Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Puch vliegwiel afdraaien

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1114 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57032 - Puch vliegwiel afdraaien
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5342 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Martijn II - Forum en Sales Moderator 6-6-2009 0:26 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


godverdomme klotejong! beter loop je me te flessen, want als dit een serieuze vraag is ben je niet goed bij je hoofd!
lees het nou vedomme gewoon!

Ik typ het verdorie helemaal uit, en dan vat ik het ook nog een kort samen voor de mensen die geen geduld hebben.

En dan moet ik het nog een keer uitleggen in aparte stukjes!?

Het staat er echt ongelovelijk duidelijk hoor.


Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 5-6-2009 om 21:35 uur.


hahahah dit is voor het eerst dat ik jou kwaad zie
en gelijk heb je.

dat het hart van een puchvliegwiel eivormig is is met de goedkoopste woorden die er mogelijk zijn uitleggen dat er een nok zit....wat elke kont weet die ooit aan een motorblok heeft gesleuteld.

Met een fatsoenlijke klauw kun je em btw prima op de nok inspannen denk ik, alleen moet je em dan goed uitklokken, wat meer werk is dan em in de genoemde gaten zetten... zit ie waarschijnlijk nog steviger ook...dus lekker doen zoals niek zegt.

en wat maakt het uit of er plastic inzit? Zit er trouwens niet in.

 
Too cool for school!
Ariej 6-6-2009 1:23 Print reply

Posts: 3685
Jongens jongens, de TS neemt duidelijk teveel hooi op zijn vork.
Jullie kunnen jezelf wel onwijs opwinden maar dat heeft totaal geen zin. Probeer redelijk te zijn.


Djrene007:

Probeer eerst eens te verdiepen in de techniek waar je je mee bezig wilt houden, en als er dan nog vraagstukken zijn kun je die gerust kwijt hier op het forum. Laat desnoods je mts makker een topic maken.

 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
Djrene007 6-6-2009 1:45 Print reply

Posts: 727
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ariej
Jongens jongens, de TS neemt duidelijk teveel hooi op zijn vork.
Jullie kunnen jezelf wel onwijs opwinden maar dat heeft totaal geen zin. Probeer redelijk te zijn.


Djrene007:

Probeer eerst eens te verdiepen in de techniek waar je je mee bezig wilt houden, en als er dan nog vraagstukken zijn kun je die gerust kwijt hier op het forum. Laat desnoods je mts makker een topic maken.



hij doet werktuigbouwkunde techniek, hij doet niks met brommers ofso. maar hij krijgt wel constructie en plaatwerk en dat soort dingen, dus doet last wel een voor me, en draaibanken dus.
ik ga volgend jaar als ik mijn TL diploma heb 4 jaar motorvoertuigen-techniek doen, dat wil ik later ook doen.


 
Gang is alles, Boem is ho! plons is water...
Djrene007 6-6-2009 13:47 Print reply

Posts: 727
ik weet niet of jullie het weten, maar er zit een vliegwiel in van ducati, 750 gram, en het materiaal wat volgend niek afgedraaid moet worden aan de buitenkant is amper 3 mm
 
Gang is alles, Boem is ho! plons is water...
TECstar 6-6-2009 14:08 Print reply

Posts: 4664
ik snap niet echt dat je je vliegwiel afdraait
vliegwiel afdraaien zorgt er alleen maar voor dat alles harder gaat trillen in je blok zelf

afgedraaide vliegwielen en hpi's hebben toch alleen maar nut op sprintjes, waar het om honderdsten van secondes gaat
of op echt hele zware set-ups van brommers

(niet zelfbedacht, laten vertellen door dekker)
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
kenny77 6-6-2009 14:21 Print reply

Posts: 29286
Als je een vliegwiel afdraaid en hij gaat daarna trillen doe je iets niet goed.

krijgt een snellere gasreactie voor de rest niks extra.
 
TECstar 6-6-2009 14:28 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Als je een vliegwiel afdraaid en hij gaat daarna trillen doe je iets niet goed.

krijgt een snellere gasreactie voor de rest niks extra.


door die snellere gasreactie gaan je keeringen ofzo harder trillen ofzo zei dekker en dan krijg je dus dat je minder lang een goed blok houd

dus voor de duurzaamheid van je blok is het niet goed zeidie


 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Joel_koningslust 6-6-2009 14:28 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
ik snap niet echt dat je je vliegwiel afdraait
vliegwiel afdraaien zorgt er alleen maar voor dat alles harder gaat trillen in je blok zelf

afgedraaide vliegwielen en hpi's hebben toch alleen maar nut op sprintjes, waar het om honderdsten van secondes gaat
of op echt hele zware set-ups van brommers

(niet zelfbedacht, laten vertellen door dekker)



snap je uberhaupt het principe achter een vliegwiel wel?
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
kenny77 6-6-2009 14:30 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]


door die snellere gasreactie gaan je keeringen ofzo harder trillen ofzo zei dekker en dan krijg je dus dat je minder lang een goed blok houd

dus voor de duurzaamheid van je blok is het niet goed zeidie





oke prima als je dat denkt.

 
BIET 6-6-2009 14:31 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
ik snap niet echt dat je je vliegwiel afdraait
vliegwiel afdraaien zorgt er alleen maar voor dat alles harder gaat trillen in je blok zelf

afgedraaide vliegwielen en hpi's hebben toch alleen maar nut op sprintjes, waar het om honderdsten van secondes gaat
of op echt hele zware set-ups van brommers

(niet zelfbedacht, laten vertellen door dekker)

Wanneer hou jij nou eens op met praten over zaken waar je eigenlijk totaal niets van weet? Het is echt heel storend namelijk.


 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
TECstar 6-6-2009 15:09 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
snap je uberhaupt het principe achter een vliegwiel wel?


ja

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

Wanneer hou jij nou eens op met praten over zaken waar je eigenlijk totaal niets van weet? Het is echt heel storend namelijk.




vrtel alleen wat dekker mij gister vertelde
en de enige manier om ergens meer over te leren is erover te praten, eventueel fouten te maken en daarvan te leren
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Joel_koningslust 6-6-2009 15:12 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]


ja

[...]


vrtel alleen wat dekker mij gister vertelde
en de enige manier om ergens meer over te leren is erover te praten, eventueel fouten te maken en daarvan te leren


als jij een goed gebalanceerd lichter vliegwiel hebt gaat hij echt niet opeens meer trillen. keeringen hebben zowiezo niks met het vliegwiel te maken


de duurzaamheid van het blok gaat wel omlaat omdat hij meer toeren moet maken om vooruit te komen

 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
TECstar 6-6-2009 15:41 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
de duurzaamheid van het blok gaat wel omlaat omdat hij meer toeren moet maken om vooruit te komen



meer toeren is toch meer beweging in het blok
meer beweging kan zich uiten in trillen
dan kunnen keringen (eerder) los trillen of lagers (eerder) kapot trillen

dus in princiepe zit ik dan toch in de buurt?
of sla ik nu de plank helemaal mis?
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Honda- mt 6-6-2009 16:01 Print reply
Posts: 523
Vliegwiel afdraaien is echt zonde van je tijd, je merkt er niets van. Kunt in Amerika wel van die kitjes kopen met een licht vliegwiel en cdi ontsteking voor $40.

Maar HPI heeft niet alleen nut op sprints btw., een Puch ontsteking is één dikke ramp (max. 11,5k contactpunten kapotte condensatoren ga maar door), met HPI heb je minder gezeik.


 
RM-sm 6-6-2009 16:09 Print reply

Posts: 3908
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda- mt
Vliegwiel afdraaien is echt zonde van je tijd, je merkt er niets van. Kunt in Amerika wel van die kitjes kopen met een licht vliegwiel en cdi ontsteking voor $40.

Maar HPI heeft niet alleen nut op sprints btw., een Puch ontsteking is één dikke ramp (max. 11,5k contactpunten kapotte condensatoren ga maar door), met HPI heb je minder gezeik.




iedere week knalde mij onsteking er uit van me puch.
dingen zijn niet gemaakt op snel te rijden / veel toeren te maken.

gewoon hpi er op knallen en je ben van het gezeik af..
 
Over steer is when the passengers are scared, under steer is when the driver is scared

Dit topic is 5342 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved