Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 65cc polini

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 846 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #56987 - 65cc polini
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 6731 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Djrene007 3-6-2009 16:27 Print reply

Posts: 727
opmijn vorige 70cc had ik een 18mm dat ging prima, maar waarom kan dat hier niet?


 
Gang is alles, Boem is ho! plons is water...
JeVeeHa 3-6-2009 16:29 Print reply

Posts: 537
Het kan best, het heeft alleen geen nut.
 
I'm Corrupt 2 The Core - Radium - Terminal Trauma
honda fryslan 3-6-2009 16:29 Print reply

Posts: 1914
lezen en nadenken

is het niet duidelijk? dan weer een vraag stellen
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
.jos. 3-6-2009 16:54 Print reply
Posts: 6
als jij het allemaal zo goed weet (topic starter)
dan hoef je het toch ook niet te vragen?

maar een 22mm op een 65cc polini wil niet je kunt beter een dr kitje kopen met een 4 kleps membraan. en een 19mm dellortho
 
PraatPaal 3-6-2009 17:18 Print reply

Posts: 7977
std spruitstuk van polini is 15mm, er zijn grotere te koop tot 21mm die meestal ook geleverd worden met een 4kleps membraan setje :



De polini doet het erg goed met een 15mm- of 19mm bing/dellorto, ga je groter moet je je inlaat tunen.

De cilinder past gewoon op een standaart puchblok maar presteerd alleen optimaal met aansluitende spoelpoorten en een originele zuiger!

Stel em zoals iedereen zegt goed af, en begin vooral met een scheutje olie bij de benzine.

Op deze clinder gewoon een 50cc (standaard) cilinderkop zetten en een promaCC, koppeling niet vergeten en tandwielverhouding 15/45.
Dan ga je tamelijk snel in puchtermen



Dit bericht is gewijzigd door PraatPaal op 3-6-2009 om 17:20 uur.
 
tosser 3-6-2009 20:51 Print reply
Posts: 393
de 65cc polini is een van de betere cilinders voor een puch maxi.
het is ook een van de snelste.
hij kan zorgen voor een top van 100+ en trekt geweldig op(mijn ervaring)
ik heb er ook een op mijn tomos gebouwd en doet het prima.
maar let op!! let op dat je geen overtoeren maakt want dan naait ie vast. en stel hem goed af anders loopt ie warm of vast.
standaard doet de 15 mm het beste op die cilinder maar je kan ook gaan voor een 19 mm dan trekt ie beter en zal je top ook wat hoger zijn.
maar hoger dan 19 zou ik niet gaan want dat vind je cilinder niet fijn.
en bewerk je carters. en voor nog meer optrek kracht zou ik je krukas ook nog opvullen.
 
honda fryslan 3-6-2009 20:59 Print reply

Posts: 1914
19mm kan wel maar dan moet je dus wel zo'n ander membraansetje kopen inclusief spruitstuk..
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
tosser 3-6-2009 21:05 Print reply
Posts: 393
een mina horzontaal kan. met ander membraam heb k nu ook.
 
honda fryslan 3-6-2009 21:08 Print reply

Posts: 1914
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tosser
een mina horzontaal kan. met ander membraam heb k nu ook.



 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
PraatPaal 3-6-2009 21:31 Print reply

Posts: 7977
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
[...]





De naam zegt het, tosser herhaalt wat ik net zeg, alleen dan zonder leestekens.
 
Djrene007 3-6-2009 22:01 Print reply

Posts: 727
oke bedankt voor de reacties, het word dus een 65 polini. met 4 kleps membraam en 19 mm carburateur. kan iemand alleen nog uitleggen hoe je spoelpoorten kan ''tunen'' of bewerken, en wat de gevolgen of gevaren zijn.
 
Gang is alles, Boem is ho! plons is water...
PraatPaal 4-6-2009 13:14 Print reply

Posts: 7977
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djrene007
oke bedankt voor de reacties, het word dus een 65 polini. met 4 kleps membraam en 19 mm carburateur. kan iemand alleen nog uitleggen hoe je spoelpoorten kan ''tunen'' of bewerken, en wat de gevolgen of gevaren zijn.


Het houdt in dat de kanalen in je blok aansluiten op die in de cilinder:

Je kijkt hier naar een gesplitst blok

Gevolgen zijn een betere spoeling, brandstof die in de cilinder komt.
Het gevaar is dat als je als een roekelozen gaat veilen, dremelen of frezen, dat je dan te breed gaat.



zoals dit nog altijd op te lassen, maar voorkomen is altijd beter als genezen


Dit bericht is gewijzigd door PraatPaal op 4-6-2009 om 13:15 uur.

Dit bericht is gewijzigd door PraatPaal op 4-6-2009 om 20:06 uur.
 

Dit topic is 6731 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved