Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda NSR komt niet voorbji 5-7000 toeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 865 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57053 - Honda NSR komt niet voorbji 5-7000 ...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4562 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Twizz 6-6-2009 23:30 Print topicpost

Posts: 851
Hoi
sinds montage van 70cc malossi ipv de kapotgelopen 50cc GE2 komt mijn brommer niet boven de 5-7000 toeren. Hij stottert veel, maar ik heb met sproeier 75 en sproeier 100 geprobeerd, maar beiden leveren hetzelfde resultaat: wel stationair lopen, maar tegen de powerband gruwelijk stotteren en echt niet verder komen(ook niet in neutraal)

Verder heb ik HM166 carb(13mm dus) en een GE2 uitlaat en GE2 luchtfilterbox.

Weet iemand wat dit kan zijn?

Van tevoren(voordat mijn 50cc vastliep) deed hij het wel goed, maar in de periode dat ik moest wachten op mijn Malossi heb ik wel het een en ander gedaan aan mijn brommer.

Filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=pw4n78SZTH8

en
http://img190.imageshack.us/i/mvi3345.mp4/

(filmpje op youtube is zonder de demper)

Gr Erik
 
houw ns op!

koetjeboe91 6-6-2009 23:33 Print reply

Posts: 2096
dit probleem licht nog steeds bij het afstellen van je cab ben even vergeten of die armer of rijker moet. heb je trouwens je luchtfilter goed om je cab zitten?
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
konterbonker 6-6-2009 23:33 Print reply
Posts: 460
een ori GE2 kapotmaken?

god gaat jou straffen =P !

er moet dan wel iets ergs met je afstelling aan de hand zijn, dat die cilinder kapot is gegaan =P
 
rik hulkenberg 6-6-2009 23:34 Print reply

Posts: 10029
carb is wel aan de kleine kant maar zou wel goed moeten lopen
wat heb je toevallig aan de brommer gedaan ook iets met de electra ?
 
Twizz 6-6-2009 23:38 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
dit probleem licht nog steeds bij het afstellen van je cab ben even vergeten of die armer of rijker moet. heb je trouwens je luchtfilter goed om je cab zitten?

Ja luchtfilter zit er goed omheen,, denk ik. In ieder geval op zo'nzelfde manier waarbij de GE2(immi!) wél goed presteerde.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: konterbonker
een ori GE2 kapotmaken?

god gaat jou straffen =P !

er moet dan wel iets ergs met je afstelling aan de hand zijn, dat die cilinder kapot is gegaan =P

Nee, ik strafte de cilinder voor het immitatie zijn:P

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
carb is wel aan de kleine kant maar zou wel goed moeten lopen
wat heb je toevallig aan de brommer gedaan ook iets met de electra ?

Heb ik inderdaad ook aan zitten denken... Heb ik inderdaad wel gedaan, maar wát is er dan mis? Lekken op frame? En als joeriMT5 met 70cc en 12mm carb kan rijden,,, dan kan ik dat ook!
 
houw ns op!
De Schout 6-6-2009 23:51 Print reply
Posts: 5327
luchtfilter begrenzer eruit? uitlaat niet verstropt?
 
tune tweak fiddle bang bummer
konterbonker 7-6-2009 0:08 Print reply
Posts: 460
achja, laat ik is serrieus reageren,

GE2 cilinders komen zelf van Honda, dus geen imitatie.
Het is ook een grote lastering om een slechte imitatie op je brommer te zetten, ik zelf ben hier altijd tegen (vanwege kwaliteit), arme brommer.



Ikzelf rij ook Honda, heb hiervoor 2jaar op dezelfde nsr gereden als die van jou, nu rij ik op een nsr 50rx.

Wat ik in iedergeval altijd doe wanneer ik me brommer start is de choke aanzetten =P!...

Zoals ik hoor, is de motor koud, Honda cilinders moeten wel een beetje warm worden voordat ze goed in hun toeren gaan. Maar dat ligt natuurlijk ook aan je afstelling.

maar nu je 70cc hebt, raad ik je echt minstens 18mm aan, 12mm kan ook wel, voor een tijdje denk ik maar het is niet gezond voor je cilinder.

Over het probleem zelf, ik denk dat de verhouding, lucht en benzine die in je cilinderkomen erg onjuist is.
Probeer de luchtschroef wat opentedraaien en als je de SNELLE GE2 cilinder hebt, sproeier 100 erin te zetten.

dat heb ik in iedergeval onder me ori snelle GE2 cilinder met ori 16mm.
 
just_pelmke 7-6-2009 1:50 Print reply

Posts: 1349
ik heb het ook net gehad dat ie bleef stotteren in de power badn,als ie warmer werd werd het beter,kijk eens naar je bougi,heb ik ook zuiver gemaakt en het was verholpen.
 
86 cc rs XD ---- trek limburgse wijsheid nooit in twijfel
NSR-Brian 7-6-2009 7:42 Print reply

Posts: 364
maak voor de grap is een foto van je vliegwiel:P
want bij een kennes van me (ook van bf) hadden we het zelfde probleem met zijn nsr. daar kwamen we achter door mijn fliegwiel erop te zetten. en toen deed hij het ineens wel doortrekken in zen touren.
 
Derbi-Olaf 7-6-2009 9:55 Print reply

Posts: 14999
die 70cc malossi was nieuw?
symptomen kunnen duiden op:

-te rijk afgesteld staan
-gare zuiger/cilinder
-ontstekingsprobleem/gare bougie.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
fietsie 7-6-2009 10:14 Print reply

Posts: 1438
Ik heb dit probleem bj mijn mtx-sh (AC)

70cc (parmakit) erop gezet motorblok gereviceert heb ook een hm 18.8 carb en nog niet boven de 7000 toeren willen komen Hij geeft knallen uit de uitlaat je hoort soms echt pats bij de carburateur en er zit weinig kracht in.

hebben de brommer niet iets van een toerenbegrenzer?

ik zat zelf een beetje te denken aan een gaare CDI ofzo.

Dit bericht is gewijzigd door fietsie op 7-6-2009 om 10:16 uur.
 
Aprlia RS50 70cc MK 21 mm Del carb topsnelheid 110 KM
erwinko 7-6-2009 11:10 Print reply

Posts: 1012
kan ook veel te late ontsteking zijn.

ik heb het met 1 vliegwiel wat ik hier heb liggen. gaat ie ook zo lopen.

ook een kapotte mps-3000 cdi gaf dit effect.


 
fietsie 7-6-2009 12:15 Print reply

Posts: 1438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: erwinko
kan ook veel te late ontsteking zijn.

ik heb het met 1 vliegwiel wat ik hier heb liggen. gaat ie ook zo lopen.

ook een kapotte mps-3000 cdi gaf dit effect.





Ik heb bij mij alles geprobeert zowel heel vroeg als laat en ik merk geen verschil bij de 7000 toeren gaatie ploffen enzo.

het moet wle iets in de ontsteking zijn
 
Aprlia RS50 70cc MK 21 mm Del carb topsnelheid 110 KM
JeVeeHa 7-6-2009 12:17 Print reply

Posts: 537
CDI'tje eens vervangen denks.
 
I'm Corrupt 2 The Core - Radium - Terminal Trauma
Twizz 7-6-2009 13:11 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
luchtfilter begrenzer eruit? uitlaat niet verstropt?

Met de GE2immi erop deed hij het wel goed...

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: konterbonker
achja, laat ik is serrieus reageren,

GE2 cilinders komen zelf van Honda, dus geen imitatie.
Het is ook een grote lastering om een slechte imitatie op je brommer te zetten, ik zelf ben hier altijd tegen (vanwege kwaliteit), arme brommer.



Ikzelf rij ook Honda, heb hiervoor 2jaar op dezelfde nsr gereden als die van jou, nu rij ik op een nsr 50rx.

Wat ik in iedergeval altijd doe wanneer ik me brommer start is de choke aanzetten =P!...

Zoals ik hoor, is de motor koud, Honda cilinders moeten wel een beetje warm worden voordat ze goed in hun toeren gaan. Maar dat ligt natuurlijk ook aan je afstelling.

maar nu je 70cc hebt, raad ik je echt minstens 18mm aan, 12mm kan ook wel, voor een tijdje denk ik maar het is niet gezond voor je cilinder.

Over het probleem zelf, ik denk dat de verhouding, lucht en benzine die in je cilinderkomen erg onjuist is.
Probeer de luchtschroef wat opentedraaien en als je de SNELLE GE2 cilinder hebt, sproeier 100 erin te zetten.

dat heb ik in iedergeval onder me ori snelle GE2 cilinder met ori 16mm.

Het is GE2 immitatie, maar dat was denk ik wel duidelijk.
Ik vraag me af hoe joeriMT5 dan ook met 12mm erg goed kan rijden?
En aan warm worden ligt het niet, want ik heb er stukkies mee gereden en dan kon ik hem nóg niet verder trekken.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: just_pelmke
ik heb het ook net gehad dat ie bleef stotteren in de power badn,als ie warmer werd werd het beter,kijk eens naar je bougi,heb ik ook zuiver gemaakt en het was verholpen.

Probleem is: bougie bij nsr eraf draaien gaat niet 1,2,3 en door warm te worden werd het dus niet beter...

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR-Brian
maak voor de grap is een foto van je vliegwiel:P
want bij een kennes van me (ook van bf) hadden we het zelfde probleem met zijn nsr. daar kwamen we achter door mijn fliegwiel erop te zetten. en toen deed hij het ineens wel doortrekken in zen touren.

Tjah, voordat die malossi erop kwam deed hij het nog wel goed...

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
die 70cc malossi was nieuw?
symptomen kunnen duiden op:

-te rijk afgesteld staan
-gare zuiger/cilinder
-ontstekingsprobleem/gare bougie.

Jup, dit probeer ik nu dus op te lossen...
 
houw ns op!
Streethonda 7-6-2009 13:17 Print reply

Posts: 2114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Twizz
[...]


Probleem is: bougie bij nsr eraf draaien gaat niet 1,2,3 en door warm te worden werd het dus niet beter...

[...]



heb je lepra? bougiesleutel erbij en draaien

ik zou zeggen, stop er voor de grap eens een nieuwe bougie in.
 

Dit topic is 4562 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved