dutschbird |
3-6-2009 18:35 |
Posts: 1760 |
zijn je keeringen niet gewoon lek?? en het kan geen kwaad als je er een klein beetje extra olie in gooid
|
|
http://speedbird12.myminicity.com/ Even kliken en je helpt me winnen:) |
|
Royal Club |
3-6-2009 18:36 |
Posts: 60390 |
doe eens per 10ml meer proberen.
denk dat 20al voldoende is. mgoed.
ik had voor mijn voorvork eerst 430 per poot gedaan, omdat mn vork een vrij groot volume had, naja, veerweg van 3cm ofzo
toen 330 gedaan. veerde normaal
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
baquba |
3-6-2009 18:42 |
Posts: 156 |
De hoeveelheid olie in je voorvork heeft alleen maar effect op het laatste stukje dat de vork inveert, jij vind waarschijnlijk dat de vork met licht remmen al vrij diep weg zakt. In dat geval heeft de hoeveelheid olie geen enkel effect. Dikkere olie zorgt wel voor meer demping, alleen dat lost je probleem waarschijnlijk ook niet op.
De enige echte oplossing is om stuggere veren te plaatsen.
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
3-6-2009 19:34 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: baquba
De hoeveelheid olie in je voorvork heeft alleen maar effect op het laatste stukje dat de vork inveert, jij vind waarschijnlijk dat de vork met licht remmen al vrij diep weg zakt. In dat geval heeft de hoeveelheid olie geen enkel effect. Dikkere olie zorgt wel voor meer demping, alleen dat lost je probleem waarschijnlijk ook niet op.
De enige echte oplossing is om stuggere veren te plaatsen.
of natuurlijk afstandsbussen, iets minder goed, maar wel goedkoper
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 3-6-2009 om 19:34 uur.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
baquba |
3-6-2009 19:42 |
Posts: 156 |
Dat werkt helemaal niet bedoel je.
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
3-6-2009 19:46 |
|
baquba |
3-6-2009 19:49 |
Posts: 156 |
Het enige wat er gebeurt met die busjes is dat hij aan de voorkant wat hoger wordt, hoogte verschil is dan gelijk aan de lengte van de busjes. De veerconstante veranderd niet en de veer duikt bij het remmen dus net zo hard.
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
3-6-2009 19:52 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: baquba
Het enige wat er gebeurt met die busjes is dat hij aan de voorkant wat hoger wordt, hoogte verschil is dan gelijk aan de lengte van de busjes. De veerconstante veranderd niet en de veer duikt bij het remmen dus net zo hard.
Dan heb jij een ander systeem voorvork als mij in gedachten , bij de fantic kan je anders niet zomaar de binnenpoot uit de buitenpoot trekken.
dus je kan wel degelijk de veervoorspanning veranderen.
dat hij iets hoger komt te staan klopt btw wel.
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 3-6-2009 om 19:53 uur.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
baquba |
3-6-2009 19:53 |
Posts: 156 |
Met de veervoorspanning verander je de stugheid van de voorvork niet, de voorvork duikt bij het remmen dus net zo snel in elkaar.
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
3-6-2009 19:54 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: baquba
Met de veervoorspanning verander je de stugheid van de voorvork niet, de voorvork duikt bij het remmen dus net zo snel in elkaar.
Ben je het met me eens dat een voorvork stugger word naarmate hij verder inveert ?
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
baquba |
3-6-2009 19:55 |
Posts: 156 |
Nee.
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
3-6-2009 19:57 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: baquba
Nee.
dus jij duwt je hele voorvork in zonder dat het zwaarder duwen word naar het einde toe?
9000
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 3-6-2009 om 19:58 uur.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
PRO TUNING |
3-6-2009 19:58 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
Ben je het met me eens dat een voorvork stugger word naarmate hij verder inveert ?
Alleen bij een progressief gewonden veer
|
|
|
|
baquba |
3-6-2009 19:59 |
Posts: 156 |
Ja, de veerconstante is namelijk gewoon een lineair verband. Elke mm indrukking vergt steeds dezelfde kracht.
veerconstante = kracht / indrukking
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]
Alleen bij een progressief gewonden veer
Klopt, maar zelfs bij een progressief gewonden veer hebben de busjes geen invloed op het duiken van de vork.
Dit bericht is gewijzigd door baquba op 3-6-2009 om 20:00 uur.
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
3-6-2009 20:03 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]
Alleen bij een progressief gewonden veer
Stugger is dan wel misschien niet het juiste woord, het komt er op neer : als je bijvoorbeeld op je brommer of motor gaat zitten, veert hij niet helemaal in , maar half.
Als jij met een vulbus de veer onder spanning in de binnenpoot zet word het wel degelijk stugger.
Dit is mijn overtuiging/ervaring.
Als jullie een andere overtuiging hebben, mooi. Maar ik ben eigenwijs
Daarbij komt wel dat ik het respecteer als jullie er anders over denken .
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 3-6-2009 om 20:07 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 3-6-2009 om 20:07 uur.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|