Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - welke uitproberen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1045 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #57010 - welke uitproberen?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 646 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ds2710 4-6-2009 16:46 Print topicpost
Posts: 76
hallo,

ik zou graag in de vakantie aan een soort 'projectje' beginnen.
Het is niet echt een project maar gewoon een brommmer helemaal uiteen halen, alles opblinken en spuiten, en dan terug ineenzetten en er dan met rijden(of verkopen)

maar aangezien ik niet heel veel verstand het van brommers is mijn vraag de volgende:
wat voor brommer zou ik best nemen om te gebruiken?
ik rij met een honda NSR maar ik zou niet willen dat deze kapot gaat ofzo.

ik denk dat het het beste is dat ik een soort van peugeot fox(ofzo) koop om mee te beginnen (goedkoop en kan minder aan kapot)

iemand tips?
bedankt
 

kenny77 4-6-2009 16:49 Print reply

Posts: 29286
Een puch maxi of een vespa ciao, lekker goedkoop en doodsimpel zitten ze in elkaar.
 
.luuk 4-6-2009 17:06 Print reply

Posts: 1483
je hoefd echt geen sleutel-genie te zijn om een brommer uit elkaar te halen. als je een foto maakt van wat je los gaat halen, kun je het later d.m.v die foto's weer in elkaar krijgen
 
Jasper Strahiem 4-6-2009 17:16 Print reply

Posts: 1950
Als je voorzichtig bent en geen beunhaas bent maak je niet snel iets stuk hoor
 
Make the most of now
RobinRS98 4-6-2009 17:42 Print reply

Posts: 879
Nee dat klopt en als je niet meer goed weet hoe iets in elkaar moet kun je vaak ook nog wel exploded vieuws vinden hier in de knowledge base of als het daar niet op staat staan op easyparts vaak ook nog heel wat,
 
Stamp die air uit je nikes !
Henk-88 4-6-2009 17:45 Print reply

Posts: 26703
Als je een onderdeel loshaalt, doe er dan gelijk de schroeven weer in.

Scheelt een hoop gezoek na afloop.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
banus19 5-6-2009 16:08 Print reply

Posts: 425
alles op volgorde neer leggen ( hoe het uitelkaar ging)
 
Honda's are like: Rawr
Rampoon 5-6-2009 17:51 Print reply

Posts: 108
Ik heb zelf ook een honda nsr en ben er ook als eerste mee begonnen om hem uit mekaar te halen zonder al te veel verstand. als je gewoon alles uit elkaar haalt maar boutjes weer terug stopt en alle kastjes aan de kabelboom terughangt moet alles goed komen. ook zwerven er genoeg werkplaatshandboeken op het internet voor 5 euro. Heb zelf een cd liggen waar hij opstaat(volgens mij) kan je wel voor een kleinigheidje waarschijnlijk een kopie leveren moet ik hem ergens opzoeken. maar in zo'n handboek staat haast nog letterlijk welke kan je welk boutje moet opdraaien:p elke leek kan ermee sleutelen.
 
Live and let die
ds2710 5-6-2009 18:05 Print reply
Posts: 76
bedankt voor de reacties al

maar toch nog een vraagje: mijn honda NSR is in zeker 20 jaar niet open geweest(de motor). Ik heb dus maar een beetje schrik dat als ik hem opendoe dat ik al mijn pakkingen zal moeten vervangen met kans op lekken enzo

is die kans groot of helemaal niet?

bedankt
 
Matthijsar50 5-6-2009 18:07 Print reply

Posts: 1029
pakkingen moet altijd.. en krukaslagers ook.. maar kost geen drol en dan heb je het goed in orde
 
Peugeot 106 rallye ph2!
JeVeeHa 5-6-2009 18:08 Print reply

Posts: 537
Sowieso, als je een blok opentrekt, vervang dan alle pakkingen, en liefst ook alle lagers en keerringen+ eventueel versleten delen.

Weet je zeker dat je weer een tijdje vooruit kunt.
 
I'm Corrupt 2 The Core - Radium - Terminal Trauma

Dit topic is 646 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved