Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - cilinderkeuze am6

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1185 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #57033 - cilinderkeuze am6
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2997 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Johann 5-6-2009 23:25 Print topicpost

Posts: 1273
Ik weet dat er al veel topics over zijn geweest, maar kan er toch niet uitkomen.

Ik het een Yamaha dt met am6 blok en gianelli conti pijp met ori cilinder.

Nu wil ik er een andere snelle cilinder op mijn blok, maar weet niet welke de beste prestaties leveren met mijn uitlaat.

En wil ik graag weten wat voor carb. jullie mij aanraden en of een andere krukas raadzaam is. De koppeling heb ik al zwaardere veren inzitten tegen het slippen.

Dit bericht is gewijzigd door Johann op 5-6-2009 om 23:35 uur.
 

Tombrom 6-6-2009 0:07 Print reply

Posts: 15925
doppler 50cc met een 19mm dellorto erachter. kruk kan blijven dan
 
Knipperlicht 6-6-2009 9:25 Print reply

Posts: 1833
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tombrom
doppler 50cc met een 19mm dellorto erachter. kruk kan blijven dan


Gilardoni 50cc kan ook prima met ori krukas. Carb zou ik 17,5mm pakken
 
If you eat LEGO, you will shit bricks.
Tobias Verhoef 6-6-2009 10:29 Print reply

Posts: 1832
als je heel snel wilt koop je een 2fast4race cilinder van een scooter en maak je die pas en opmaat uitlaat bij en grote carb en dan veel vlieg plezier

maar als ik jou was zou ik voor doppler 50cc gaan met 17,5/19mm carb

Dit bericht is gewijzigd door Tobias Verhoef op 6-6-2009 om 10:29 uur.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Raoul 6-6-2009 10:39 Print reply

Posts: 2997
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Knipperlicht
[...]


Gilardoni 50cc kan ook prima met ori krukas. Carb zou ik 17,5mm pakken


pipo, gilardoni zit origineel op am6
 
Aprilia MX (H)
Knipperlicht 6-6-2009 10:42 Print reply

Posts: 1833
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Raoul
[...]


pipo, gilardoni zit origineel op am6


Ik zei niks
 
If you eat LEGO, you will shit bricks.
Malaguti RST 6-6-2009 11:26 Print reply

Posts: 1668
volgens mij heb je ook snelle galdorini

je ken denk ook je orginele cilinder tune... gaan ze ook hard me mijn RV3 blok had een orginele gilardoni cilinder (stond zelf APRILIA op) daar hebben ze vlinderporten in gezet dat ding gaat lkkr hard 95 en lkkr veel kopppel.

Dit bericht is gewijzigd door Malaguti RST op 6-6-2009 om 11:29 uur.
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
BIET 6-6-2009 12:03 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Malaguti RST
volgens mij heb je ook snelle galdorini

je ken denk ook je orginele cilinder tune... gaan ze ook hard me mijn RV3 blok had een orginele gilardoni cilinder (stond zelf APRILIA op) daar hebben ze vlinderporten in gezet dat ding gaat lkkr hard 95 en lkkr veel kopppel.

Dit bericht is gewijzigd door Malaguti RST op 6-6-2009 om 11:29 uur.

Vlinderpoort erin zetten is veel teveel gedoe joh, kan je net zo goed andere cil kopen. En je hebt een vlinderpoort of fluitpoorten . Het laatste lijkt mij eigenlijk ook logischer.


Maargoed, een ori cil tunen is zeker wel een optie ja . Als je goedkoop wat extra vermogen wilt is het leuk, heb al een aantal van die ori ciltjes gedaan, morgen nog ff één testen, zal wel ff vertellen wat ie doet
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Johann 6-6-2009 19:52 Print reply

Posts: 1273
Maakt mij niet zo heel erg veel uit wat het kost.
Maar gilardoni is toch niet geschikt voor mijn gianelli conti, en is een 70cc niet wat en een dr 80 met veel bodemkracht hoe zijn die prestaties
 
Streethonda 6-6-2009 20:14 Print reply

Posts: 2114
http://vimeo.com/4436291?pg=embed&sec=

daar is de sproeier nog te groot en teveel overtoeren.

gaat om een dr80 setup staat onder de video.

heb hem nu goed afgesteld met twv 14 voor, en 24mm mikuni vlakschuif.
loopt als een zonnetje en trekt als een beest.

Dit bericht is gewijzigd door Streethonda op 6-6-2009 om 20:15 uur.
 
Joost. 6-6-2009 20:19 Print reply

Posts: 339
koop gewoon 80 mhr team.
met goeie krukas en zet dr een r3 uitlaat op ofzo
 
1 op 10 zonnebloemolie door je benzine, en je hebt veel meer compressie:e
Johann 6-6-2009 22:09 Print reply

Posts: 1273
Het probleem is dat ik net een maand of 2 een nieuwe gianelli conti heb, daar zoek ik een goede en snelle cilinderkit bij

Heeft iemand ervaringen met dr80 cilinders??
Prestaties??
 
Freddy-fish 6-6-2009 22:58 Print reply

Posts: 2129
dr 80 is een goeie cilinder, anders doe je wat ik ga doen: 75cc top performance clindertej ( zwarte top dus laagtoerig ) en dan een 21 mm dellorto, je zit dan rond de 200 eurotjes, je kan makkelijk met je ori krukas rijde en die pijp doet het er ook wel goed op denk ik.
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
Royal Club 6-6-2009 23:01 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fedor-tzr
dr 80 is een goeie cilinder, anders doe je wat ik ga doen: 75cc top performance clindertej ( zwarte top dus laagtoerig ) en dan een 21 mm dellorto, je zit dan rond de 200 eurotjes, je kan makkelijk met je ori krukas rijde en die pijp doet het er ook wel goed op denk ik.


dr80 en zwarte top is zelfde
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Sherwin 6-6-2009 23:35 Print reply

Posts: 561
wou net zeggen... maar dacht dat de zwarte top wat goedkoper was...
maar gia conti is toch best hogetoerig (voor 50cc) en dan zou die dus eigenlijk best verrot lopen op een 70cc, k zou als k jou was een paar mooie foto's schieten en ze op marktplaats droppen, en dan voor een wat beter op elkaar afgestemd, setupje gaan...
 
Streethonda 7-6-2009 12:59 Print reply

Posts: 2114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Johann
Het probleem is dat ik net een maand of 2 een nieuwe gianelli conti heb, daar zoek ik een goede en snelle cilinderkit bij

Heeft iemand ervaringen met dr80 cilinders??
Prestaties??


lees mijn post, zit ook een filmpje bij, dr80 is wel een fijn cilindertje, onderin genoeg koppel en rond de 8 duizend toeren begint hij lekker door te trekken tot de 12/13k toeren.
 

Dit topic is 2997 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved