Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Misschien Probleempje.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1152 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57049 - Misschien Probleempje.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 768 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MHRyzSM 6-6-2009 22:04 Print topicpost

Posts: 52
Hey,

Ik reed laatst even een stukje met me brommer (MH Ryz SM),
Ik reed in zn vier of vijf en ik reed er al ff in en toen slipte ie uit zn versnelling, en daarnaa toen ik weer thuis kwam deed ie dat weer,

Een maand geleden deed ie dat helemaal niet toen reed ik er gewoon mee en was er niks aan de hand.

Ik heb gewoon een AM6 blok.
Ik zou niet weten wat dat is, Misschien jullie ?

Groeten Robert.

 
Motorhispania RYZ SM Racing Video: http://www.youtube.com/watch?v=QRUnOcjkBCY

tsxhunter 6-6-2009 22:07 Print reply

Posts: 9332
am6 had dat tog wel meer? dat ie uit de versnelling sprong. of was dat een ander blok? nee tog?
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Jasper Strahiem 6-6-2009 22:28 Print reply

Posts: 1950
Er is niets stuk of zo hoor, het is gewoon een am6 eigenschap.
Hoe harder je op je schakelpook stampt hoe minder het gebeurt
 
Make the most of now
Freddy-fish 6-6-2009 22:55 Print reply

Posts: 2129
jup wat diegene bove me zegt

nou was ik van plan om die stang die aan me pook zit, om te draaien.

het is een tzr , weet iemand of dat zo 1,2,3 kan?
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
MH..Jurgen..RX 6-6-2009 23:37 Print reply

Posts: 337
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jasper Strahiem
Er is niets stuk of zo hoor, het is gewoon een am6 eigenschap.
Hoe harder je op je schakelpook stampt hoe minder het gebeurt

ehm nee jasper. je moet niet hard drukken. dat is juist het apparte. als je er juist veel kracht op zet blokkeert ie op een of andere reden. je moet juist met puntje van je teenen schakelen. hij moet er gewoon in glijden. als je kracht gaat zetten heb je het alleen maar vaaker. ik heb ook nog een 2e taktiek. dat is nadat je de koppeling hebt laten komen in de volgende versnelling nog ff een paar seconde kracht op het pookje blijfen uit oefenen. dan tikt ie erook vaak in

dit zijn mijn ervaringen. zommige mensen hebben andere ervaringen. ik zou het zoals ik het heb gezegt eerst maar eens proberen
 
Dit bericht is geplaatst door MH..Jurgen..RX
Sherwin 6-6-2009 23:49 Print reply

Posts: 561
je moet gewoon naar beneden bewegen tot het balletje in t gaatje van je schakelwals valt, gwn wnnr die klik doet dus... wat ook helpt is om je koppeling niet direct te laten schieten maar eerst half dan los..

oh en t is niet gemaakt van plastic dat je niet durft...

@ fedor-tzr:

bedoel je de as die uit je blok gaat... of het verlengings geval waar je daadwerkelijke pook aan zit?
 
MHRyzSM 6-6-2009 23:53 Print reply

Posts: 52
Ja maar ik schakel hem er gewoon rustig in dat ie er goed in zit voor mij gevoel, en dan rijd ik bijv 2km op een lang stuk in zn 4 achter iets aan ofzo maakt niet uit,

En dan in eens whaaaaap glijd ie eruit.. na 2km :S dat vind ik dan weer een beetje raar waarom doet ie dat niet meteen ?
 
Motorhispania RYZ SM Racing Video: http://www.youtube.com/watch?v=QRUnOcjkBCY
MH..Jurgen..RX 6-6-2009 23:56 Print reply

Posts: 337
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sherwin
je moet gewoon naar beneden bewegen tot het balletje in t gaatje van je schakelwals valt, gwn wnnr die klik doet dus... wat ook helpt is om je koppeling niet direct te laten schieten maar eerst half dan los..

oh en t is niet gemaakt van plastic dat je niet durft...

@ fedor-tzr:

bedoel je de as die uit je blok gaat... of het verlengings geval waar je daadwerkelijke pook aan zit?


op schakelen ken ook geheel zonder koppeling. als je maar op juiste moment doet. Je moet gewoon voorzichtig tegen de onderkant van pookje blijfen duwen. tot je merkt dat ie omhoog wil. en dan doe je even gas eraf en dan gaat ie vanzelf in de volgende versnelling. en dan gelijk het gas weer op
naarbeneden schakelen moet wel met koppeling

Edit:
als je je koppeling half in houd en hij staat tussen 2 versellingen in dan floept ie er niet op eens in. je moet
- koppeling in knijpen
- pedaaltje omhoog halen
- koppeling loslaten en gas erop en kracht op het pookje blijfen uitoefenen tot je zeker weet dat ie er niet meer uitschiet



Dit bericht is gewijzigd door MH..Jurgen..RX op 6-6-2009 om 23:58 uur.

Dit bericht is gewijzigd door MH..Jurgen..RX op 6-6-2009 om 23:59 uur.
 
Dit bericht is geplaatst door MH..Jurgen..RX
popiv 7-6-2009 4:44 Print reply

Posts: 593
hij zegt toch dat ie er na 2 km uitschiet, dan moet ie niet als een halve tamme de hele tijd tegen dat pookje drukken.

@ MHRyzSM, als dit gebeurt en je koppelt dan omhoog, gata ie dan weer verder in de 4 of schakle je dan naar 5?

Als dat het geval is zou ik m toch s opentrekken en naar je koppelingsplaten gaan kijken.

Andere dingetjes om te checken:
-genoeg olie?
-koppelingsveertjes strak genoeg?
 
Smoking can reveal hidden lasertraps
MHRyzSM 7-6-2009 11:18 Print reply

Posts: 52
Dan gaat ie weer naar zn 4
 
Motorhispania RYZ SM Racing Video: http://www.youtube.com/watch?v=QRUnOcjkBCY
Freddy-fish 7-6-2009 13:45 Print reply

Posts: 2129
@ sherwin, ik bedoel dat stangetje, dat zit nu waterpas om zo te zeggen, en als je dat asje wat uit je blok komt nou omdraait dan zit dat stangetje schuin naar bove, dan schakel je precies andersom, 1tje naar bove en de rest naar benede, is ook wel lache bij de rollers als het werkt
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)

Dit topic is 768 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved