Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - blok loopt te rijk, maar wordt toch gloeiend heet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1115 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #56958 - blok loopt te rijk, maar wordt toch...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1670 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Raoul 1-6-2009 17:54 Print topicpost

Posts: 2997
Hoi,
heb net een 21mm carb op mijn rs gezet, maar ik heb iets vreemds... er zit een sproeier 92 in, waarmee ie te rijk loopt (er is mee te rijden, maar onderin loopt ie nog te rijk)

het gekke is, voor zover ik weet wordt een blok (te) warm als het te arm loopt

mijne loopt te rijk, en werd net ook gloeiend warm

kan dit kwaad? verdwijnt dit met fijnafstelling?
 
Aprilia MX (H)

kpotmake 1-6-2009 17:56 Print reply

Posts: 3065
kvs pomp? kvs niveau? stottert hij bovenin wel? of loopt hij alleen onderin te rijk?
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Raoul 1-6-2009 18:04 Print reply

Posts: 2997
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
kvs pomp? kvs niveau? stottert hij bovenin wel? of loopt hij alleen onderin te rijk?


pomp en niveau zijn ok, hij had het gisteren niet met de 14mm carb

alleen onderin loopt ie te rijk
 
Aprilia MX (H)
RobinRS98 1-6-2009 19:08 Print reply

Posts: 879
Hoe heet word hij precies dan ?
 
Stamp die air uit je nikes !
rubbert 1-6-2009 19:11 Print reply

Posts: 8825
rijd je nog met thermostaat?
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Martijn II - Forum en Sales Moderator 1-6-2009 19:12 Print reply

Posts: 9841
kan prima zijn dat ie onderin te rijk loopt en bovenin te arm.

 
Too cool for school!
Raoul 1-6-2009 19:22 Print reply

Posts: 2997
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
kan prima zijn dat ie onderin te rijk loopt en bovenin te arm.



uhm, wat kan ik daar aan doen?
ben geen afstelheld...

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
rijd je nog met thermostaat?


ja

Dit bericht is gewijzigd door Raoul op 1-6-2009 om 19:23 uur.
 
Aprilia MX (H)
Martijn II - Forum en Sales Moderator 1-6-2009 19:23 Print reply

Posts: 9841
wat is de rest van je setup? is je carb niet gewoon te groot voor je setup?

 
Too cool for school!
rubbert 1-6-2009 19:26 Print reply

Posts: 8825
en wat wordt warm? de cilinder? of ook de radiateur? en wat is warm? staat je metertje in het rood?
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Raoul 1-6-2009 19:45 Print reply

Posts: 2997
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
wat is de rest van je setup? is je carb niet gewoon te groot voor je setup?



gilardoni 70cc, jolly moto en een dellortho 21. heb er met 24 op gereden, dat ging ook prima, te groot is ie niet dus

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
en wat wordt warm? de cilinder? of ook de radiateur? en wat is warm? staat je metertje in het rood?


cilinder wordt zo warm dat je je hand er niet op kan leggen
radiateur scheelt niet veel maar is ook flink heet
zelfs hele blok wordt aardig heet, daar kun je nog wel net je hand opleggen

metertje bestaat zeg maar uit een halve cirkel: 1/4 blauw, 2 stukjes wit en een rood stukje, het wijzertje staat in het midden (zou safe moeten zijn maar ik vertrouw het niet)
 
Aprilia MX (H)
Rs Dude. 1-6-2009 19:46 Print reply

Posts: 1426
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Raoul
[...]


gilardoni 70cc, jolly moto en een dellortho 21. heb er met 24 op gereden, dat ging ook prima, te groot is ie niet dus

[...]


cilinder wordt zo warm dat je je hand er niet op kan leggen
radiateur scheelt niet veel maar is ook flink heet
zelfs hele blok wordt aardig heet, daar kun je nog wel net je hand opleggen

metertje bestaat zeg maar uit een halve cirkel: 1/4 blauw, 2 stukjes wit en een rood stukje, het wijzertje staat in het midden (zou safe moeten zijn maar ik vertrouw het niet)

In het midden is ongeveer 80 graden
 
Maeddy 1-6-2009 19:48 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rs Dude.
[...]

In het midden is ongeveer 80 graden


Tachtig graden is volgens mij oké. Het is geloof ik de temperatuur waarbij je cilinder het minst slijt (correct me if i'm wrong). En een cilinder van tachtig graden pak je niet zo graag vast volgens mij.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
Raoul 1-6-2009 19:50 Print reply

Posts: 2997
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rs Dude.
[...]

In het midden is ongeveer 80 graden


hoe weet je dat ? want ik dacht dat het midden rond de 50/60 graden was..

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
[...]


Tachtig graden is volgens mij oké. Het is geloof ik de temperatuur waarbij je cilinder het minst slijt (correct me if i'm wrong). En een cilinder van tachtig graden pak je niet zo graag vast volgens mij.


voor zover ik weet, mag het iets koeler , zo rond de 65/70 graden. weet dat alleen niet zeker, maar mijn mx met dezelfde setup werd niet warmer als 70 graden..
 
Aprilia MX (H)
Maeddy 1-6-2009 19:53 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Raoul
[...]


hoe weet je dat ? want ik dacht dat het midden rond de 50/60 graden was..

[...]


voor zover ik weet, mag het iets koeler , zo rond de 65/70 graden. weet dat alleen niet zeker, maar mijn mx met dezelfde setup werd niet warmer als 70 graden..


Ja, zou heel goed kunnen hoor, van die max temperatuur weet ik niet zo veel. Ik dacht dat 90 graden echt op het randje was, en dat 80 graden optimaal was qua slijtage. Nog lagere temperaturen zouden bevorderlijk zijn voor de prestaties. Maarja, ik weet dus niet of dit waar is of niet, ik heb dit slechts een keer gehoord.
Ik vind mijn brommer ook nog altijd erg heet worden, maar er is mij verteld dat je je koelvloeistofslangen vast moet kunnen houden, wat bij mij ook altijd wel gaat. Kun je die wel gewoon vastpakken dan?
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
rubbert 1-6-2009 20:04 Print reply

Posts: 8825
hij wordt dus niet TE heet, hij wordt gewoon warm, maar als je hem kouder wilt trek je gewoon je thermostaat eruit, zal wel wat schelen
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Matthijsar50 1-6-2009 21:53 Print reply

Posts: 1029
ik heb altijd nog, bij senda oid die ik opvoerde ofzo.. de thermostaat er niet meer ingezet, gewoon omdat het in de winter mischien 5 minuten scheeld met warm rijden, maar in de zomer ist een stuk safer, en naja 'het zal maar kapot gaan'!

daarom zal ik gewoon je thermosstaat eruit halen, helemaal omdat je nu grotere cilinder hebt die wel wat meer warmte ontwikkeld, en je thermostaat de kvs doorlaat nogal beperkt..
 
Peugeot 106 rallye ph2!

Dit topic is 1670 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved