Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - met 70cc, 50km/u rijden (Honda NSR)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 747 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57051 - met 70cc, 50km/u rijden (Honda NSR)
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3024 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

dierre1233 6-6-2009 22:40 Print topicpost
Posts: 79
hallo iedereen,
ik heb dus een honda nsr 50 en ik ben een tijdje geleden op de rollers gezet en reed dus veel te snel.
Nu laat ik hem dus 50 lopen, ik zat gisteren te testen met de originele ge 2 cilinder en de originele uitlaat en twv 11/51.
dan heb ik er een ring ingelast tot die 50 op de teller reed. Dit was gelukt en vandaag had ik er mijn techno uitlaat opgezet en hier ook een ring ingelast tot deze 50 reed. want deze heeft tussen 8000 en 10000 toeren meer trekvermogen dan de originele uitlaat.

Vandaag ging ik een hoop onderdelen halen van een derbi senda en eens ik thuiskwam zag ik er een cilinder van nsr inzitte, een fast arrow 70cc.
Nu dacht ik:
als ik op mijn nsr deze 70cc plaats met de techno uitlaat en ik las er dan een ring in tot deze 50 op de teller rijd, ga ik dan harder trekken dan met die 50cc. Of juist niet?
alvast bedankt
 

Streethonda 6-6-2009 22:47 Print reply

Posts: 2114
70cc is altijd meer inhoud dan 50cc hé dus meer power ja.(slap me if i'm wrong)
 
dierre1233 6-6-2009 22:51 Print reply
Posts: 79
dat dacht ik ook maar een 70cc begrenzen is dat wel gezond?
 
Paaskonizne 6-6-2009 23:23 Print reply
Posts: 45
Ik zou het zelf niet doen. Als je een 70cc erop legt, laat hem dan dik 80 lopen en niet 50. Als je 50 wilt rijden moet je maar lekker orginele cilinder erop gooien. Als ej lekker veel trekkracht wilt, dan doe je toch een lekker klein voortandwiel? (of achter maar dan vica versa)

Zo denk ik erover.




Dit bericht is gewijzigd door Paaskonizne op 6-6-2009 om 23:27 uur.
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/30781
dierre1233 6-6-2009 23:27 Print reply
Posts: 79
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paaskonizne
Ik zou het zelf niet doen. Als je een 70cc erop legt, laat hem dan dik 80 lopen en niet 50. Als je 50 wilt rijden moet je maar lekker orginele cilinder erop gooien.
Zo denk ik erover.



Dit bericht is gewijzigd door Paaskonizne op 6-6-2009 om 23:26 uur.

wel ik heb vertanding op maat laten maken, die 11/51
en als ik dan ontgrensd rijd dan rijd ik net geen 75 op de teller
 
Paaskonizne 6-6-2009 23:28 Print reply
Posts: 45
Op maat laten maken? Volgens mij zijn die gewoon zo te krijgen? Kleiner dan 11, en groter dan 53(oid) worden ze niet gemaakt, dus de jouwe ligt er gewoon tussen?

Ik had trouwens me vorige bericht aangepast, dus even nog n keer lezen :P


Dit bericht is gewijzigd door Paaskonizne op 6-6-2009 om 23:29 uur.
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/30781
dierre1233 6-6-2009 23:31 Print reply
Posts: 79
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paaskonizne
Op maat laten maken? Volgens mij zijn die gewoon zo te krijgen? Kleiner dan 11, en groter dan 53(oid) worden ze niet gemaakt, dus de jouwe ligt er gewoon tussen?

Ik had trouwens me vorige bericht aangepast, dus even nog n keer lezen :P


Dit bericht is gewijzigd door Paaskonizne op 6-6-2009 om 23:29 uur.

de motorzaak waar ik werk daar konden ze niet aan die vertanding aangeraken, de kleinste waar ze konden aangeraken is 12/47
maar daar reed ie nog veel te snel mee
 
Paaskonizne 6-6-2009 23:34 Print reply
Posts: 45
Tjah, ik zou n 65 of 70 achter leggen Dat was mijn plan bij mijn brommer, t enige nadeel is dat je tandwiel snel vervangen moet worden :P Anders krijg je n cirkelzaag haha.
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/30781
dierre1233 6-6-2009 23:37 Print reply
Posts: 79
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paaskonizne
Tjah, ik zou n 65 of 70 achter leggen Dat was mijn plan bij mijn brommer, t enige nadeel is dat je tandwiel snel vervangen moet worden :P Anders krijg je n cirkelzaag haha.

ik had ook gedacht om nog groter te gaan, maar nu rijd hij soepel mijn brommer en ik heb geen zin om nog eens vertanding te kopen, voor ik gepakt was had ik net een nieuwe ketting + tandwielen om snel te rijden, nu heb ik trager vertanding gekocht met nieuwe ketting.. dusja:p
daarom dacht ik als ik nu soepel rijd en ik doe er een 70cc op zal ik iets harder trekken msS,
 
Paaskonizne 6-6-2009 23:39 Print reply
Posts: 45
Wacht eens even, Je doet dit omdat je bang bent gepakt te worden? Waarom wil je dan een 70cc? Dit mag ook niet? Dan ben je alsnog de lul bij n controle..
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/30781
dierre1233 6-6-2009 23:41 Print reply
Posts: 79
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paaskonizne
Wacht eens even, Je doet dit omdat je bang bent gepakt te worden? Waarom wil je dan een 70cc? Dit mag ook niet? Dan ben je alsnog de lul bij n controle..

maar hier in Belgie kijken ze enkel naar de snelheid en je geluid..
en als ie te rap rijd dan moet hij naar een motorzaak gebracht worden die je zelf kiest. En dan kies ik de motorzaak waar ik werk en dan weet niemand iets van die 70cc
 
Derbi1991 6-6-2009 23:41 Print reply

Posts: 363
Doe maar lekker niet, blok wordt veel te warm. Want je moet de opening wel heel klein maken om met een 70 cc 50 te gaan rijden.
 
Drive like you stole it.
Sherwin 6-6-2009 23:55 Print reply

Posts: 561
ehh... je gaat dus een prop in je uitlaat lassen...
dan kan je liever een kleine prop icm 50cc hebben,
dan 70cc met een grote prop, snelheid is het zelfde, kracht is ook hetzelfde, aangezien mr.70cc meer moeite heeft met het wegwerken vn de uitlaatgassen dus werkt ie zichzelf tegen

het heeft geen nut om er 70cc op te zetten, in ieder geval neit voor de kracht, kan je liever een kleinere prop en lichter vertanden...
 
Tijnio 7-6-2009 12:40 Print reply
Posts: 174
Of je zet er een begrenzer in..
 

Dit topic is 3024 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved