Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - remblokjes

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 764 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #56989 - remblokjes
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1494 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Thijsje 3-6-2009 16:31 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GPRelber
[...]



ik werkte bij de volvo
dat zijn verdomme auto's van 90000 euro en zelfs daar deden we het gewoon met de waterpomp tang, dat beschadigd echt niet tenzij je als een bezetene gaat knijpen en trekken en schuiven

nee, maar wel zo stom zijn je klauw op de schijf te slaan met een hamer xD
en dat werkt bij volvo....


maargoed,
remblokjes lopen aan, dat mag. maar je band moet nog wel goed kunnen draaien. moet niet éxtreem zijn oid..

als je brommer niet anders gedraagt is het goed (lagere top, minder snel optrekken etc)
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Elber 3-6-2009 16:34 Print reply

Posts: 684
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
[...]

nee, maar wel zo stom zijn je klauw op de schijf te slaan met een RUBBERENhamer xD
en dat werkt bij volvo....


maargoed,
remblokjes lopen aan, dat mag. maar je band moet nog wel goed kunnen draaien. moet niet éxtreem zijn oid..

als je brommer niet anders gedraagt is het goed (lagere top, minder snel optrekken etc)


 
Meisje en schakels zijn zolang ik niet achterop hoef best wel vet
tuono50 3-6-2009 18:10 Print reply

Posts: 301
als je de zuigers niet terug kan duwen meot je even het remvloeistog reservoir openmaken, doek erop en dan terug proberen te duwen.
komt er wel wat remvloeistof uit maar als het goed is dus in die doek.
daarna weer even bijvullen
 
surf the asphalt
Tycho 3-6-2009 18:19 Print reply
Posts: 168
Beter had je even de busjes er uit gehaald, en schoon gemaakt. Dan weet je zeker dat alles goed zit, gewoon boutje er in en dan met de compressor erop blazen dan komen de busjes vanzelf omhoog.

Dan busjes even schoon maken + remklauw en dan van het blauwe vet er in doen en de busjes weer terug drukken. Als je het goed doet dan gaan ze helemaal terug dan passen de remblokjes net of net niet, die is een kwestie van inslijten.

(kan ook sneller, alleen de remblokjes er afhalen maar aangezien het om een wat oudere brommer gaat zal ik hem maar na lopen)

Verder gewoon even goed ontluchten je remmen dan werken ze perfect.

Mvg.
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 3-6-2009 18:20 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tycho
Beter had je even de busjes er uit gehaald, en schoon gemaakt. Dan weet je zeker dat alles goed zit, gewoon boutje er in en dan met de compressor erop blazen dan komen de busjes vanzelf omhoog.

Dan busjes even schoon maken + remklauw en dan van het blauwe vet er in doen en de busjes weer terug drukken. Als je het goed doet dan gaan ze helemaal terug dan passen de remblokjes net of net niet, die is een kwestie van inslijten.

(kan ook sneller, alleen de remblokjes er afhalen maar aangezien het om een wat oudere brommer gaat zal ik hem maar na lopen)

Verder gewoon even goed ontluchten je remmen dan werken ze perfect.

Mvg.


busjes zijn remzuigers, en die haal je er (als je niet dood wil) niet met de compressor uit

en alleen remvet gebruiken, is wit, maar zit in een blauwe tube

 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 3-6-2009 18:23 Print reply

Posts: 9841
remzuigers met compressor is leuk.
Heb ooit een half uur vastgezeten in een remklauw door met de compressor te spelen. Deed pijn.

 
Too cool for school!
gprnick 3-6-2009 18:24 Print reply

Posts: 3360
is het merk toevallig Adin?

heb dit zelfde prob gehad met een gpr nm en de blokken pasten gewoon NIET, niks van zuigers verder induwen ofzo dat was al allemaal op max

hebben toen de blokken iets moeten dunner slijpen
 
Raoul 3-6-2009 18:47 Print reply

Posts: 2997
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gprnick
is het merk toevallig Adin?

heb dit zelfde prob gehad met een gpr nm en de blokken pasten gewoon NIET, niks van zuigers verder induwen ofzo dat was al allemaal op max

hebben toen de blokken iets moeten dunner slijpen


nee had ie niet, stond iets anders op het doosje volgens mij

we hebben brekend nieuws, niet alleen zijn blokjes zaten vast
 
Aprilia MX (H)
Elber 3-6-2009 19:08 Print reply

Posts: 684
ook zijn cilinder:P
 
Meisje en schakels zijn zolang ik niet achterop hoef best wel vet
Knipperlicht 3-6-2009 19:10 Print reply

Posts: 1833
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GPRelber
ook zijn cilinder:P


Ja zoiets. Ineens viel ie weg. Kan wel nog gewoon door versnellingen, maar krijg hem niet meer aan.

Hoor alleen bllffffff als ik hem aan wil doen.

Heb ik nu een warmloper of echt een vastloper (moet cilinder nog eraf halen, maar dan weet ik al wat ik kabn verwachten)
 
If you eat LEGO, you will shit bricks.
Royal Club 3-6-2009 19:13 Print reply

Posts: 60390
benzine niet gewoon op? :+
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
markhispania3 3-6-2009 19:13 Print reply

Posts: 1971
een vastloper sowieso niet.

 
Garciyano 3-6-2009 21:00 Print reply

Posts: 616
ejj, nu dit topic er toch is over remblokjes :P

je hebt van die pinnetjes met een bochtje aan beide uiteinde 2 per klauw die houden je remblokje vast en op hun plaats, ik heb ze er wel uitgekregen maar er in willen ze niet? je moet ze zeg maar naar elkaar toe drukken om 'm er door heen te krijgen maar dat gaat bij het laatste gatje niet dus door de eerste gaat ie en dan door beide blokjes ook maar het laatste zodat hij weer uit je klauw komt niet.

iemand een goeie tip?
 
Senda DRD RACING 07 ||

Dit topic is 1494 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved