Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Puch vliegwiel afdraaien

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1152 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57032 - Puch vliegwiel afdraaien
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 5343 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Djrene007 5-6-2009 21:04 Print topicpost

Posts: 727
Hoi
ik wil mijn originele vliegwiel van mijn puchblokje alten afdraaien, ik heb al met de zoekfunctie gezocht maar er is nog nooit echt goed duidelijk antwoord opgegeven.
ik wil weten, waar ik het eraf kan halen? en hoeveel?
bedankt.
 
Gang is alles, Boem is ho! plons is water...

kenny77 5-6-2009 21:06 Print reply

Posts: 29286
Is pas nog een topic over tomos vliegwiel afdraaien geweest.

maar alsjeblieft: http://www.brommerfo...ofile/voertuig/10606


 
Djrene007 5-6-2009 21:12 Print reply

Posts: 727
is het dus hetzelfde als die mtx? gewoon aan de rand die naar binnen wijst tot je het plastic ziet, en dan de buiten kant 2 mm diameter eraf?
 
Gang is alles, Boem is ho! plons is water...
Niek de Wildt 5-6-2009 21:18 Print reply
Posts: 7168
fucksake man, is 2dagen geleden nog een topic over geweest zoals kenny (oh my god they killed him) al zei...

Voortaan ff zoeken:

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
Voortaan eerst even zoeken, heb het speciaal helemaal uitgetypt:
http://www.brommerfo...ofile/voertuig/10606

kort samengevat:

Bij Puch inspannen in de gaten aan de voorkant (want binnenste as is eivormig ivm de contactpunten die hij moet openen, en magneten liggen ongelijk)

Zolang je dit netjes inspand zonder slingering krijg je geen last van onbalans als hij onder het brommertje zit.

Origineel Puch gewicht is ?(destijds vergeten te meten) en originele diameter: 11,6cm

Mooie richtlijn voor afdraaien is dia 11,2cm
DENK ERAAN! je moet er dus maar 2mm afdraaien, NIET 4, want je haalt er aan beide kanten 2mm af wat samen 4mm is!
Ook kun je de rand die zegmaar tegen het blok aankijken een stuk wegdraaien.


Bij Honda span je het in op de middenas (want goed rond, en nooit op de magneten inspannen want die liggen ongelijk!)

Origineel Honda gewicht is 1142gram en originele diameter: 11,2cm

Mooie richtlijn voor afdraaien is 1042gram of wel 11,0cm

Bij Honda heb je kans op onbalans die te verhelpen is door iets meer/minder af te draaien.
begin dus bij 90gram en kijk of hij op de brommer niet slingert/trilt, en dan steeds 5a10 gram eraf tot hij netjes in balans is.


 
Djrene007 5-6-2009 21:20 Print reply

Posts: 727
hoe veel kun je weg halen bij het stuk die tegen het blok aan kijken? en bedoelen ze met 4 mm gewoon de buiten kant?
 
Gang is alles, Boem is ho! plons is water...
Niek de Wildt 5-6-2009 21:24 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djrene007
hoe veel kun je weg halen bij het stuk die tegen het blok aan kijken? en bedoelen ze met 4 mm gewoon de buiten kant?


ZE? ik heb dit geschreven en allemaal geprobeerd junk...

Het staat er allemaal zo duidelijk...

Ik ga het niet eens uitleggen.
En wat betreft die rand bij het blok: gewoon een stukje eraf zonder dat je magneten gaat afdraaien ofzo, zelf inschatten
 
Djrene007 5-6-2009 21:31 Print reply

Posts: 727
oke bedankt, maar dit kan gewoon in een normale draaibank met een beitel toch? want er staat ook dat de binnenkant eivormig is?
 
Gang is alles, Boem is ho! plons is water...
Niek de Wildt 5-6-2009 21:34 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djrene007
oke bedankt, maar dit kan gewoon in een normale draaibank met een beitel toch? want er staat ook dat de binnenkant eivormig is?


godverdomme klotejong! beter loop je me te flessen, want als dit een serieuze vraag is ben je niet goed bij je hoofd!
lees het nou vedomme gewoon!

Ik typ het verdorie helemaal uit, en dan vat ik het ook nog een kort samen voor de mensen die geen geduld hebben.

En dan moet ik het nog een keer uitleggen in aparte stukjes!?

Het staat er echt ongelovelijk duidelijk hoor.


Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 5-6-2009 om 21:35 uur.
 
Djrene007 5-6-2009 21:41 Print reply

Posts: 727
ik snap niet wat je bedoelt met, inspannen in de gaten aan de voorkant
 
Gang is alles, Boem is ho! plons is water...
Djrene007 5-6-2009 22:02 Print reply

Posts: 727
wil iemand het uitleggen? zonder dure woorden
 
Gang is alles, Boem is ho! plons is water...
Jasper Strahiem 5-6-2009 22:04 Print reply

Posts: 1950
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djrene007
wil iemand het uitleggen? zonder dure woorden

Kan je uberhaupt wel draaien?
 
Make the most of now
Djrene007 5-6-2009 22:05 Print reply

Posts: 727
uh, mijn burrjongen gaat het doen, op het MTS is emmeloord, maar dan moet hij ff precies weten wat, waar en hoeveel
 
Gang is alles, Boem is ho! plons is water...
bobboiten 5-6-2009 22:59 Print reply

Posts: 2771
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djrene007
wil iemand het uitleggen? zonder dure woorden


koop een woordenboek in plaats van weer een andere dom project
 
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one
Djrene007 5-6-2009 23:03 Print reply

Posts: 727
als je het nou gewoon uitlegt heb ik meer aan
 
Gang is alles, Boem is ho! plons is water...
bobboiten 5-6-2009 23:04 Print reply

Posts: 2771
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djrene007
als je het nou gewoon uitlegt heb ik meer aan


aan een woorden boek heb je meer hoor... dan leer je zelf dingen snappen en hoeven wij niet alles uit te leggen...

Met dat "inspannen" bedoeld Niek waarschijnlijk het vastzetten zodat je kunt gaan afdraaien. (Heb hier geen ervaring mee en dit is hoe het op mij overkomt)

Dit bericht is gewijzigd door bobboiten op 5-6-2009 om 23:05 uur.
 
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one
Djrene007 6-6-2009 0:10 Print reply

Posts: 727
zit in een vliegwiel van een puch ook plastic?
 
Gang is alles, Boem is ho! plons is water...

Dit topic is 5343 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved