Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Suzuki Tsx 70 olie gekloot

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1115 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #57023 - Suzuki Tsx 70 olie gekloot
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2079 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

marcel112 5-6-2009 12:03 Print topicpost
Posts: 74
Hallo,

Ik heb een dus een suzuki tsx met 70 malossi, 20mm carb
Een tijdje terug heb ik m'n lagers en keerringen vervangen.
Toen te veel blokolie erin gedaan. (gwn dom bezig geweest) en sinds dien loopt ie niet zo hard meer. ik zat zelf te denken aan een lekke keerring of iets dergelijks.
heb inmiddels de olie al op peil. als er dus een lekke keerring is dan zou de blokolie ook langzamerhand minder moeten worden. dit is dus niet het geval. ik heb al een keer eerden een kapotte keerring gehad. Toen zat en een scheurtje in waardoor en geen spanning meer op zat. (niet lek ofzo). Voor het gekloot met olie liep hij goed boven de 90. nu loopt ie zo'n 80/85. ik denk zelf eraan om m'n blokje gewoon opnieuw te reviceren(lagers/keerringen).
heeft een van jullie enig idee?

alvast bedank iig
 

Christian-tsx 5-6-2009 12:53 Print reply
Posts: 856
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcel112
Hallo,

Ik heb een dus een suzuki tsx met 70 malossi, 20mm carb
Een tijdje terug heb ik m'n lagers en keerringen vervangen.
Toen te veel blokolie erin gedaan. (gwn dom bezig geweest) en sinds dien loopt ie niet zo hard meer. ik zat zelf te denken aan een lekke keerring of iets dergelijks.
heb inmiddels de olie al op peil. als er dus een lekke keerring is dan zou de blokolie ook langzamerhand minder moeten worden. dit is dus niet het geval. ik heb al een keer eerden een kapotte keerring gehad. Toen zat en een scheurtje in waardoor en geen spanning meer op zat. (niet lek ofzo). Voor het gekloot met olie liep hij goed boven de 90. nu loopt ie zo'n 80/85. ik denk zelf eraan om m'n blokje gewoon opnieuw te reviceren(lagers/keerringen).
heeft een van jullie enig idee?

alvast bedank iig


is het probleem in 1x gekomen? als je blokolie echt op peil blijft, ligt het niet aan een keering. anders zou ik denken dat door te veel olie een keering kapot is, en er olie bij je brandstof komt.
dat zou verklaren dat ie niet zo hard loopt omdat niet alles volledig verbrand.

rookt de brommer ook erg? btje blauw/zwarte rook?

je blok opnieuw reviseren lijkt me overbodig, dat zal met de snelheid niet veel doen. als het blok soepel loopt, er geen speling op de krukas zit etc, hoef je em niet te reviseren
 
marcel112 5-6-2009 14:42 Print reply
Posts: 74
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Christian-tsx
[...]


is het probleem in 1x gekomen? als je blokolie echt op peil blijft, ligt het niet aan een keering. anders zou ik denken dat door te veel olie een keering kapot is, en er olie bij je brandstof komt.
dat zou verklaren dat ie niet zo hard loopt omdat niet alles volledig verbrand.

rookt de brommer ook erg? btje blauw/zwarte rook?

je blok opnieuw reviseren lijkt me overbodig, dat zal met de snelheid niet veel doen. als het blok soepel loopt, er geen speling op de krukas zit etc, hoef je em niet te reviseren


Het was na dat ik er te veel olie in heb gegooid. hij rookt niet blauw ofzo gewoon normaal (wittig). Het blok loopt ook wel mooi stationair ook gewoon soepeltjes. De bougie is ook niet vettig ofzo dat hij wel zou moeten zijn als er dus olie in het carter komt.

Ik zit zelf toch te denken aan reviceren.

ik ken dat blok nu zo'n beetje ook m'n hoofd. dan weet ik zeker dat het niet aan de keerringen ligt. dan kan ik dat tenminste uitsluiten.
De kleur van de bougie is ook niet super verkeerd ofzo. hij staat iets te rijk(beetje donkerbruin i.p.v koffiebruin)omdat ik sinds kort een andere uitlaat eronder heb, dus dat moet ook niet veel uitmaken. Vorige keer had ik ongeveer hetzelfde. Toen zag ik een klein beetje blok olie op de krukas zitten toen ik de cilinder eraf had. Toen bleek ook dat de rechter krukas keerring kapot was, er zat een scheurtje tussen de 2 "flapjes" die 'm afdichten daardoor blies hij er beetje bij langs. hoop nog meer reply's te krijgen voor meer advies




Dit bericht is gewijzigd door marcel112 op 5-6-2009 om 14:43 uur.
 
Henk-88 5-6-2009 15:04 Print reply

Posts: 26703
Is 'ie gelijk na de revisie wat langzamer gaan lopen of reed 'ie na de revisie eerst nog boven de 90?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Christian-tsx 5-6-2009 15:14 Print reply
Posts: 856
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcel112
[...]



Ik zit zelf toch te denken aan reviceren.


Dit bericht is gewijzigd door marcel112 op 5-6-2009 om 14:43 uur.


waarom alle lagers vernieuwen als ze pas vernieuwd zijn? je kunt dan beter je blok loshalen en alle keeringen controleren.

als je de vorige keer hetzelfde had, geef je zelf al een mogelijk probleem aan, en kun je dat beter eerst controleren.
kost je dan misschien 1 keering ipv alle lagers en keeringen.



Dit bericht is gewijzigd door Christian-tsx op 5-6-2009 om 15:15 uur.
 
marcel112 5-6-2009 15:16 Print reply
Posts: 74
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Is 'ie gelijk na de revisie wat langzamer gaan lopen of reed 'ie na de revisie eerst nog boven de 90?


Tis al een tijdje terug. maar volgens mij reed ie eerst nog wel ok. na een aantal km werd het minder voor zover ik me kan herinneren.

 
marcel112 5-6-2009 15:19 Print reply
Posts: 74
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Christian-tsx
[...]


waarom alle lagers vernieuwen als ze pas vernieuwd zijn? je kunt dan beter je blok loshalen en alle keeringen controleren.

als je de vorige keer hetzelfde had, geef je zelf al een mogelijk probleem aan, en kun je dat beter eerst controleren.
kost je dan misschien 1 keering ipv alle lagers en keeringen.



Dit bericht is gewijzigd door Christian-tsx op 5-6-2009 om 15:15 uur.


omdat als ik toch bezig ben het meteen goed wil doen. dan maar een paar tientje er tegenaan dan is alles weer fris in het blok. Ik heb ook liever niet als ik m'n blok los haal dan ik nog een aantal dagen moet wachten voor onderdelen. dan doe ik het liever in hooguit 2 dagen. los halen en reviceren.


:heb eerst nog stage enz dan ga ik in de vakantie direct aan de gang.

Dit bericht is gewijzigd door marcel112 op 5-6-2009 om 15:22 uur.
 
Henk-88 5-6-2009 15:24 Print reply

Posts: 26703
Heb je je benzinetraject (benzinekraanfilter, benzinefilter, carb en membraan) getjekt?
Zou wel lullig zijn als het daaraan ligt.

Ben het met Christiaan eens dat je geen goede lagers moet gaan vervangen.


edit: bougie vervangen is ook geen overbodige luxe voor je aan revisie gaat denken btw.

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 5-6-2009 om 15:35 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
marcel112 5-6-2009 15:39 Print reply
Posts: 74
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Heb je je benzinetraject (benzinekraanfilter, benzinefilter, carb en membraan) getjekt?
Zou wel lullig zijn als het daaraan ligt.

Ben het met Christiaan eens dat je geen goede lagers moet gaan vervangen.


dat is wel oke. het is ook niet zo dat hij egt bagger loopt ofzo. En het membraan heb ik nog grechecked toen m'n cilinder eraf moest voor een poortmap. alleen het is het "net niet" zeg maar. Ik bedoel een malossi met 20mm carb en opmaat uitlaat moet toch wel harder kunnen dan 85. hij liep voor dat gedoe met 't olie harder met een proma uitlaat en 16mm mikuni. dus er zal iets gebeurt zijn toen ik ben gaan rijden met te veel olie in het blok.. Ik ben tijdens de zomer vakantie toch van plan om alles aan te pakken > frame kappen e.d. als ik toch alles los haal dan meteen het blok ook maar.

ps: ik bedenk me net dat ik vloeibare pakking heb gebruikt voor tussen me carters. Geen flut vloeibare van dat blauwe spul dat ze ook voor auto's e.d. gebruiken. kan dat ook invloed hebben gehad toen ik met te veel olie reed?

Dit bericht is gewijzigd door marcel112 op 5-6-2009 om 15:45 uur.
 
Henk-88 5-6-2009 15:44 Print reply

Posts: 26703
Oke dan.

Opmaat hoeft niet persé beter te presteren dan je oude uitlaat btw.
Eerst afstellen en de max prestaties vaststellen en dan pas kun je zoiets zeggen.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
marcel112 5-6-2009 15:46 Print reply
Posts: 74
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Oke dan.

Opmaat hoeft niet persé beter te presteren dan je oude uitlaat btw.
Eerst afstellen en de max prestaties vaststellen en dan pas kun je zoiets zeggen.

zie wijziging^^ en hij presteerd beter als met de vorige gianelli hij pakt m egt op met de powerband. met de gianelli deed ie dat niet. hij reed gewoon in z'n toeren. niet egt een powerband.

Dit bericht is gewijzigd door marcel112 op 5-6-2009 om 15:48 uur.
 
Henk-88 5-6-2009 15:47 Print reply

Posts: 26703
Er hoort vloeibare pakking tussen dus daar zou ik me geen zorgjes om maken.


edit: heb je 'm perfect afgesteld gekregen of begonnen de problemen tijdens het afstellen?

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 5-6-2009 om 15:53 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
marcel112 5-6-2009 16:02 Print reply
Posts: 74
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Er hoort vloeibare pakking tussen dus daar zou ik me geen zorgjes om maken.


edit: heb je 'm perfect afgesteld gekregen of begonnen de problemen tijdens het afstellen?

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 5-6-2009 om 15:53 uur.


niet perfect. hij liep wel gewoon goed hoor. had toen een 16mm met 100 sproeier d8 ik toen ik een stukje gereden had >rustig omdat ik nieuwe lagers had reed ie wel goed. maar toen allen zegmaar ingereden was liep t niet zo hard als voorheen.

en btw: wat heb je een vette racer dat je dat van een tsx kan maken.
 
jeroentjen13 5-6-2009 17:34 Print reply
Posts: 850
mss trekt hij valse lukt langs de krukaskeering langs e kant van het vliegwiel...
dan gaat hij ook niet meer olie verbruiken, maar dan heb je wel valse lucht
 
Henk-88 5-6-2009 18:01 Print reply

Posts: 26703
Als er een goede hoeveelheid olie in je blok zit (laat ff leeglopen en meet de hoeveelheid) dan zou ik eerst het inrijden en afstellen afmaken.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
PRO TUNING 5-6-2009 19:27 Print reply

Posts: 4000
Misschien gewoon het zuigertje ruim ?
 

Dit topic is 2079 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved