ik mijn luchtfilter eraf wil halen, ik bijna de hele brommer uit elkaar moet halen?
Beetje irritant... Heb alles er net af wil het gaan regenen dus heb ik de carburateur er nog niet af.
Ten tweede wou ik de uitlaat eraf halen maar dat lukte niet, het ene boutje ging er gemakkelijk uit maar de tweede lukt niet omdat ik met mijn dopsleutel niet paste met de bocht. Ook niet met verlengstuk. En met een gewone imbus sleutel lukte het niet omdat ik met het kleine stuk te weinig kracht kon zetten en met het grote stuk wederom geen ruimte had ivm de bocht.
Hoe lossen jullie dit op?
 

YZ50crosser 7-6-2009 16:46 Print reply

Posts: 2241
dat eerste is niets aan te doen

dat 2e snap ik niet helemaal maa misschien moet je eens proberen met een knikstukje ertussen
 
www.bxteamlg.tk
derbigprkay 7-6-2009 17:04 Print reply
Posts: 284
knikstukje is gewoon een verlengstukje dat in een hoek van 90 graden staat?
Dat zit namelijk niet in mijn doppenset, maar zal wel een paar euro kosten en dat zal ik dan idd even halen bij de karwei morgen.
 
Freddy-fish 7-6-2009 17:08 Print reply

Posts: 2129
kheb met alle twee nog nooit egt gezeten hoor, maar ik heb dan een tzr he, en ik haal uitlaat altijd los bij de cilinder, stik makkelijk, bij mij is luchtfilter eraf hale ff de tank eraf, zijn ook 3 boute en 2 schroeve ofzo
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
MarTijn tzr 7-6-2009 17:53 Print reply

Posts: 6970
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fedor-tzr
kheb met alle twee nog nooit egt gezeten hoor, maar ik heb dan een tzr he, en ik haal uitlaat altijd los bij de cilinder, stik makkelijk, bij mij is luchtfilter eraf hale ff de tank eraf, zijn ook 3 boute en 2 schroeve ofzo


ja bij tzr jah

wtf heeft hij daarnou weer aan

tzr heeft ook geen uitlaat die onder het achterzitje zit
 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
derbigprkay 7-6-2009 18:32 Print reply
Posts: 284
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fedor-tzr
kheb met alle twee nog nooit egt gezeten hoor, maar ik heb dan een tzr he, en ik haal uitlaat altijd los bij de cilinder, stik makkelijk, bij mij is luchtfilter eraf hale ff de tank eraf, zijn ook 3 boute en 2 schroeve ofzo


bedankt dat je me even verteld hoe geweldig een tzr wel niet is!


Misschien handig als een andere gpr eigenaar hier reageerd om te vertellen hoe hij het doet.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 7-6-2009 18:39 Print reply

Posts: 10560
dit is een kniestuk:

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Derbi GPR Roy 7-6-2009 19:10 Print reply

Posts: 708
probleem 1 weet ik niet. probleem 2 kun je gewoon zoals je beschrijft met de imbus doen. op die manier waarop je verteld dat je te weinig kracht kunt zetten door het te kleine stukje zeg maar.

maar op dat kleine stukje kun je gewoon een steek/ringsleutel zetten met de ringkant. hierdoor kun je extra kracht zetten.
 
Ryon 7-6-2009 20:14 Print reply

Posts: 950
edit: laat maar, had de vorige post niet gezien.

Dit bericht is gewijzigd door Ryon op 7-6-2009 om 20:15 uur.
 
Høken is normaal
Freddy-fish 7-6-2009 22:41 Print reply

Posts: 2129
sorryy xD ik ben gwn blij met m'n tzr maar als jij je tank eraf haalt kun je tog ook gwn bij je lucht filter enzow?
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
mikeo26 7-6-2009 22:57 Print reply

Posts: 664
Ja luchtfilter zal toch niet zoveel werk zijn.

kappen los, tank eraf en voila?
 
Nu bezig met mh ryz projectje:P
Tombrom 7-6-2009 23:14 Print reply

Posts: 15925
ja en weet je hoeveel werk dat is bij een gpr?
 
Henk-88 8-6-2009 4:20 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbigprkay
En met een gewone imbus sleutel lukte het niet omdat ik met het kleine stuk te weinig kracht kon zetten en met het grote stuk wederom geen ruimte had ivm de bocht.
Hoe lossen jullie dit op?



Tang op de inbus.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
martijne.c 8-6-2009 14:36 Print reply

Posts: 251
Die uitlaat kun je wel makkelijk loskrijgen hoor. Gewoon met een steeksleutel en dan met het ronde stukje. Ik weet niet waarom je het luchtfilter eruit wil halen maar je kan hem er natuurlijk ook kapot breken anders zul je bijna de hele brommer uitmekaar moeten halen. En watvoor meerwaarde heeft het om het hele luchtfilter eruit te halen?
 
R.I.P Derbi ik mis je:(
derbigprkay 8-6-2009 16:40 Print reply
Posts: 284
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: martijne.c
Die uitlaat kun je wel makkelijk loskrijgen hoor. Gewoon met een steeksleutel en dan met het ronde stukje. Ik weet niet waarom je het luchtfilter eruit wil halen maar je kan hem er natuurlijk ook kapot breken anders zul je bijna de hele brommer uitmekaar moeten halen. En watvoor meerwaarde heeft het om het hele luchtfilter eruit te halen?


Luchtfilter moest eruit om bij de carburateur te komen (afstellen) en nee ik ga hem niet kapot maken, beetje zonde..

Heb nu gelukkig wel me uitlaat eraf, maar kwam erachter dat er geen ring ofzo meer in zat.
Toch loopt de brommer met véél moeite net 80kmpu
Hoe kan dat?
Wel zit er als het waren aan mijn bocht een soort 2e pijpje die aan het einde dicht is.
Helpt het nou wel of niet in topsnelheid als ik deze eraf haal en de uitlaat weer dichtlas??

 
Malaguti RST 8-6-2009 16:47 Print reply

Posts: 1668
je hebt ook inbussleutels in een S vorm misschien zo die wel handiger er bij kunnen
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\

Dit topic is 2170 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved