Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #57059 - NSR gaar
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 1729 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
appie_1988 |
7-6-2009 13:24 |
Posts: 322 |
haal je cilnder er es af
kan ook zijn dat je pakking lek is en dus koelvloestof lekt,
daardoor warmloper krijgt doordat je stil staat en geen rijwind krijg, dat verklaard ook de minder compressie.
cilnder honen nieuwe zuiger en pakkingen werkt dan ook wel.
als dat probleem is
suc
|
|
|
|
Voetentje |
7-6-2009 13:32 |
Posts: 2356 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: appie_1988
haal je cilnder er es af
kan ook zijn dat je pakking lek is en dus koelvloestof lekt,
daardoor warmloper krijgt doordat je stil staat en geen rijwind krijg, dat verklaard ook de minder compressie.
cilnder honen nieuwe zuiger en pakkingen werkt dan ook wel.
als dat probleem is
suc
Ik krijg morgen pas mn brommer weer thuis dus cilinder eraf halen kan dan pas.
Ik zat zelf ook te denken aan een lekke koppakking dat verklaart indd de KVS en minder compressie.
Een warmloper lijkt me sterk want het is LC en hij was koud toen ik hem starten.
|
|
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse |
|
rik hulkenberg |
7-6-2009 14:04 |
Posts: 10029 |
mischien is gewoon je koppaking ertussen uitgeknald
een warmloper bij stationair lopen lijkt me wel heel vreemd
|
|
|
|
Voetentje |
7-6-2009 14:07 |
Posts: 2356 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
mischien is gewoon je koppaking ertussen uitgeknald
een warmloper bij stationair lopen lijkt me wel heel vreemd
Ik hoop het ook dat het gewoon mn koppakking is en verder niets
|
|
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse |
|
flip_nsr_80cc |
16-6-2009 23:59 |
Posts: 597 |
klinkt als zuigerveere die in 5 stukken ligge
als je je uitlaat er af hebt en je ramelt er mee heb je kan s dat ze daar in ligge :P
|
|
i cant spel, dus zeur niet |
|
Micha.L |
23-6-2009 11:45 |
Posts: 535 |
De symptomen duiden inderdaad sterk in de richting van zuigerveren die kapot zijn gesprongen op de een of andere onverklaarbare manier..
Ik heb precies hetzelfde eens gehad met een Gilera DNA, ook al is dat geen schakel, hetzelfde principe.
Stond stationair te draaien, wachtende op een vriend in de winkel, toen opeens de motor uitviel met een soort van getik, 2 of 3 x die tikjes. Kicken lukte me niet meer en aanlopen duurde 100000 km ofzo, extreem slechte gasreactie, allemaal prut uit de uitlaat, erg slecht optrekken, top was met 20 km gedaald..
Thuis gekomen blok uit elkaar gehaald en gezien dat de zuigerveer nog half op de zuiger zat, dat een andere deeltje ernstige schade aan de wand had toegebracht en dat het laatste deeltje ergens bij mijn uitlaatbocht vasthing..
Cilinder heb ik weg kunnen gooien, was weinig aan te doen.
Maar goed, om het lange verhaal kort te maken : check je zuigerveer(en) ook even als je bezig bent
|
|
|
|
Kurzel |
23-6-2009 12:01 |
Posts: 2369 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Micha.L
De symptomen duiden inderdaad sterk in de richting van zuigerveren die kapot zijn gesprongen op de een of andere onverklaarbare manier..
Ik heb precies hetzelfde eens gehad met een Gilera DNA, ook al is dat geen schakel, hetzelfde principe.
Stond stationair te draaien, wachtende op een vriend in de winkel, toen opeens de motor uitviel met een soort van getik, 2 of 3 x die tikjes. Kicken lukte me niet meer en aanlopen duurde 100000 km ofzo, extreem slechte gasreactie, allemaal prut uit de uitlaat, erg slecht optrekken, top was met 20 km gedaald..
Thuis gekomen blok uit elkaar gehaald en gezien dat de zuigerveer nog half op de zuiger zat, dat een andere deeltje ernstige schade aan de wand had toegebracht en dat het laatste deeltje ergens bij mijn uitlaatbocht vasthing..
Cilinder heb ik weg kunnen gooien, was weinig aan te doen.
Maar goed, om het lange verhaal kort te maken : check je zuigerveer(en) ook even als je bezig bent
Het klinkt allemaal heel leuk wat je zegt, en het zou idd aan zn zuigerveren kunnen liggen.
Maar dat jij een DNA aan kan lopen vind ik heel knap, dat is namelijk een "variabele overbrenging met v-snaar", (dus een sk0et4h-blok,) en die kan je niet aanlopen...
|
|
][ Yamaha YZF R6 ][ Mazda 323Coupé ][ |
|
Micha.L |
23-6-2009 12:39 |
Posts: 535 |
hmm klinkt inderdaad erg begaaid als het een originele DNA betrof, heb de brommer van een vriend gekocht en die had er een ander blok onder gelegd, vraag me niet wat, maar het was dus een DNA frame met een onbekend blok dat je kon aanlopen Het enige wat ik er wel van weet is dat het geen scooterblok was, maar een gewoon brommerblok
Voor de rest was het ding ook redelijk beun, maar het reed meestal wel.
Dit bericht is gewijzigd door Micha.L op 23-6-2009 om 12:40 uur.
|
|
|
|
Voetentje |
23-6-2009 12:50 |
Posts: 2356 |
Voor foto's van de zuiger en cil. kijk maar bij mn opnknap project.
|
|
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse |
|
Kurzel |
23-6-2009 13:37 |
|
Voetentje |
23-6-2009 14:14 |
Posts: 2356 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kurzel
[...]
zou zo niet durven zeggen hoe het komt dattie zo verkracht is... zaten allebei je circlipjes er nog in?
afbeelding
afbeelding
Zaten er allebei nog in.
|
|
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse |
|
Thijsje |
23-6-2009 14:25 |
Posts: 1687 |
hoe zijn de zuigerslotjes?
die willen wel eens loslaten, gat de zuigerveren draaien, hapt in je uitlaatpoort, of andere poort..
en doordag je verder bent gaan rijden, zijn alle kleine stukjes zuigerveer tussen de zuiger en cilinder gekomen..
met gevolgen van dien
vermoed ik... nameljik zelf paar keer met mb gehad
zijn de zuigerveerslotjes nog aanwezig in de zuiger?
Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 23-6-2009 om 15:06 uur.
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8 |
|
Voetentje |
23-6-2009 14:46 |
Posts: 2356 |
Het rare was dat de zuiger veren nog op hun plek zaten, welliswaar gebroken.
|
|
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse |
|
Dit topic is 1729 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|