Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - begrenzer jawholl !!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 725 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #5706 - begrenzer jawholl !!
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1399 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Zoetahmeerdah [Marcel] 5-10-02?00:41 Print topicpost

Posts: 5996
jaawel ik heb der weer 1 ontworpen.

verklaring:
je wisseld bijvoorbeeld in plaats van 2, 4 draden om weet ik veel, in ieder geval zodat je brommer niet meer loopt. die draden die je omwisseld in het stekkertje van je draadboom moet je dus goed ondhouden!!! schrijf ze desnoots op anders v ergeet je het weer doh.. nu ga je een verlengstukje maken. in dat stukje wissel jij je draden om die je net verwisseld heb, probeer jij je brommer nu nog maar eens te starten zonder jou zelf gemaakte(code)verlengstukje!!

werking:
jij word meegenomen naar de rollerbank, jij trekt je cdi eraf met verloopje en ze nemen je brommer in beslag, ze zien dat er een cdi mist, proppen er een cdi in (stel dat ze zo ver gaan) en hij loopt nog steeds niet, nou hun vinden echt nooit dat jij 2 draadjes omgewisseld heb in dat stekkertje want er zitten geen kleuraanwijzingen op je cdi!! nooit van ze leven dat ze jou brommer aankrijgen, ja ze moeten een nieuwe draadboom erop frutselen. dus je krijgt je brommer terug, met dat ze het niet hebben kunnen vinde waarom hij het niet deed, taadaa
 
ik haat mensen

Neonlampje 5-10-02?00:59 Print reply

Posts: 14825
voglens mij verwisselen ze bij een technisch onderzoek echt niet je cdi! dan kijken ze alleen of je een andere setup hebt dan toegestaan...

Maaruh tis opzich wel een id.. dan moet je eventueel een eigen cdi maken dus met zo'nv erloop stekkertje heel simpel (maargoed zie je cdi maar eens ongezien uit je brommer te trekken.. en ze gaan dan zeker hem aan een technisch onderzoek onderwerpen...


Over de Cdi en begrenzer gesproken, ik heb het id om een cdi-simulatie-programma te gaan schrijven, door via een simpel printje en een stekkertje deze op je brommer aan te sluiten en in het programma een ontstekings-curve aan te duiden dat deze je verlating's-tijdestip verandert.. is in principe een heel makkelijk programma, en de snelheid van de pc zal ruim voldoende zijn naar mijn inschatting, als ik dat programma kan verkleinen later en in een pic kan schrijven zou ook via een losse schakelaar (eventueel magneetschakelaar) hij van programma kunnen overschakelen en b.v begrenzen) gewoon ff n wild id waar ik al paar maand mee loop
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 5-10-02?09:53 Print reply

Posts: 5996
ut probleem is. als je zo'n brute setup heb (zoals mij) ghehe nee hoor, maar dan horen ze meestal toch wel dat hij vet opgevoerd is. als zij een carbateur van 2 vuisten groot onder je brommer zien zitten en hij loopt 60...

dus of je dan een normale begrenzer heb en ze nemen hem mee voor technische dienst..ik dnek dat je met dat trukje van mij een heel end komt.
t zal uitwijzen in de practijk
 
ik haat mensen
jhillen 5-10-02?09:54 Print reply
Posts: 622
is wel leuk idee marcel, MAAR...
Hij wordt dus meegenomen voor technisch onderzoek, en dat kan 4 weken duren, dus dan zit je zowieso 4 weken zonder je brommer, ik denk dat het nog altijd beter is als je een begrenzer maakt die gewoon begrenst...

Dus dat ie nog wel gewoon start, maar niet meer volop toeren kan maken... Net als die begrenzer van Neonlampje, met dat magneet schakelaartje. Dat vind ik egt een goede begrenzer, zo 1 ga ik er ook maken.

En jongens, als je dus een begrenzer hebt, stel hem dan niet precies af op 45 km/h !! dat valt zo erg op !! zeker bij een schakel, en nu zijn er natuurlijk wel mensen die dat wel zo hebben gedaan en die er gewoon mee weg zijn gekomen, maar dat komt egt niet zo vaak voor hoor !

Ik zou gewoon je brommer 65 EGTE kilometers p/h laten rijden, en dan gewoon erbij zeggen dat je bv. alleen een powerfilter hebt en een andere uitlaat...

Dan geloven ze je in ieder geval !

[This message is edited by jurriën Hillen on 5-10-02 10:00]
 
SM Stunt Bike
Zoetahmeerdah [Marcel] 5-10-02?10:03 Print reply

Posts: 5996
Quote:
Originally posted by: jurri?n?Hillen

is wel leuk idee marcel, MAAR...
Hij wordt dus meegenomen voor technisch onderzoek, en dat kan 4 weken duren, dus dan zit je zowieso 4 weken zonder je brommer, ik denk dat het nog altijd beter is als je een begrenzer maakt die gewoon begrenst...

Dus dat ie nog wel gewoon start, maar niet meer volop toeren kan maken... Net als die begrenzer van Neonlampje, met dat magneet schakelaartje. Dat vind ik egt een goede begrenzer, zo 1 ga ik er ook maken.

En jongens, als je dus een begrenzer hebt, stel hem dan niet precies af op 45 km/h !! dat valt zo erg op !! zeker bij een schakel, en nu zijn er natuurlijk wel mensen die dat wel zo hebben gedaan en die er gewoon mee weg zijn gekomen, maar dat komt egt niet zo vaak voor hoor !

Ik zou gewoon je brommer 65 EGTE kilometers p/h laten rijden, en dan gewoon erbij zeggen dat je bv. alleen een powerfilter hebt en een andere uitlaat...

Dan geloven ze je in ieder geval !

[This message is edited by jurri?n Hillen on 5-10-02 10:00]


las, heb jij wel eens een 125cc met 28mm carb die 160 rijd begrensd op 60km/u? dan lijkt het net een 4 takt. hij prutteld stationar 60 in ze 4e versnelling ofzo. dus dan moet je wat anders verzinnen...en een boete voor een begrenzer licht hoog als ze je er mee pakken hou daar rekening mee.
 
ik haat mensen
jhillen 5-10-02?10:08 Print reply
Posts: 622
ja da's waar, maar stel hem dan af op 80 km/h, krijg je een hoge boete maarja, dan hou je wel je brommer... en de boete die ze je geven als ze een begrenzer vinden is nog VEEL hoger !
 
SM Stunt Bike
Zoetahmeerdah [Marcel] 5-10-02?10:10 Print reply

Posts: 5996
Quote:
Originally posted by: jurri?n?Hillen

ja da's waar, maar stel hem dan af op 80 km/h, krijg je een hoge boete maarja, dan hou je wel je brommer... en de boete die ze je geven als ze een begrenzer vinden is nog VEEL hoger !


80 is de maximale snelheid die je mag hebben. (2kw)
>75 is 650 piek boete kan ik em herinneren, ik ben die tabel kwijt
 
ik haat mensen
jhillen 5-10-02?10:50 Print reply
Posts: 622
daar moet je egt niet op letten, en ze meten het vermogen en niet de snelheid... en die hebben helemaal nix met mekaar te maken gewoon !! er klopt nix van hun conclusies, en als je 2 Kw heb, is dat helemaal niet altijd 80 km/h !!

Enne, die boetes die je ken krijgen, zijn ALTIJD veel lager dan de maximumboete !!
 
SM Stunt Bike
Blukaap 5-10-02?12:41 Print reply

Posts: 10006
Ze meten geeeen vermogen, ze meten snelheid.
 
Bastila is lief
wipe-out 5-10-02?13:38 Print reply

Posts: 7672
ze meten idd snelheid, maar de snelheidsmeter heeft een vermogen tellerplaatje erachter zitten, en dat zogenaamde vermogen rekenen ze om naar snelheid.

voorbeeld:

ze meten vermogen, maar elke als je overschakeld met een schakelbrommer, gaat de meter steeds verder omhoog. maar het enige wat verandert is de overbrenging, het vermogen van de motor blijft continu hetzelfde, dus zou de meter eigenlijk in elke versnelling tussen hetzelfde minimum en maximum blijven op de teller (dus in de 1e versnelling gaat de meter van de 0 kw naar de 1kw, in de tweede versnelling ook, en in de rest van de versnellingen ook).
 
Hier_ben_ik - Administrator 5-10-02?15:13 Print reply

Posts: 8499
voor ons profielwerkstuk gaan we een rollerbank als testbank gebruiken en wel met setup:

50cc ori
12/18keihin
oribocht/promabocht

en dan de verschillen opschrijven enzoow..

en dan zal ik die woute is gelijk ook ff uitleggen dat hun rollerbank niet klopt.
 
Members zijn vervelend :-|
Schuimpie 5-10-02?17:13 Print reply
Posts: 376
goed plan hou ons ff op de hoogte
 
Don't be drunk and drive... if you can be stoned and fly...
Martijn 5-10-02?18:26 Print reply
Posts: 10000
hmmm de politie hierzo heeft verteld dat als ze denken dat je een begrenzer hebt...je moet zeggen waar ie zit...dan doen ze niet moeilijk...maar als je moeilijk gaat doen dan nemen ze em in beslag, moet je voorkomen, krijg je sowieso 200 eypo boete..en je brommer niet meer terug...

dus beter geen begrenzer...

en trouwens...ze nemen je brommer toch wel in beslag als je je cdi eraf trekt.. das ook belemmering van politieonderzoek...en dan trekken ze je cil eraf...(ze gaan em echt niet proberen lopend te krijgen om em op een rollerbank te zetten...dat is geen technisch onderzoek) maar ze trekken je cil enzo eraf...chekken je carb...nou...dan ben je gewoon de sjaak met je 125cc...

beter geen begrenzer erop...en in jouw geval...elcootje proberen...ofzo..of idd..een goei begrenzer...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Zoetahmeerdah [Marcel] 5-10-02?19:56 Print reply

Posts: 5996
Quote:
Originally posted by: Martijn Ts?...

hmmm de politie hierzo heeft verteld dat als ze denken dat je een begrenzer hebt...je moet zeggen waar ie zit...dan doen ze niet moeilijk...maar als je moeilijk gaat doen dan nemen ze em in beslag, moet je voorkomen, krijg je sowieso 200 eypo boete..en je brommer niet meer terug...

dus beter geen begrenzer...

en trouwens...ze nemen je brommer toch wel in beslag als je je cdi eraf trekt.. das ook belemmering van politieonderzoek...en dan trekken ze je cil eraf...(ze gaan em echt niet proberen lopend te krijgen om em op een rollerbank te zetten...dat is geen technisch onderzoek) maar ze trekken je cil enzo eraf...chekken je carb...nou...dan ben je gewoon de sjaak met je 125cc...

beter geen begrenzer erop...en in jouw geval...elcootje proberen...ofzo..of idd..een goei begrenzer...


wat is dan een goeie begrenzer? elc?'z zuigen
 
ik haat mensen
SIWWN 5-10-02?20:20 Print reply
Posts: 7079
brommerke orgineel houden/maken valse lucht laten happen weet ik veel wat.. of sproeier 1000 erin
 
Blukaap 5-10-02?20:32 Print reply

Posts: 10006
Toerenbegrenzer icm automatisch slippende koppeling.
Dus gewoon 9000 toeren en 60 rijden.
 
Bastila is lief

Dit topic is 1399 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved