Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda NSR komt niet voorbji 5-7000 toeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 693 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57053 - Honda NSR komt niet voorbji 5-7000 ...
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 4563 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

appie_1988 7-6-2009 13:21 Print reply

Posts: 322
lijkt er eerder op dat de sproeier veel te klein is.

Vervroeg gewoon je onsteking helemaal vanaf grondplaat, staat wel ergns op forum uigelegd.
Dan gaat hij makkelijk door die honda dip heen vanaf 6500 toeren, en komt makkelijker in powerband.

En koop 18 of 20 mm cab kost maar iets van 40 ¤
En doe er dan rond spoeier 120 in.
Mijn ervaring met 70cc mallosi is sproeier rond 120.

suc


 
Twizz 7-6-2009 13:25 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Streethonda
[...]


heb je lepra? bougiesleutel erbij en draaien

ik zou zeggen, stop er voor de grap eens een nieuwe bougie in.

ik kan er met de bougiesleutel niet bij.....

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: appie_1988
lijkt er eerder op dat de sproeier veel te klein is.

Vervroeg gewoon je onsteking helemaal vanaf grondplaat, staat wel ergns op forum uigelegd.
Dan gaat hij makkelijk door die honda dip heen vanaf 6500 toeren, en komt makkelijker in powerband.

En koop 18 of 20 mm cab kost maar iets van 40 ¤
En doe er dan rond spoeier 120 in.
Mijn ervaring met 70cc mallosi is sproeier rond 120.

suc



En t is allemaal al zo focking duur geworre,,, het totaalplaatje...

Ik denk niet dat ik dit doe, ik wil gewoon zuinig kunnen rijden

Oja en over die ontsteking, dit zou alleen logisch kunnen zijn als je bij 70cc een ander ontstekingstijdstip nodig hebt, maar dit lijkt me niet bepaald logisch. Even voor de duidelijkheid: ik heb het vliegwiel er sinds mijn bezit nog niet afgehad!

Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 7-6-2009 om 13:26 uur.
 
houw ns op!
banus19 7-6-2009 14:03 Print reply

Posts: 425
ik denk dat je ontstekings systeem gaar is, als je het probleem niet weg krijgt met afstellen. Probeer eerst eens ene hele kleine sproeier, 60 ofzo? lijkt me veel te klein overgens :P

Anders moet je een andere bougie proberen en bobine, anders CDI en ontsteking...
 
Honda's are like: Rawr
Huibino 7-6-2009 14:22 Print reply
Posts: 132
ik zal je helpen erik, marijn zij dat jij een probleem had met je gashendel(speling?) en dat je er toen ergens een schroef had ingedraait. draai em er maar weer uit, want volgens marijn ging je gasschuif niet helemaal meer open.
 
Twizz 7-6-2009 14:27 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Huibino
ik zal je helpen erik, marijn zij dat jij een probleem had met je gashendel(speling?) en dat je er toen ergens een schroef had ingedraait. draai em er maar weer uit, want volgens marijn ging je gasschuif niet helemaal meer open.

WHAHAAAAA
verrek, da kan nog ns goed zijn

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: banus19
ik denk dat je ontstekings systeem gaar is, als je het probleem niet weg krijgt met afstellen. Probeer eerst eens ene hele kleine sproeier, 60 ofzo? lijkt me veel te klein overgens :P

Anders moet je een andere bougie proberen en bobine, anders CDI en ontsteking...

Ik heb al met sproeier 75 geprobeerd, dat was de sproeier waarmee ik rondreed toen er nog 50cc op lag. Dit geeft wel verschil met sproeier 100 natuurlijk, maar het probleem blijft exact hetzelfde(word niet erger, word niet minder erg)

Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 7-6-2009 om 15:43 uur.
 
houw ns op!
Twizz 7-6-2009 15:49 Print reply

Posts: 851
Ff kicken, omdat ik er straks mee weg moet

Wat kan er naast carburatie/mengsel verkeerd zijn? Want ik kan eigenlijk wel concluderen dat het niet aan het mengsel ligt..(de ontsteking kan het zijn, maar wat kan er mis zijn als ik niet aan het vliegwiel/achter het vliegwiel heb zitte klungelen?

Aan de gashendel kan het ook niet liggen, want zelfs in zn neutraal komtie niet voorbij die 7000 toeren..

Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 7-6-2009 om 15:50 uur.
 
houw ns op!
appie_1988 7-6-2009 16:30 Print reply

Posts: 322
valt toch wel mee voor 50 ¤ ben je klaar,
en onsteking zou k toch echt wel mee nemen
scheeld een hoop.

Maar kan wel met orginle cabrateur. allen prestaties toch stuk minder
als je zuinig wil rijden moet je nie 70cc mallosi nemen maar laagroerige 70cc,

k had eerst ook 70cc malossi, rijd iets van 1 op 15.
laatoerige cil die nu heb 1:20.

 
Twizz 7-6-2009 16:45 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: appie_1988
valt toch wel mee voor 50 ¤ ben je klaar,
en onsteking zou k toch echt wel mee nemen
scheeld een hoop.

Maar kan wel met orginle cabrateur. allen prestaties toch stuk minder
als je zuinig wil rijden moet je nie 70cc mallosi nemen maar laagroerige 70cc,

k had eerst ook 70cc malossi, rijd iets van 1 op 15.
laatoerige cil die nu heb 1:20.


Godver, van tevoren hoorde ik van hoop mensen dat je met Malossi ook goed zuinig kon rijden. Achjah, dan maar minder zuinig.. Maar het probleem dat ik nu heb is iig geen carburatieprobleem, dat is zeker.

En btw, die 50 euro kan ik nu niet missen op een later tijdstip zeker wel, maar nu zit ik wegens omstandigheden ff krap

Hoezo ontsteking meenemen? Achja, straks komt er n neef langs die heeft er wat meer ervaring mee (nóg meer^^)
 
houw ns op!
banus19 7-6-2009 18:10 Print reply

Posts: 425
ik zou nu een nieuwe bougie en bobine kopen (en misschien bougie dop) en dan weer proberen. succes!
 
Honda's are like: Rawr
Twizz 7-6-2009 18:35 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: banus19
ik zou nu een nieuwe bougie en bobine kopen (en misschien bougie dop) en dan weer proberen. succes!

Andere bougie heb ik geprobeerd, maar dit was omdat de andere zwaar verzopen was, door een dom foutje van mij(contactslot technisch )
maar ik vraag me écht af hoe het komt dat de bobine ineens kapot zou gaan? Kan het komen doordat ik zo'n 1 sec lang knetterkortsluiting heb gehad?(bedenk ik me nu)
maar dit lijkt me dan ook weer vreemd omdatie dan helemaal niks zou doen... toch?

Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 7-6-2009 om 18:35 uur.
 
houw ns op!
fietsie 8-6-2009 19:42 Print reply

Posts: 1438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Twizz
[...]

Andere bougie heb ik geprobeerd, maar dit was omdat de andere zwaar verzopen was, door een dom foutje van mij(contactslot technisch )
maar ik vraag me écht af hoe het komt dat de bobine ineens kapot zou gaan? Kan het komen doordat ik zo'n 1 sec lang knetterkortsluiting heb gehad?(bedenk ik me nu)
maar dit lijkt me dan ook weer vreemd omdatie dan helemaal niks zou doen... toch?

Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 7-6-2009 om 18:35 uur.


Ben je al verder gekomen?
ik heb de OHM waarde gemten en ik kwam op dit uit:

Zwart/rood en groen: 108.0 (Mag 50-300 ohm zijn)
Blauw/geel en groen: 24.6 (Mag 10-100 ohm zijn)
Wit en groen : 1.3 (Mag 0,3-1,5 ohm zijn)
Geel en groen : 1.4 (Mag 01-1,0 ohm zijn)

ik denk dat me ontsteking gewoon gaar is en misschien is dat bij jou ook wel zo.

Ik heb nog een flimpje van me brommer gemaakt:

http://img41.imageshack.us/i/2606.mp4/


Dit bericht is gewijzigd door fietsie op 8-6-2009 om 19:45 uur.
 
Aprlia RS50 70cc MK 21 mm Del carb topsnelheid 110 KM

Dit topic is 4563 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved