Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Suzuki Tsx 70 olie gekloot

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1001 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #57023 - Suzuki Tsx 70 olie gekloot
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2077 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

marcel112 5-6-2009 21:33 Print reply
Posts: 74
denk niet dat de zuiger versleten is. is redelijk nieuw

Dit bericht is gewijzigd door marcel112 op 8-6-2009 om 13:09 uur.
 
Silvo-TSX 7-6-2009 3:53 Print reply

Posts: 300
Gemeten hoeveel olie er nu in je bak zit?
 
als het regent in mei... dan is april voorbij :)
marcel112 8-6-2009 13:09 Print reply
Posts: 74
Heb gister m'n cilinder los gehaald. Toen zat er allemaal zwart spul op de zuiger en piston e.d. Heb dus meteen met een doekje het karter gechecked of daar mischien olie in zat maar dat was gewoon droog. De bougie werd sinds zaterdag ook een beetje vettig. dus daarom de cil. eraf gehaald. De zuiger was bij en onder de zuigerveren ook een beetje bruin uitgeslagen. Misschien toch een lekkende keerring?


 
Christian-tsx 8-6-2009 14:01 Print reply
Posts: 856
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcel112
Heb gister m'n cilinder los gehaald. Toen zat er allemaal zwart spul op de zuiger en piston e.d. Heb dus meteen met een doekje het karter gechecked of daar mischien olie in zat maar dat was gewoon droog. De bougie werd sinds zaterdag ook een beetje vettig. dus daarom de cil. eraf gehaald. De zuiger was bij en onder de zuigerveren ook een beetje bruin uitgeslagen. Misschien toch een lekkende keerring?




als het op de zuiger, onder de veren bruin is, zijn je zuigerveren waarschijnlijk versleten. doe eens een zuigerveer los in je cilinder en kijk of de 2 uiteinden goed aan elkaar komen.
als hier wat ruimte zit, zijn ze versleten.
 
marcel112 8-6-2009 14:11 Print reply
Posts: 74
de zuiger zal het niet zijn is redelijk nieuw.



Dit bericht is gewijzigd door marcel112 op 11-6-2009 om 22:48 uur.
 
marcel112 11-6-2009 22:48 Print reply
Posts: 74
Vandaag heb ik het blokje los gehaald omdat hij er op de terugweg mee stopte. Toen ik eenmaal thuis was meteen de kop los gehaalt en weer was de zuiger en cil enorm vettig. Dit bleek dus wel olie te zijn. Toen dus verder gekeken en de cilinder los gehaalt. In het carter was het ook een olie boel. Heb de krukas gedraait om te kijken of het olie onderin het carter vandaan kwam. Toen de schone geveegde delen weer boven waren zaten ze helemaal onder de olie.(donkerbruin/zwarte kleur op de krukas) Toen maar besloten om het blok los te halen. Eenmaal los bleek dat de rechter krukas keerring hard was. verbrand als het ware. Alles toen ff goed bekeken en bleek dat de lager een halfe mm op was geschoven naar de koppelingskant(recher krukaslager). Nu bleek dus dat de krukas ongeveer een halve mm verschoven was en tegen het carter aanliep. Je ziet ook kleine spoortjes in het carter niet extreem ofzo gewoon een beetje blank. Hierdoor is waarschijnlijk de keering te heet geworden en verbrand. De keerring was niet soepel meer maar gewoon uitgehard. Nu lijkt het er toch op dat er nieuw spul in komt

Kzal wel ff poste als het blokje in elkaar zit en goed loopt

ltrz

ps: morgen waarschijnlijk wat pics van de krukas en olie zooi enzo.



Dit bericht is gewijzigd door marcel112 op 11-6-2009 om 22:52 uur.
 
Brian92 11-6-2009 22:52 Print reply
Posts: 24
-

Dit bericht is gewijzigd door Brian92 op 18-12-2014 om 0:02 uur.
 
marcel112 13-6-2009 23:23 Print reply
Posts: 74
update: vandaag onderdelen gehaalt. en blokje nu in elkaar gezet. lagers en keerringen en krukas gereviceerd. Alles loopt goed en soepel in het blok Nu tot dinsdag wachten op 'n malossi zuiger

Ik neem aan dat je een nieuwe krukas ook 500km in moet rijden?

houd jullie wel op de hoogte hoe die rijd enz.

ltrz
 
marcel112 15-6-2009 11:18 Print reply
Posts: 74
Heb m'n blok gereviceerd. alles erop en eraan. Nou wilde ik hem starten gister en toen bleef ie heel moeilijk aan en viel telkens uit en het duurde een tijdje voordat hij een beetje op toeren kwam, in z'n vrij om hem aan te houden. Toen ik gas gaf duurde het ongeveer een seconde voor dat hij op toeren kwam. In die seconde zeg maar leek het net alsof die verzoop. Toen die uit was en ik ging kicken zat er een raar rubber geluidje in het blok. Net alsof er rubber tegen elkaar aan zit de draaien. > "ieieie" geluidje.
Tijdens het monteren van m'n keerringen heb ik geen vet tussen de keerringen en de krukas gedaan. Kan het geluidje komen omdat het dan droog op droog is? of dat de keerring tegen de krukas aan loopt. terwijl dat niet egt mogelijk is omdat ik 'm er ver genoeg ik heb gedrukt. de keerring zat er niet buiten.

Heeft een van jullie een idee?


 

Dit topic is 2077 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved