Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - NSR gaar

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 678 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #57059 - NSR gaar
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1711 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Voetentje 7-6-2009 13:18 Print topicpost

Posts: 2356
Hoi,

Gister was ik even aan het praten met mijn vrienden en mn brommer liep hoogstens 2 minuten stationair toen opeens ik een best wel luide tik hoorde en hij uitviel. Ik wou hem dus weer aankrijgen maar kikken lukte niet verder was de compressie ook stukken minder. Uiteindelijk aan gerent maar dan moest ik ook blijven rijden anders viel hij meteen weer uit. Ook zodra ik de koppeling in kneep dan viel hij abnormaal snel terug in zijn toeren en ik moest gas bij blijven geven. Voorheen reed ik 65km en nu haalde ik na heel lang de 50 hooguit. Hij lekte ook vloeistof blok olie of KVS, het was donker dus kon niet zien welke van de 2.

Mijn setup:
50cc GJOL
12 mm Keihin ori
12 mm spruitstuk
Proma uitlaatje
TNT Powerfiltertje

Nou is het niet zo'n heel erg probleem als hij een vastloper/warmloper heeft gehad want heb hier toch nog een GE2 liggen die erop kan over een weekje of 2/3.

Maar is het mogelijk dat het een andere oorzaak heeft?

 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse

appie_1988 7-6-2009 13:24 Print reply

Posts: 322
haal je cilnder er es af

kan ook zijn dat je pakking lek is en dus koelvloestof lekt,
daardoor warmloper krijgt doordat je stil staat en geen rijwind krijg, dat verklaard ook de minder compressie.

cilnder honen nieuwe zuiger en pakkingen werkt dan ook wel.
als dat probleem is

suc

 
Voetentje 7-6-2009 13:32 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: appie_1988
haal je cilnder er es af

kan ook zijn dat je pakking lek is en dus koelvloestof lekt,
daardoor warmloper krijgt doordat je stil staat en geen rijwind krijg, dat verklaard ook de minder compressie.

cilnder honen nieuwe zuiger en pakkingen werkt dan ook wel.
als dat probleem is

suc



Ik krijg morgen pas mn brommer weer thuis dus cilinder eraf halen kan dan pas.

Ik zat zelf ook te denken aan een lekke koppakking dat verklaart indd de KVS en minder compressie.

Een warmloper lijkt me sterk want het is LC en hij was koud toen ik hem starten.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
rik hulkenberg 7-6-2009 14:04 Print reply

Posts: 10029
mischien is gewoon je koppaking ertussen uitgeknald
een warmloper bij stationair lopen lijkt me wel heel vreemd
 
Voetentje 7-6-2009 14:07 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
mischien is gewoon je koppaking ertussen uitgeknald
een warmloper bij stationair lopen lijkt me wel heel vreemd



Ik hoop het ook dat het gewoon mn koppakking is en verder niets
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
flip_nsr_80cc 16-6-2009 23:59 Print reply

Posts: 597
klinkt als zuigerveere die in 5 stukken ligge

als je je uitlaat er af hebt en je ramelt er mee heb je kan s dat ze daar in ligge :P
 
i cant spel, dus zeur niet
Micha.L 23-6-2009 11:45 Print reply

Posts: 535
De symptomen duiden inderdaad sterk in de richting van zuigerveren die kapot zijn gesprongen op de een of andere onverklaarbare manier..
Ik heb precies hetzelfde eens gehad met een Gilera DNA, ook al is dat geen schakel, hetzelfde principe.
Stond stationair te draaien, wachtende op een vriend in de winkel, toen opeens de motor uitviel met een soort van getik, 2 of 3 x die tikjes. Kicken lukte me niet meer en aanlopen duurde 100000 km ofzo, extreem slechte gasreactie, allemaal prut uit de uitlaat, erg slecht optrekken, top was met 20 km gedaald..
Thuis gekomen blok uit elkaar gehaald en gezien dat de zuigerveer nog half op de zuiger zat, dat een andere deeltje ernstige schade aan de wand had toegebracht en dat het laatste deeltje ergens bij mijn uitlaatbocht vasthing..

Cilinder heb ik weg kunnen gooien, was weinig aan te doen.

Maar goed, om het lange verhaal kort te maken : check je zuigerveer(en) ook even als je bezig bent
 
Kurzel 23-6-2009 12:01 Print reply

Posts: 2369
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Micha.L
De symptomen duiden inderdaad sterk in de richting van zuigerveren die kapot zijn gesprongen op de een of andere onverklaarbare manier..
Ik heb precies hetzelfde eens gehad met een Gilera DNA, ook al is dat geen schakel, hetzelfde principe.
Stond stationair te draaien, wachtende op een vriend in de winkel, toen opeens de motor uitviel met een soort van getik, 2 of 3 x die tikjes. Kicken lukte me niet meer en aanlopen duurde 100000 km ofzo, extreem slechte gasreactie, allemaal prut uit de uitlaat, erg slecht optrekken, top was met 20 km gedaald..
Thuis gekomen blok uit elkaar gehaald en gezien dat de zuigerveer nog half op de zuiger zat, dat een andere deeltje ernstige schade aan de wand had toegebracht en dat het laatste deeltje ergens bij mijn uitlaatbocht vasthing..

Cilinder heb ik weg kunnen gooien, was weinig aan te doen.

Maar goed, om het lange verhaal kort te maken : check je zuigerveer(en) ook even als je bezig bent

Het klinkt allemaal heel leuk wat je zegt, en het zou idd aan zn zuigerveren kunnen liggen.
Maar dat jij een DNA aan kan lopen vind ik heel knap, dat is namelijk een "variabele overbrenging met v-snaar", (dus een sk0et4h-blok,) en die kan je niet aanlopen...
 
][ Yamaha YZF R6 ][ Mazda 323Coupé ][
Micha.L 23-6-2009 12:39 Print reply

Posts: 535
hmm klinkt inderdaad erg begaaid als het een originele DNA betrof, heb de brommer van een vriend gekocht en die had er een ander blok onder gelegd, vraag me niet wat, maar het was dus een DNA frame met een onbekend blok dat je kon aanlopen Het enige wat ik er wel van weet is dat het geen scooterblok was, maar een gewoon brommerblok
Voor de rest was het ding ook redelijk beun, maar het reed meestal wel.

Dit bericht is gewijzigd door Micha.L op 23-6-2009 om 12:40 uur.
 
Voetentje 23-6-2009 12:50 Print reply

Posts: 2356
Voor foto's van de zuiger en cil. kijk maar bij mn opnknap project.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
Kurzel 23-6-2009 13:37 Print reply

Posts: 2369
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Voetentje
Voor foto's van de zuiger en cil. kijk maar bij mn opnknap project.

zou zo niet durven zeggen hoe het komt dattie zo verkracht is... zaten allebei je circlipjes er nog in?


 
][ Yamaha YZF R6 ][ Mazda 323Coupé ][
Voetentje 23-6-2009 14:14 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kurzel
[...]

zou zo niet durven zeggen hoe het komt dattie zo verkracht is... zaten allebei je circlipjes er nog in?
afbeelding
afbeelding


Zaten er allebei nog in.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
Thijsje 23-6-2009 14:25 Print reply

Posts: 1687
hoe zijn de zuigerslotjes?
die willen wel eens loslaten, gat de zuigerveren draaien, hapt in je uitlaatpoort, of andere poort..

en doordag je verder bent gaan rijden, zijn alle kleine stukjes zuigerveer tussen de zuiger en cilinder gekomen..
met gevolgen van dien

vermoed ik... nameljik zelf paar keer met mb gehad
zijn de zuigerveerslotjes nog aanwezig in de zuiger?


Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 23-6-2009 om 15:06 uur.
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Voetentje 23-6-2009 14:46 Print reply

Posts: 2356
Het rare was dat de zuiger veren nog op hun plek zaten, welliswaar gebroken.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse

Dit topic is 1711 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved